ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل، دل و اینتل با تشکیل گروهی جدید ابزارهای آی‌تی و ابری را متحول می‌کنند

گوگل، دل و اینتل به همراه چندین کمپانی مطرح دیگر در دنیای فناوری و پردازش ابری با همکاری یکدیگر می‌خواهند مشکلات مربوط به امنیت، دورکاری و سایر مسائل دنیای آی‌تی را برطرف کنند. کنسرسیومی که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

گوگل، دل و اینتل به همراه چندین کمپانی مطرح دیگر در دنیای فناوری و پردازش ابری با همکاری یکدیگر می‌خواهند مشکلات مربوط به امنیت، دورکاری و سایر مسائل دنیای آی‌تی را برطرف کنند.

کنسرسیومی که این شرکت‌ها تشکیل داده‌اند، با نام «Modern Computing Alliance» یا «اتحاد پردازش مدرن» شناخته می‌شود و شرکت‌هایی مانند «Box»، «اسلک»، «VMWare» و «زوم» در آن مشارکت دارند. این گروه جدید ابتدا روی ۴ زمینه شامل عملکرد، امنیت و هویت، دورکاری، بهره‌وری و همکاری و مراقبت‌های بهداشتی تمرکز خواهد کرد.

هدف از راه‌اندازی این گروه، جمع‌آوری دانش و منابع برای رفع مشکلات مشترک درباره نحوه عملکرد کمپانی‌ها در دنیای ابری و همچنین ابزارهای مورد استفاده آن‌ها است. این گروه روی توسعه استانداردهای جدید و فناوری‌های همکاری با یکدیگر تمرکز خواهد کرد. هر شرکتی که برای عملکردش به پلتفرم یا محصول شریک خود وابسته باشد، می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

«جان سولومون»، معاون سیستم عامل کروم در همین رابطه اعلام کرد:

«از اعلام این خبر که گوگل به عضویت Modern Computing Alliance درآمده، هیجان‌زده هستیم. این گروه بزرگترین چالش‌های فناوری که امروزه کمپانی‌ها با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند را برطرف خواهد کرد. با همکاری با گروهی از رهبران دنیای فناوری، ما در حال ایجاد استانداردها و فناوری‌هایی برای کمپانی‌ها هستیم تا به راه‌حل‌های محاسبات ابری باکیفیت از شرکای خود برای دنیای مدرن دسترسی پیدا کنند.»

اینتل

در حالی که شیوع ویروس کرونا باعث شده شمار بالایی از مردم در سراسر جهان دورکار شوند و مشکلات امنیتی جدیدی گریبان‌گیر شرکت‌ها و کارکنان شود، شکل‌گیری گروه جدید مربوط به پیش از شیوع این بیماری می‌شود. طبق گفته سولومون در نمایشگاه CES 2019 برای اولین بار گفتگوها در این زمینه آغاز شده، با این حال پس از شیوع کرونا تصمیم به گسترش فعالیت‌ها و افزودن شرکای جدید گرفته شد.

این گروه می‌خواهد تا جای ممکن متخصصان آی‌تی را برای شناسایی مشکلات و رفع آن‌ها دور یکدیگر جمع کند. گوگل، دل و اینتل به همراه کمپانی‌های دیگر می‌خواهند برنامه مشخصی برای اشتراک‌گذاری در نیمه اول ۲۰۲۱ داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی