ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

تاپ ۱۰: نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار موبایل ایران [تماشا کنید]

در روزگاری نه چندان دور در بازار موبایل کشورمان، روزهای آرامی هم پیدا می‌شد که تنها دغدغه کاربران، انتخاب نوع گوشی از بین نوکیا یا سونی اریکسون بود. روزگاری که سایه دلار این گونه بر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در روزگاری نه چندان دور در بازار موبایل کشورمان، روزهای آرامی هم پیدا می‌شد که تنها دغدغه کاربران، انتخاب نوع گوشی از بین نوکیا یا سونی اریکسون بود. روزگاری که سایه دلار این گونه بر سر بازار موبایل نیفتاده بود و کاربران با اندکی پس‌انداز می‌توانستند بهترین گوشی‌های بازار را خریداری کنند. منظورم دهه شمسی گذشته است. روزگاری که نوکیا N95 و سونی اریکسون P990 بی‌رحمانه در بازار می‌تاختند و کاربران را شیفته خود می‌کردند. از همین رو تصمیم گرفتیم تاپ تن این هفته را به نوستالژیک‌ترین گوشی‌های بازار ایران اختصاص دهیم. با دیجیاتو همراه باشید.

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

تماشای ویدیو در یوتوب دیجاتو:

YouTube ویدئو

نوکیا، سونی‌اریکسون و موتورولا، بی‌شک از پرچمداران بازار موبایل در دهه ۸۰ شمسی بودند. رقابت این برند‌ها در کنار برندهای کره‌ای نظیر سامسونگ و ال‌جی بازار را رنگارنگ کرده بود. چنین تنوعی باعث شده بود تا دست مردم برای انتخاب گوشی باز باشد. البته در این میان گوشی‌هایی وجود داشتند که تقریبا همه آن‌ها را خریداری کرده بودند. گوشی‌هایی مانند سونی‌اریکسون K750، نوکیا N73 و موتورولا ریزر. این گوشی‌ها مانند ویروسی به جان بازار کشورمان افتاد و به دلیل ارائه ویژگی‌های جالب، به سرعت بین کاربران محبوب شدند.

البته قیمت این گوشی‌ها هم برای آن زمان کمی بالا بود. برای مثال خوب خاطرم هست که نوکیا N95 با آن مکانیزم اسلاید دوگانه‌اش، چیزی نزدیک به ۵۴۰ هزار تومان قیمت داشت! رقمی که اکنون باید برای یک گوشی ساده پرداخت کنید. درست است که خرید گوشی سخت بود، اما همان‌طور هم که در ابتدای این مطلب گفتم، با کمی پس‌انداز می‌توانستید بهترین گوشی بازار را خریداری کنید. گزاره‌ای که در حال حاظر اصلا صدق نمی‌کند. البته در این بین گوشی‌های دیگری هم وجود داشتند که به جرات می‌توان گفت هر ایرانی آن را داشته است. نوکیا ۱۱۰۰. گوشیی که به عقیده بسیاری از کاربران تمام نشدنی است و همیشه جایی مخصوص به خود را در قبل ما خواهد داشت.

طبیعتا گوشی‌های دیگری در این لیست وجود دارند که به آن اشاره‌ای نکردیم. از همین رو حتما گوشی‌هایی که برای شما نوستالژیک است را در بخش کامنت‌ها برایمان بنویسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    من اولیـن گـوشیم 6600 بـود، یه جایی بغـض میکردم از جیبـم درش بیـارم و مسخـره م کنـن ?
    بعـدش رفتم سـراغ N95 مـدل 8 گیـگ سیـاه، بـاور کنین پـادشاهی میکـردم باهاش ?

  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    مثــه همیـشه عـــالی خانـم شیـرازی عزیـز ??

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    تنها توجیحی ک برای سیستم نامگذاری نوکیا تونستم احتمال بدم اینکه ازین گوی های کردون قرعه کشی داشتن، گوشی ک میساختن گوی رو میچرخوندن اولین شماره ۷ دومین ۶ سومین ۱ چهارمین ۰، پس اسمش شد ۷۶۱۰ و همینطور

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

      شایدم مهمون دعوت میکردن به کمپانی، میگفتن هرکدومتون یه عدد بگین، میکردنش اسم گوشی! ?

  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    عجب پستی بود. واقعا چقدر دنیای موبایل متنوع بود! مثل الان نبود که هــــــــمــــــه‌ی شرکت‌ها پشت و جلوی موبایل‌هاشون یه شکل باشه. نوکیا حیف شد ? لعنت به مایکروسافت

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

      ماکروسافت وقتی نوکیا رو خرید ک قبلا مرگ مغزی شده بود و غزل رو خونده بود

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

      مایکروسافت موجب نابودی نوکیا نشد! اتفاقا کاری کرد که روند رو به زوالش، تدریجی بره! (البته چیزی نیست که آدم ازش خوشحال باشه؛ ولی خب به هر حال مایکروسافت این وسط چی‌کاره بود!؟)

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    نوکیا ۳۲۲۰ و نوکیا n97 دوتا از گوشیایی بود که کمتر دیده شد
    ۳۲۲۰ وقتی زنگ میخورد از کنارش کلی نور در میومد چهارتا رنگ از هر طرفش ال ایدی رنگی داشت با یه دوربین که چند تا عوس میگرفت برا من هنوزم سالمه
    ان ۹۷ هم گوشی بود که هنوز که هنوزه جفت کیبردش ندیدم
    بعد این گوشی واقعا دیگه تا مدت ها تایپ کردن و پیامک زدن برام مشکل بود و اولین بار وبگردی با اتصال به وای فای با این گوشی تست کردم و البته اون امکان ارسال موزیک رو موج رادیوش و قطب نماش هم عالی بود

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    دو ساعت تایپ کردیم با شوق اخرش برای ارسال کردن میگه کلمات توهین امیز داخلشه ?.خدا شاهده دیگه جا نداشت محترمانه تر و مودبانه تر نوشته باشم برای پسته... .

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

      آره... واسه منم چنین چیزایی پیش میاد. ? نگران نباش. چند ساعت بعد، خودش میاره.

      • Mr. Saxobeat
        Mr. Saxobeat | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

        نه الزاما خیلی وقت ها هم ارسال نمیکنن.
        ولی خب به شعور و وقتی که صرف کرده ادم توهین میشه.شما نگاه کنید برای چی دیجیاتو باید تعداد نظراتش اینقدر افت کنه؟یکی از دلایلش خوب همینه.الان من خودم به شخصه بندرت نظر میزارم وقتی احتمال خیلی زیاد میدم پست نشه برای چی اصلا وقتمو تلف کنم و تایپ کنم؟

        • Sadra.Z
          Sadra.Z | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

          نگرانی، ناراحتی و نارضایتیذشما قابل درکه. و جالبیشم اینجاست که گاهی کامنتی که واقعا شامل چنین مواردیه، بین کامنتا دیده میشه!

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

      آقا کامنتت اومد، لایکشم کردیم... این‌دفعه از بیخ گوشت رد شدا! ? امیدوارم هرچه سریعتر یه فکری به حال این مشکل بکنن!

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    من خودم نوکیا 1108 ساخت مکزیک داشتم!!! هم 1100 فنلاندی

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    خیلی عالی بود یجورایی بغض کردم
    یادش بخیر همرو یا داشتم یا برای دوست و اشنا خریدم.از اون عشق موبایل ها بودم.p990 تا همین چند مدت پیش داشتمش به عنوان عتیقه فروختمش سالم هم بود ?
    اولین گوشی خودم w810 بود. عالی بود یک اسپیکری داشت محشر بود ولی بهترین گوشی عمرم که بد عاشقش بودم nokia 3250 بود رنگش صورتی بود یکمی دخترونه بود ولی توی دبیرستان همه توی کفش بودن خدایی با اون فریم فلزی بغلش همیچین رنگی یه دوگانگی عجیبی بهش داده بود.خود گوشی هم محشر بود و من بشخصه بیشترین حال توی موبایل ها رو با اون کردم هنوز که هنوزه عکس هایی که گرفتم رو دارم.
    گوشی هایی که خیلی محبوب بود از نظر من
    n73 musical
    nokia 3310
    nokia 3650
    6630
    در تعجبم 7610 توب لیست نبود
    n70/n93/n92
    بودن یادش بخیر ممنون بخاطر این پست عالی بود.

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

      واقعا هم جای تعجبه که چرا این کامنتتون خورده بوده به ایست بازرسی! ?

  • mparsa
    mparsa | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    ولی 1280 داشتم خیلی خوب بود ولی 1100 هم خیلی خوب بود

  • mparsa
    mparsa | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    من 1100 رو نداشتم

مطالب پیشنهادی