ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاکسی هوایی خودران «اهانگ ۲۱۶» در قلب اروپا مجوز پرواز آزمایشی گرفت

شرکت چینی «اهانگ» می‌خواهد تاکسی هوایی خودران خود به نام «اهانگ ۲۱۶» را در سراسر جهان به پرواز درآورد و حالا مجوز پرواز آزمایشی در اتریش گرفته است. از زمان نمایش این تاکسی هوایی مجهز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

شرکت چینی «اهانگ» می‌خواهد تاکسی هوایی خودران خود به نام «اهانگ ۲۱۶» را در سراسر جهان به پرواز درآورد و حالا مجوز پرواز آزمایشی در اتریش گرفته است.

از زمان نمایش این تاکسی هوایی مجهز به چندین روتور در سال ۲۰۱۸، اهانگ تلاش‌های خود را افزایش داده تا بتواند این وسیله نقلیه هوایی خودران را در آسمان کشورهای مختلف آزمایش کند.

در کنار تعهد برای ساخت یک ترمینال توریستی برای تاکسی هوایی خود در شهر «هیژو» در استان «گوانگشی» چین و همچنین راه‌اندازی یک پروژه توریسم هوایی در هتل «LN Garden» در منطقه «نانشا» چین، تا به امروز پروازهای آزمایشی در ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و دبی انجام داده است.

حالا سازمان هواپیمایی اتریش برای پروازهای آزمایشی به اهانگ چراغ سبز نشان داده. برای اولین بار این تاکسی هوایی در اتحادیه اروپا و نه قاره اروپا برای بلندمدت پرواز خواهد کرد. این کمپانی توانسته بود در ماه مارس مجوز پروازهای عملیاتی برای تست‌های بلندمدت را در نروژ بگیرد.

اهانگ ۲۱۶

این کمپانی به دنبال پرواز آزمایشی موفق مدل ۲۱۶ با دو مسافر در ماه گذشته به موفقیت اخیر و مجوز دست پیدا کرده است. تاکسی هوایی اهانگ ماه گذشته میلادی توانست با وجود دمای پایین و همچنین سرعت بالای باد، چندین دقیقه در «زانکت مارتین این اینکرایس» پرواز کند و با موفقیت فرود بیاید.

اهانگ ۲۱۶ از ۱۶ روتور مستقل بهره می‌برد که به صورت جفتی روی ۸ بازو اطراف کابین قرار گرفته‌اند. این تاکسی هوایی خودران می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و با هربار شارژ می‌توان با آن ۲۱ دقیقه پرواز کرد.

دریافت مجوز پرواز در اتریش به همراه همکاری استراتژیک با «FACC AG»، به این کمپانی چینی اجازه می‌دهد فناوری خود را به رگولاتورها، مشتریان و همچنین شرکایش نشان دهد و از عملکرد آن اطلاع پیدا کنند. انتظار می‌رود کمتر از یک دهه آینده بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان میزبان تاکسی‌های هوایی باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی