ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ QCC305x کوالکام کارایی و شارژدهی ایربادهای میان‌رده را دو چندان می‌کند

یکی از دلایل گسترش بازار ایرباد در سال‌های اخیر چیپ‌های با کیفیت  کوالکام نظیر QCC5100  و QCC30xx  بوده و حالا این شرکت از مدل جدید QCC305x رونمایی کرده که کارایی ایربادهای میان‌رده را از نظر شارژدهی و حذف ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۹

یکی از دلایل گسترش بازار ایرباد در سال‌های اخیر چیپ‌های با کیفیت  کوالکام نظیر QCC5100  و QCC30xx  بوده و حالا این شرکت از مدل جدید QCC305x رونمایی کرده که کارایی ایربادهای میان‌رده را از نظر شارژدهی و حذف نویز بهبود می‌بخشد.

QCC305x با پردازنده ۴ هسته‌ای نسبت به ۳ هسته‌ای‌های نسل قبل قوی‌تر شده و از این توان برای ارتقای قابلیت حذف نویز فعال و پشتیبانی بهتر از دستیار صوتی هوشمند گوگل یا آمازون استفاده می‌کند.

این تراشه همچنین از aptX  تطیبقی کوالکام با وضوح صوتی ۹۶۰ کیلوهرتز، aptX صوتی برای حذف اکو و حذف نویز پشتیبانی می کند که در نهایت به برقراری مکالمه با وضوح بسیار بیشتر کمک می‌کند. مزیت اصلی این چیپ در این است که علی رغم افزایش توان پردازش انرژی کمتری مصرف کرده و شارژدهی بیشتری دارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های چیپ QCC305x پشتیبانی از استاندارد صوتی بلوتوث کم‌مصرف LE است. این استاندارد هنوز نهایی نشده اما هدف از آن فراهم کردن امکان استریم چندگانه برای دستگاه‌های صوتی است که برای مثال  امکان استریم موزیک از یک موبایل به چند ایرباد را فراهم می‌کند. از نظر کوالکام این استاندارد به حدی مهم است که «جیمز چاپمن»، مدیر بخش صوتی و پوشیدنی‌های این شرکت طی رویداد معرفی چندبار روی اهمیت آن تاکید کرد:

«چیپ QCC305x نه تنها آخرین دستاوردهای صوتی ما را به ایربادهای میان‌رده کاملا بی‌سیم می‌آورد بلکه به گونه‌ای طراحی شده که با استاندارد صوتی بلوتوث LE سازگاری دارد. ما بر این باوریم که این ترکیب به تولیدکنندگان امکان نوآوری در قیمت منطقی را داده و به آنها اجازه می‌دهد نیازهای کاربرانی را برآورده کنند که این روزها از ایرباد در انواع فعالیت‌های سرگرمی و کاری استفاده می‌کنند.»

تاریخ معرفی ایربادهای مجهز به این چیپ مشخص نشده اما در آینده نزدیک شاهد عرضه آنها به بازار خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی