ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عذرخواهی ویسترون از کارکنان در پی تعلیق سفارشات از سوی اپل

شرکت تایوانی ویسترون (Wistron) از تولیدکنندگان آیفون که اپل همکاری خود با آن را به خاطر نقض قوانین کارگری در هند موقتاً قطع کرده بود، از کارگران عذرخواهی کرد و وعده بهبود اوضاع کاری را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۷

شرکت تایوانی ویسترون (Wistron) از تولیدکنندگان آیفون که اپل همکاری خود با آن را به خاطر نقض قوانین کارگری در هند موقتاً قطع کرده بود، از کارگران عذرخواهی کرد و وعده بهبود اوضاع کاری را داد.

به گزارش وال استریت ژورنال، اپل برای دومین بار در دو ماه گذشته ارائه سفارش جدید به یکی از تولیدکنندگان آیفون را به خاطر نقض قوانین کارگری متوقف کرد. این شرکت مراوده تجاری با «ویسترون» که از تولیدکنندگان آیفون به شمار می‌رود را تا زمان حل و فصل مشکلات مربوط به نقض حقوق کارگری در هند به حالت تعلیق درآورده بود. چند روز قبل حدود ۲ هزار کارگر کارخانه این شرکت در ایالت «کارناتاکا» هند در اعتراض به عدم دریافت حقوق دست به تظاهرات زده و به یکی از دفاتر این شرکت خسارت زدند.

ویسترون رسماً از کارگران هندی به خاطر عدم پرداخت به موقع حقوق عذرخواهی کرده و بررسی‌های مقدماتی توسط مقامات محلی از نقض قوانین کارگری توسط این شرکت تایوانی خبر می‌دهند. به گفته آنها کمپانی مذکور حقوق کمتری به کارگران پرداخت و برخی کارگران را وادار به اضافه کاری می‌کرده است. علاوه بر این واسطه‌های این شرکت نیز نیز با وعده افزایش حقوق کارگران را به اضافه کاری و چشم پوشی از مرخصی وادار کرده‌اند.

بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که از ۱۰ هزار و ۵۰۰ کارگر کارخانه ویسترون در هند، ۸ هزار و ۵۰۰ کارگر به جای استخدام به صورت تمام وقت وضعیت پیمانکار داشته‌اند. همچنین این کارخانه تنها مجوز بکارگیری ۵ هزار کارگر را داشته است.

ویسترون ضمن عذرخواهی از کارگران وعده داد با «بهبود فرآیندها و دگرگونی تیم ها» از وقوع مشکلات مشابه در آینده جلوگیری می‌کند. این شرکت همچنین از راه اندازی یک خط تماس ۲۴ ساعته مخصوص اعلام شکایات به صورت ناشناس و برنامه حمایتی از کارکنان خبر داد. نایب رییس‌ بخش کسب‌وکار شعبه هندی این شرکت نیز استعفا داده است.

باید دید اپل برای جلوگیری از سوءاستفاده تولیدکنندگان آیفون از کارگران چه راهکارهایی را اتخاذ می‌کند. در گذشته نیز اتفاقات مشابه برای دیگر تولیدکنندگان آیفون از جمله فاکسکان رخ داده و ظاهراً اپل چشمان خود را به روی آنها بسته است. اخیراً سه کارمند سابق اپل مدعی شدند که این شرکت به خاطر جلوگیری از افزایش هزینه‌ها، تأخیر در عرضه محصولات و هدر رفتن منابع در برابر نقض قوانین کارگری توسط تولیدکنندگان سکوت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی