ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

مقایسه گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۲ پرو [تماشا کنید]

آخرین آمارها نشان می‌دهند بازار موبایل بین چهار بازیگر اصلی تقسیم شده است: سامسونگ، هواوی، شیائومی و اپل. این چهار شرکت در مجموع بیش از ۶۰ درصد فروش بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ دی ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۰

آخرین آمارها نشان می‌دهند بازار موبایل بین چهار بازیگر اصلی تقسیم شده است: سامسونگ، هواوی، شیائومی و اپل. این چهار شرکت در مجموع بیش از ۶۰ درصد فروش بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند و شیائومی برای نخستین بار توانسته اپل را پشت‌سر بگذارد و به رتبه سوم برسد. با این حال زمانی که می‌خواهیم یک پرچمدار تمام عیار بخریم، اول از همه گلکسی‌های جذاب و آیفون‌های وسوسه‌برانگیز به ذهن می‌آیند. حالا کدام‌یک انتخاب بهتریست؟ در این مطلب دو پرچمدار جدید از این دو شرکت یعنی گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۲ پرو را مقایسه می‌کنیم.

تماشای ویدیو در آپارات

تماشای ویدیو در یوتوب

هر دو گوشی در دنیای خودشان -یعنی اندروید و iOS- بهترین ترکیب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را دارند. البته گلکسی نوت ۲۰ اولترا (مدل 5G) در بازار جهانی گران‌تر از آیفون ۱۲ پرو است ولی این‌جا وضعیت فرق می‌کند و باید مبلغ بسیار بیشتری برای خریدن آیفون بپردازید. در ادامه این دو گوشی خاص و حرفه‌ای را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت

آیفون همیشه از نظر زیبایی و کیفیت ساخت زبان‌زد خاص و عام بوده و از آن طرف هم سامسونگ با پرچمدارانش آبروی اندرویدی‌ها را می‌خرد. از پرچمداران بالای ۱۰۰۰ دلاری هم انتظاری جز این نداریم که بی‌نقص باشند. بنابراین همه‌چیز در این بخش به سلیقه شما مربوط می‌شود و شاید سلیقه من و شما متفاوت باشد.

اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، زبان طراحی کاملاً متفاوت دو گوشی است. گلکسی نوت ۲۰ اولترا یک گوشی کاملاً بزرگ و سنگین با طراحی خاص خانواده نوت محسوب می‌شود، با لبه‌هایی بسیار خمیده که حالا دیگر به اندازه قبل «اج» نیستند ولی حاشیه‌های طرفین را به صفر رسانده‌اند. همین مقدار انحنا در شیشه پشت هم دیده می‌شود و ضخامت فریم در طرفین کمتر از ۲ میلی‌متر است. در آیفون ۱۲ پرو اما همه‌چیز تخت است؛ فریم تخت، شیشه جلو تخت، شیشه پشت تخت. کدام زیباتر است؟ پاسخ این سؤال را به شما واگذار می‌کنم ولی استفاده از گوشی با لبه‌های خمیده -یعنی گلکسی- تجربه بهتری دارد.

جدول زیر مشخصات فیزیکی این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه می‌کند و نشان می‌دهد نوت ۲۰ اولترا اگرچه بزرگ‌تر و سنگین‌تر است، ولی نمایشگر بسیار بزرگ‌تری را در اختیار شما می‌گذارد و از نظر نسبت نمایشگر به بدنه هم برتری محسوسی دارد.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا در هر دو سمت با جدیدترین دستاورد کورنینگ یعنی گوریلا گلس ویکتس محافظت می‌شود و اپل از فناوری اختصاصی خودش یعنی سپر سرامیکی برای حفاظت از شیشه جلو استفاده می‌کند. ظاهراً راهکار اپل بهتر جواب داده و آیفون ۱۲ پرو به یک گوشی جان‌سخت تبدیل شده است. البته این‌که فریم عریض این گوشی تمام ضربات را به خودش جذب می‌کند هم در این نتیجه بی‌تأثیر نیست. در واقع سری آیفون ۱۲ را می‌توان یکی از معدود پرچمداران مقاوم بازار دانست.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم، بیرون‌زدگی بیش از اندازه ماژول دوربین نوت ۲۰ اولترا است. این گوشی یکی از بزرگ‌ترین ماژول‌های دوربین را در دنیای موبایل دارد که البته فناوری‌های پیشرفته عکاسی و فیلمبرداری را نشان می‌دهد، ولی عدم توازن بصری را ایجاد کرده است. ماژول دوربین آیفون ۱۲ پرو به‌مراتب زیباتر به نظر می‌رسد.

نمایشگر

در بخش نمایشگر، همه‌چیز از برتری محسوس گلکسی نوت ۲۰ اولترا حکایت دارد. اندازه بزرگ‌تر، رزولوشن بیشتر، تراکم پیکسلی بیشتر، حداکثر روشنایی بیشتر و مهم‌تر از همه، نرخ رفرش بیشتر. اپل برای رقابت با دنیای اندروید باید حتماً نمایشگری با نرخ رفرش بالا را برای گوشی‌هایش انتخاب می‌کرد، ولی تصمیم گرفت این ویژگی را برای سال آینده نگه دارد. بنابراین آیفون ۱۲ پرو از همان نمایشگری استفاده می‌کند که سال قبل در آیفون ۱۱ پرو دیده بودیم. جدول زیر مشخصات نمایشگرهای این دو گوشی را نشان می‌دهد.

تجربه استفاده از صفحه ۱۲۰ هرتزی اصلاً قابل مقایسه با صفحه ۶۰ هرتزی نیست و حتی با وجود انیمیشن‌های جذاب و روان iOS باز هم ضعف آیفون ۱۲ پرو در این بخش احساس می‌شود. با این حال اگر هرکدام را جداگانه بررسی کنیم، با بهترین نمایشگرهای دنیای تکنولوژی روبرو خواهیم شد. کیفیت تصویر این دو گوشی فوق‌العاده است و تمام کاربران را راضی خواهد کرد.

مثل همیشه نمایشگر نوت ۲۰ اولترا غنای رنگ بیشتری دارد و نمایشگر آیفون ۱۲ پرو هم رنگ‌ها را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. البته سامسونگ به شما اجازه می‌دهد وضعیت نمایش رنگ‌ها را تغییر دهید ولی اپل همچنان با اصل «همینه که هست» پیش می‌رود. اگر True Tone را روی آیفون فعال کنید، رنگ‌ها بر اساس نور محیط تنظیم می‌شوند تا طبیعی‌تر به‌نظر برسند. البته با این کار معمولاً رنگ سفید اندکی به زرد متمایل می‌شود.

دقت رنگ این دو نمایشگر هم مثال‌زدنیست. هر دو با انحراف بسیار ناچیز، فضای رنگی استاندارد sRGB را به‌طور کامل پوشش می‌دهند، از فضای رنگی وسیع DCI-P3 هم پشتیبانی می‌کنند و توانایی نمایش محتوای HDR را دارند. از نظر روشنایی نیز برتری با اولترای سامسونگ است. در حالت دستی، حداکثر روشنایی آیفون ۱۲ پرو و نوت ۲۰ اولترا به‌ترتیب به ۸۰۰ و ۶۰۰ نیت می‌رسد اما وقتی حالت خودکار را انتخاب کنید و در محیط پرنور قرار بگیرید، نمایشگر نوت ۲۰ اولترا با رسیدن به ۱۲۰۰ نیت به‌راحتی رقیب را پشت سر می‌گذارد.

نرم‌افزار و رابط کاربری

آیفون ۱۳ پرو

اندروید بهتر است یا iOS؟ این سؤال میلیون دلاری جواب درستی ندارد و هر دو اکوسیستم به بلوغ کافی رسیده‌اند تا نیاز کاربران خودشان را برطرف کنند، هرچند کاربران iOS کمی برای دست‌یابی به بعضی قابلیت‌ها باید کمی بیشتر صبر کنند.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.5 به دست شما می‌رسد و از جدیدترین پچ امنیتی اندروید هم بهره‌مند است. پوسته اختصاصی سامسونگ از نظر طراحی مینیمال، سرعت عملکرد و امکانات شخصی‌سازی، یکی از بهترین نمونه‌ها در دنیای اندروید است. آیفون ۱۲ پرو هم از iOS 14 بهره می‌برد که مجموعه‌ای از قابلیت‌های جذاب را به همراه دارد؛ مثلا می‌توانید ویجت‌ها را در صفحه هوم جابجا کنید.

همان‌طور که گفتم انتخاب یکی از این دو سیستم‌عامل تا حد زیادی سلیقه‌ای است و حتی نمی‌توان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد. اندروید آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهد و آیفون هم روی امنیت و سهولت تجربه کاربری تمرکز کرده است. اگر آینده را در نظر بگیریم، بدون شک آیفون برنده است. آیفون ۱۲ پرو حداقل تا ۵ سال به نسخه‌های جدیدتر iOS آپدیت می‌شود ولی سامسونگ وعده ۳ سال آپدیت را برای گلکسی نوت ۲۰ اولترا داده است؛ تازه اگر بتوان روی قول سامسونگ حساب کرد.

از طرفی نوت ۲۰ اولترا به قلم S Pen مجهز شده که دنیایی از قابلیت‌ها و امکانات را در اختیار حرفه‌ای‌ها می‌گذارد، به‌خصوص افرادی که به خلق محتوا و یادداشت‌برداری علاقه دارند. همچنین این گوشی برای سرویس استریم بازی مایکروسافت بهینه شده و با خرید اشتراک گیم‌پس ایکس‌باکس و البته اینترنت پرسرعت، می‌توانید تمام بازی‌های مطرح روز را روی گوشی تجربه کنید. این قابلیت‌ها در آیفون ۱۲ پرو به چشم نمی‌خورند.

حالا بیایید شرایط ایران را در نظر بگیریم. هیچ سیستم‌عاملی بدون اپلیکیشن‌های کاربردی قابل استفاده نیست و اپل طی چند سال اخیر تلاش زیادی کرده تا کاربران ایرانی را از اکوسیستم iOS دور کند. از ساخت اپل آیدی بگیرید تا نصب اپ‌های ایرانی، همگی به فرایندی دشوار تبدیل شده‌اند و باید مبلغ قابل توجهی به برخی استورهای ایرانی بدهید تا بتوانید از ساده‌ترین برنامه‌های ایرانی استفاده کنید. حتی مشخص نیست در آینده نزدیک این راهکارها هم‌چنان برقرار باشند. بنابراین واضح است که کاربران اندروید در ایران تجربه بهتری از سیستم‌عامل هوشمند خواهند داشت.

سخت‌افزار

جدیدترین و بهترین ترکیب سخت‌افزاری دنیای موبایل را می‌توان در این دو پرچمدار یافت. گلکسی نوت ۲۰ اولترا با چیپست ۷ نانومتری اگزینوس ۹۹۰ و ۸ گیگابایت رم (برای مدل LTE) عرضه شده و آیفون ۱۲ پرو هم از چیپست ۵ نانومتری A14 Bionic و ۶ گیگابایت رم بهره می‌برد. ظرفیت حافظه داخلی این دو گوشی در مدل پایه به‌ترتیب ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت است و می‌دانید که برای تهیه آیفون ۲۵۶ گیگابایتی باید ۱۰۰ دلار بیشتر خرج کنید.

شکی نیست که هر دو گوشی به‌راحتی از عهده اجرای هر کاری برمی‌آیند و حتی تا چند سال آینده هم می‌توان روی آن‌ها حساب کرد. با این حال بیایید نتایج بنچمارک این دو ابرقدرت پردازشی را با یک‌دیگر مقایسه کنیم. من برای محک قدرت سخت‌افزاری از دو اپلیکیشن آنتوتو و 3DMark استفاده کردم.

همان‌طور که می‌بینید در تست آنتوتو شاهد برتری ۸ درصدی آیفون ۱۲ پرو هستیم، اما در تست اسلینگ‌شات اکستریم در دو حالت عادی و آنلیمیتد گلکسی نوت ۲۰ اولترا به‌ترتیب ۲۴ و ۸ درصد قوی‌تر عمل کرده است. بنابراین در مجموع، اختلاف محسوسی بین قدرت پردازش عمومی و گرافیکی این دو گوشی وجود ندارد. البته می‌دانید که گلکسی نوت ۲۰ اولترا با چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نتایج بسیار بهتری در این تست‌ها می‌گیرد ولی ما در ایران باید به همین مدل اگزینوس اکتفا کنیم. از طرفی جدیدترین تست 3DMark یعنی وایلد لایف روی گلکسی نوت ۲۰ اولترا اجرا نشد. ظاهراً این تست با چیپست‌های اگزینوس سازگار نیست.

از این اعداد و ارقام که بگذریم، هر دو گوشی را می‌توان با یک کلمه توصیف کرد: سریع؛ یعنی خیلی سریع. تقریباً تمام برنامه‌ها و بازی‌ها بی‌درنگ باز می‌شوند. مقایسه دیگری که انجام دادم، تست اجرای متوالی چند برنامه و بازی سنگین بود. من اپ‌های تری‌دی‌مارک، آنتوتو، تمپل‌ران، امانگ آس، اسکای، کال آو دوتی موبایل و گنشین ایمپکت را به‌ترتیب روی این دو گوشی اجرا کردم. زمان لود برنامه‌ها به طور میانگین در هر دو گوشی حدود ۱:۳۰ ثانیه بود اما در بهترین اجرا، آیفون ۱۲ پرو توانست این اپ‌ها را طی ۱:۱۵ ثانیه باز کند که از سرعت بیشتر پردازنده و حافظه داخلی و مدیریت بهتر رم خبر می‌دهد.

اجرای بازی‌ها هم در این دو پرچمدار، بی‌نقص است اما همان‌طور که انتظار داشتم، همه‌چیز در آیفون ۱۲ پرو اندکی روان‌تر اجرا می‌شود و گرافیک بازی‌ها هم کمی بهتر به‌نظر می‌رسد.

دوربین

گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۲ پرو در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری بین بهترین‌های بازار قرار می‌گیرند. البته پرچمدار کره‌ای با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و زوم اپتیکال ۵ برابری هیجان‌انگیزتر به‌نظر می‌رسد اما نباید از تبحر اپل در پردازش تصویر هم غافل شد. مشخصات دوربین‌های این دو گوشی را در جدول زیر می‌بینید.

واضح است که نوت ۲۰ اولترا با ۵ برابر زوم اپتیکال، دوربین تله‌فوتو بسیار بهتری دارد. از طرفی بر اساس تجربه‌های قبلی من با این دو گوشی، دوربین اولتراواید آنها کم‌وبیش مشابه یک‌دیگر عمل می‌کنند. به همین دلیل در ادامه فقط دوربین‌های اصلی و سلفی این دو گوشی گران‌قیمت را با یکدیگر مقایسه می‌کنم.

همان‌طور که انتظار داشتم دوربین اصلی هر دو گوشی عکس‌های فوق‌العاده‌ای گرفتند، اما نکته عجیب این بود که آیفون ۱۲ پرو پابه‌پای نوت ۲۰ اولترا آمد و گاهی اوقات هم عکس‌های بهتری گرفت. در ادامه می‌بینید که در شرایط نوری مناسب -البته با در نظر گرفتن وضعیت نامناسب هوای تهران- این دو پرچمدار چگونه عمل می‌کنند. به‌طور کلی نوت ۲۰ اولترا عکس‌هایی با کنتراست بیشتر و رنگ‌های سردتر می‌گیرد ولی آیفون ۱۲ پرو کمی رنگ‌ها را گرم‌تر ثبت می‌کند. با این‌که ابعاد و رزولوشن سنسور پرچمدار سامسونگ به‌مراتب بزرگ‌تر و بیشتر از رقیب است، ولی از نظر جزئیات هم تفاوت خاصی بین عکس‌های دو گوشی دیده نمی‌شود. باید اپل را برای تبحرش در پردازش نرم‌افزاری تحسین کرد.

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image

در محیط داخلی باز هم هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی دارند. جزئیات به‌خوبی ثبت می‌شوند و اثری هم از نویز دیده نمی‌شود. حالا این‌که سامسونگ با سنسور بزرگ اولترا به چنین نتایجی می‌رسد عجیب نیست، ولی آیفون ۱۲ پرو واقعاً فراتر از انتظار ظاهر شده است. نکته مهم‌تر این‌که عکس‌های آیفون رنگ‌های طبیعی‌تری دارند و به واقعیت نزدیک‌تر هستند.

image
image
image
image

برای عکاسی شبانه هم با نتایج کم‌وبیش مشابهی روبرو هستیم. نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۲ پرو گزینه‌های مطمئنی برای عکاسی در محیط تاریک هستند و عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرند. البته به‌خاطر آلودگی شدید هوا، تصاویری که در ادامه می‌بینید کیفیت مطلوبی ندارند ولی واضح است که آیفون در مقابل رقیبش کم نمی‌آورد. نکته جالب این‌که نایت‌مود در هیچ‌کدام از این دو گوشی تفاوت زیادی در خروجی نهایی ایجاد نمی‌کند و هردو می‌توانند در حالت عادی هم عکس‌های خوبی ثبت کنند.

image
image
image
image
image
image

عکس‌های دوربین سلفی این دو گوشی در شرایط نوری مناسب کیفیت بسیار خوبی دارند و قابلیت HDR برای ثبت هم‌زمان جزئیات چهره و پس‌زمینه به‌درستی فعال می‌شود. با این‌که آیفون ۱۲ پرو به سنسور لایدار مجهز شده ولی پرتره‌های نوت ۲۰ اولترا کمی دقیق‌تر به‌نظر می‌رسند. در محیط تاریک نویز زیادی در تصاویر سلفی هر دو گوشی دیده می‌شود.

image
image
image

در مجموع می‌توان گفت دوربین اصلی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۲ پرو تقریباً در یک سطح قرار دارند و هر دو فوق‌العاده هستند. با این حال پرچمدار کره‌ای امکاناتی نظیر ثبت تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی، فیلم‌برداری با رزولوشن 8K و زوم اپتیکال ۵ برابری را در اختیار شما می‌گذارد ولی آیفون ۱۲ پرو از این قابلیت‌ها بی‌بهره است.

باتری و شارژ

نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۲ پرو به‌ترتیب باتری ۴۵۰۰ و ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعتی دارند که با توجه به استانداردهای دنیای اندروید و iOS ظرفیت مناسبی به‌نظر می‌رسد. با این حال هیچ‌کدام در زمینه شارژدهی فوق‌العاده نیستند و نهایتاً یک روز کامل را با شما همراه خواهند بود. البته اگر نرخ رفرش نمایشگر نوت ۲۰ اولترا را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید، می توانید شارژدهی این گوشی را به یک و نیم روز برسانید.

در زمینه قابلیت‌ها و سرعت شارژ، برتری کامل با نوت ۲۰ اولترا است. این گوشی از شارژ سریع ۲۵ واتی، پاور دلیوری ۳ و شارژ وایرلس ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند و قابلیت شارژ وایرلس معکوس هم دارد. در مقابل، آیفون ۱۲ پرو از شارژ سریع ۲۰ واتی و پاور دلیوری ۲ پشتیبانی می‌کند ولی شارژر همراهش نیست و باید با پرداخت هزینه گزاف، شارژر مناسب برایش تهیه کنید. در نهایت با خریدن شارژ چند صد هزار تومانی مخصوص آیفون، سرعت شارژ دو گوشی به هم نزدیک می‌شود، یعنی طی نیم ساعت تا ۵۰ درصد و طی یک ساعت و ۲۰ دقیقه شارژ کامل.

جمع‌بندی

گلکسی نوت ۲۰ اولترا یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های دنیای اندروید است و آیفون ۱۲ پرو هم جدیدترین محصول اپل با جدیدترین نسخه از iOS محسوب می‌شود. شکی نیست که هرکدام از این دو گوشی می‌توانند بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به یکی از این دو اکوسیستم باشند، اما در شرایط فعلی ایران خریدن کدام‌یک بهتر است؟

اول از همه باید بحث قیمت را در نظر بگیریم. قیمت جهانی نوت ۲۰ اولترا (مدل LTE) و آیفون ۱۲ پرو حدود ۱۰۰۰ دلار است. در زمان نگارش این مطلب برای خرید اولی باید حدود ۴۰ میلیون تومن بپردازید ولی دومی را احتمالاً با قیمتی کمتر از ۵۵ میلیون تومان (برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی) پیدا نخواهید کرد. این اختلاف قیمت بی‌اساس می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل برای انتخاب پرچمدار سامسونگ باشد.

مسئله بعدی تجربه کاربری است. همان‌طور که گفتم اپل طی ۳-۴ سال اخیر تلاش کرده تا کاربران ایرانی را از اکوسیستم خودش دور کند و به همین دلیل تمام اپلیکیشن‌های ایرانی را از اپ‌استور حذف کرده است. بنابراین برای استفاده عمومی از این گوشی باید مبلغ نسبتاً زیادی را به استورهای جایگزین ایرانی بپردازید و امیدوار باشید که راهکارهای آنها برای دور زدن تحریم‌ها هم‌چنان جواب بدهد. در سوی دیگر، اندروید و سرویس‌های گوگل هنوز به‌راحتی در دسترس ایرانیان قرار دارند و تجربه لذت‌بخش‌تری را از گوشی هوشمند به شما می‌دهند.

حتی با وجود شرایط برابر از نظر قیمتی و تجربه کاربری، گلکسی نوت ۲۰ اولترا می‌تواند گزینه بهتری باشد چون طراحی مدرن و نمایشگر بسیار بهتری دارد، از نظر باتری و شارژدهی برتر است، امکانات عکاسی و فیلم‌برداری بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد. بنابراین اگر طرفدار پروپاقرص اپل نیستید، می‌توانید نوت ۲۰ اولترا را به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های دنیای اندروید مد نظر قرار دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • King lewa
    King lewa | ۱۱ دی ۱۳۹۹

    بین نوت ۲۰ اولترا و اس بیست اولترا کدوم بهتره؟

  • مهرداد دماوندی رادمنش
    مهرداد دماوندی رادمنش | ۲ دی ۱۳۹۹

    نوت ۲۰ اولترا ? نسخه ی اگزینوسش آشغاله چون پردازنده ی ضعیف و کندی هستش،من دوستم داره که دارم میگم،ولی دادشم گلکسی نوت ۲۰ اولترا رو نسخه ی اسنپدراگونش رو داره که پردازندش اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس ۵ جی هست که خیلی قوی و فوق العاده سریعه ? حتی سریع تر از تمام پردازنده های آیفون ? آیفون هیچ گهی نیست،گوشی خوب و عالی فقط سلطان گلکسی نوت ۲۰ اولترا ?? البته ورژن اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس ۵ جی Snapdragon 865+ 5G من بدبخت که پول اگه داشتم فقط و فقط و قطعا گلکسی نوت ۲۰ اولترا ?? البته نسخه اسنپدراگون ? یعنی نسخه ی با پردازنده ی اسنپدراگون دارای پردازنده ی اسنپ دراگون Snapdragon میخریدم ❤??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی