ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بنلی TNT 135
خودرو

بررسی موتورسیکلت بنلی TNT 135؛ ریزنقش و مغرور

بنلی با عرضه مدل تی ان تی 125 پا به عرصه تولید موتورسیکلت‌های کامپکت گذاشت..به ادعای مسئولان این شرکت TNT 125 جزو پرفروش‌ترین محصولات بنلی تا پیش از سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رفت اما از آنجا که ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

بنلی با عرضه مدل تی ان تی 135 پا به عرصه تولید موتورسیکلت‌های کامپکت گذاشت..به ادعای مسئولان این شرکت TNT 125 جزو پرفروش‌ترین محصولات بنلی تا پیش از سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رفت اما از آنجا که هیچ‌کس از اندکی قدرت بیشتر بدش نمی‌آمد، در نتیجه تصمیم بر آن شد تا مدل بنلی تی ان تی 135 با قدرت بیشتر به دست مشتریان برسد؛ چرا که پیشرانه بزرگتر به قول امروزی‌ها فان‌تر (لذت بخش‌تر) از نمونه‌های کوچک‌تر خواهد بود.

بنلی TNT 135 یک موتور کامپکت ویژه بزرگسالان است که برخلاف ظاهرش، قدرت و عملکرد فنی مطلوبی را به نمایش می‌گذارد و به‌هیچ‌وجه نباید آن را مخصوص نوجوانان دانست. این‌گونه موتورسیکلت‌ها بیشتر مناسب انجام ترددهای شهری در مسافت‌های کوتاه و یا انجام مانورهای نمایشی هستند و استفاده از آن‌ها در سایر کاربردها روزمره چندان رواج ندارد.

بنلی 135

سایز کوچک چرخ‌ها و ابعاد بدنه موجب می‌شود تا موتورسیکلت‌های کامپکت به سهولت و چابکی زیاد در ترافیک‌های شهری حرکت کنند، بدون آنکه درگیر محدودیت‌های سایر موتورسیکلت‌های بزرگ‌تر بشوند.

شرکت نیکران موتور پاسارگاد به عنوان نماینده بنلی در ایران تصمیم به عرضه این موتورسیکلت از سال ۹۷ گرفت و به دلیل ظاهر خاص، عملکرد فنی مناسب و قیمت نسبتا متعادل، بنلی 135 موفق به جلب نظر بخشی از علاقه‌مندان را به سوی خود شد‌. با  دیجیاتو همراه باشید تا در ادامه مطلب شما را به ضیافت بررسی موتورسیکلت کامپکت بنلی تی ان تی 135 دعوت کنیم.

بنلی TNT 135

طراحی عضلانی، جذاب و تمام اسپرت به سبک ایتالیایی

مسلما اگر ابعاد شاسی و رینگ‌های این موتورسیکلت مقداری بزرگتر از حالت کنونی بود، بسیاری از موتورسواران نسبت به خرید تی ان تی 135 تمایلی وافر پیدا می‌کردند. فرم استخوانی و عضلانی کاسه‌چراغ، باک و پنل‌های اطراف بدنه به همراه شمایل جذاب منبع خروجی اگزوز، سبب به وجود آمدن حس و حالی تمام اسپرت و جوان‌پسندانه در ذهن بیننده خواهد شد.

بنلی TNT 135

نمایان بودن شاسی لوله‌ای به رنگ متمایز (قرمز یا مشکی) از دیگر ویژگی‌های بارز و خوشایند در طراحی ظاهری بنلی 135 به شمار می‌رود. این موتورسیکلت به سبک موتورهای نیکد طراحی شده و بنابراین قسمت‌های عمده انجین و جعبه دنده در ناحیه زیرین باک به طور کامل نمایان هستند و هیچگونه فلاپ جانبی در این قسمت مشاهده نمی‌شود.

بنلی TNT 135

استفاده از کنسول کیلومترشمار دیجیتال-آنالوگ، تلفیقی قابل قبول از سنت و مدرنیته را در مقابل چشمان راننده پدید آورده و اطلاعات مورد نیاز همچون سرعت، دور موتور، کارکرد و ... را با خوانایی مناسب به اطلاع وی می‌رساند. در این بین قطر کوچک 12 اینچی رینگ‌ها و همچنین فرم دستگیره‌های ترمز و کلاچ روی دسته‌فرمان نیز در نوع خود جالب توجه به نظر می‌رسند.

بنلی TNT 135

تعبیه یکپارچه چراغ‌های راهنما روی قسمت انتهای تحتانی زین به همراه چراغ اصلی قرمزرنگ نیز جلوه‌ای متمایز و خاص به نمای پشت بنلی ۱۳۵ بخشیده است. ابعاد رویه زین و قسمت ترک‌نشین نسبتا متناسب طراحی شده اما سفتی تقریبی این قسمت در ترددهای طولانی مدت برای کاربران اندکی آزاردهنده خواهد بود.

بنلی TNT 135

همچنین به دلیل ابعاد کوچک شاسی، افراد بلندقد چندان در استفاده از این موتورسیکلت راحت نیستند. با این وجود به نظر می‌رسد موتورسواران با قد کوتاه‌تر از ۱۷۰ سانت بتوانند از ارگونومی قابل‌قبول این موتورسیکلت چینی ایتالیایی و محل قرارگیری مناسب جاپایی‌ها و دسته فرمان حداکثر بهره را ببرند.

به طور کل نه‌تنها نمی‌توان ایراد خاصی بر ظاهر این موتورسیکلت گرفت، بلکه باید اذعان کرد استایل عضلانی، جذاب و اسپرت بنلی tnt 135 یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود و همان‌طور که اشاره شد، اگر این موتورسیکلت در ابعاد بزرگتر ساخته شود و با قیمت مناسب به دست خریداران برسد، احتمالا می‌تواند بسیاری از حریفان موجود در بازار را کنار بزند و در دسته موتورسیکلت‌های خیابانی پرفروش ایران جای بگیرد.

بنلی TNT 135

مشخصات فنی موتورسیکلت بنلی TNT 135

بنلی 135 نیروی مورد نیاز خود را از یک انجین تک سیلندر چهارزمانه چهار سوپاپ به حجم 134.7 سی سی دریافت می‌کند. نسبت تراکم سیلندر در این انجین معادل یک به 9.8 بوده و حداکثر قدرت آن حدود 13 اسب بخار در 9000 هزار دور در دقیقه اعلام شده است. 10.8 نیوتن متر گشتاور نیز در دور 7000rpm دست می‌آید که توسط مکانیزم کلاچ چندصفحه‌ای روغنی به گیربکس 5 دنده غیراتوماتیک و از آنجا به وسیله زنجیر به سوی محور چرخ عقب منتقل می‌شود.

بنلی TNT 135

سیستم سوخت‌رسانی از نوع انژکتوری بوده و سامانه اگزوز نیز به مبدل کاتالیزور و سنسور اکسیژن مجهز شده است. همچنین گرمای حاصل از احتراق این انجین درون‌سوز به طرزی مطلوب از طریق یک سامانه روغن خنک به هوای محیط انتقال داده خواهد شد.

شاسی فولادی با طراحی شبکه‌ای، سیستم تعلیق تلسکوپی ۴۱ میلیمتری وارونه در جلو و سامانه تعلیق دو شاخ فولادی به همراه مونوشاک در عقب، دیسک ترمز ۲۲۰ میلیمتری جلو و ۱۹۰ میلیمتری عقب به همراه سیلندر ترمز تک پیستون، تایرهای ۱۲ اینچی و وزن ۱۱۹ کیلوگرم، دیگر مشخصات فنی بنلی 135 برشمرده می‌شوند.

بنلی TNT 135

سامانه راه‌انداز پیشرانه از نوع برقی است و باک سوخت از گنجایشی برابر با 7.2 لیتر بهره می‌برد که به واسطه آن می‌توان مسافتی در حدود 300 کیلومتر را با یک باک پر پیمود.  این موتور چینی - ایتالیایی ریزنقش قادر است به حداکثر سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند بنابراین می‌توان با آن حتی در بزرگراه‌ها نیز رانندگی کرد.

بنلی TNT 135

در هنگام سواری با بنلی TNT 135 عملکرد مطلوب سیستم تعلیق در حفظ پایداری و تعادل موتورسیکلت هنگام عبور از پیچ‌ها کاملا مشهود است و اطمینان خاطر بالایی را به راکب منتقل می‌کند. همچنین قطر کوچک چرخ‌ها سبب شده تا فرمان‌پذیری و مانوردهی با بنلی TNT 135 نسبت به سایر موتورها فرز و هیجان‌انگیز به نظر برسد و سرعت عمل بالاتری را نصیب راننده کند. البته این سیستم تعلیق اسپرت معایبی نیز دارد که از جمله می‌توان به انتقال ضربات و لرزش‌های ناشی از ناهمواری‌های سطح جاده به بدن سرنشین و راکب اشاره کرد.

بنلی TNT 135

پیشرانه و جعبه دنده هماهنگی مطلوب و عملکردی دقیق را در تعامل با یکدیگر ارایه می‌دهند. به ویژه واکنش‌های بسیار سریع انجین نسبت به اعمال فشار بر دسته‌گاز، تجربه سواری با این موتورسیکلت کوچک را لذت‌بخش و مهیج‌تر می‌کند. عملکرد نرم کلاچ و تعویض دنده‌های دقیق و ملایم نیز لذتی مضاعف بر تجربه سواری با بنلی TNT 135 خواهد افزود.

جمع‌بندی

موتورسیکلت کامپکت بنلی TNT 135 در زمان نگارش این مقاله (مهر ۱۴۰۱) در بازار تهران با بهایی در حدود ۷۶ میلیون تومان در نسخه صفر کیلومتر مدل ۱۴۰۱ به فروش می‌رسد. این موتورسیکلت قابلیت‌های فنی - عملکردی مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد اما به دلیل ابعاد کوچک نمی‌تواند عامه مشتریان را به سوی خود بکشاند. به ویژه برخی از مشتریان ترجیح می‌دهند جهت انجام کارهای روزمره خود به سراغ برخی محصولات نظیر اسکوترهای دنده اتوماتیک با ابعاد و حجم پیشرانه بزرگتر بعلاوه قابلیت کاربردی بیشتر بروند.

بنلی TNT 135

با این وجود افرادی که خیلی بلند قد نیستند و به دنبال خرید یک موتورسیکلت خوش‌قیمت با توانایی انجام حرکات نمایشی و عملکرد فنی مناسب می‌گردند، می‌توانند بنلی 135 را در صدر لیست گزینه‌های خود جای دهند. البته بهتر است پیش از خرید این موتور نسبت به خدمات پس از فروش و وجود کافی قطعات یدکی آن در بازار اطمینان حاصل کنید.

قیمت موتور سیکلت بنلی TNT 135 چقدر است؟

موتورسیکلت کامپکت بنلی TNT 135 در زمان نگارش این مقاله (مهر ۱۴۰۱) در بازار تهران با بهایی در حدود ۷۶ میلیون تومان در نسخه صفر کیلومتر مدل ۱۴۰۱ به فروش می‌رسد. 

مشخصات فنی این موتور سیکلت چیست؟

موتور سیلکت بنلی TNT 135 از یک انجین تک سیلندر چهارزمانه چهار سوپاپ به حجم 134.7 سی سی با قدرتی برابر با ۱۳ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه بهره می‌برد و نهایت گشتاور آن به ۱۰.۸ نیوتن متر در ۸۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی