ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راکت جدید Long March 8 چین اولین پرواز خود را انجام داد

راکت جدید چین از سری Long March 8 اولین پرواز خود را با موفقیت انجام داد و محموله‌ای شامل پنج ماهواره را به مدار زمین برد. بر اساس گزارش حبرگزاری‌های چین، راکت Long March 8 ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

راکت جدید چین از سری Long March 8 اولین پرواز خود را با موفقیت انجام داد و محموله‌ای شامل پنج ماهواره را به مدار زمین برد.

بر اساس گزارش حبرگزاری‌های چین، راکت Long March 8 صبح امروز به وقت ایران از استان «هاینان» در جنوب چین به فضا پرتاب شده و پنج ماهواره را به مدار برده است. چین با راکت‌های سری Long March 8 در پی بکارگیری راکت‌های چندبار مصرف است تا هزینه مأموریت‌ها را کاهش داده و مسیر را برای پرتاب‌های تجاری هموار کند.

خبرگزاری‌های یاد شده در گزارش خود اشاره نکردند که راکت Long March 8 Y-1 چند بار مصرف بوده یا نه، اما پیش‌بینی می‌شود مدل‌های آینده قابلیت پرواز و فرود عمودی (VTVL) را داشته باشند و همانند راکت‌های سری فالکن شرکت اسپیس اکس در چندین پرتاب مورد استفاده قرار گیرند. یکی از مقامات شرکت علوم فضایی و فناوری چین (CASC) در کنفرانسی که ماه گذشته میلادی برگزار شد گفت که چین اولین راکت با قابلیت فرود عمودی را حدود سال ۲۰۲۵ خواهد ساخت.

چین با آزمایش موفق راکت Long March 9 Y-1 سالی پربار را در صنعت هوافضا پشت سر گذاشت. این کشور اواخر آذر ماه امسال پس از نزدیک به نیم قرن نمونه خاک ماه را به زمین آورد و تابستان امسال اولین مأموریت مستقل به مریخ را آغاز کرد.

چین همچنین می‌خواهد حدود سال ۲۰۲۲ ساخت یک ایستگاه فضایی ماژولار و سرنشین دار برای استقرار در مدار نزدیک زمین را به اتمام برساند. این کشور امیدوار است تا سال ۲۰۴۵ ظرفیت انجام هزاران پرتاب در سال و حمل ده‌ها هزار تن محموله و سرنشین به فضا را پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲ دی ۱۳۹۹

    یه سوال چین سال 2020 چنتا پرتاب داشته ؟

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۲ دی ۱۳۹۹

    خیلی خوبه ???

مطالب پیشنهادی