ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکورد سرعت اینترنت در ایران شکسته شد: ۲.۵ گیگابیت در ثانیه

ایرانسل ۵ ماه پس از بهره‌برداری از نخستین سایت 5G خود توانست با ثبت سرعت دانلود بیش از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه رکوردی تازه را در ایران به ثبت برساند. مرداد ماه امسال ایرانسل برای اولین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

ایرانسل ۵ ماه پس از بهره‌برداری از نخستین سایت 5G خود توانست با ثبت سرعت دانلود بیش از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه رکوردی تازه را در ایران به ثبت برساند.

مرداد ماه امسال ایرانسل برای اولین بار در محل «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران» از نسل پنجم شبکه موبایل رونمایی کرد و به فاصله یک هفته پس از آن شاهد افتتاح دومین سایت نسل پنجم کشور در ساختمان مرکزی این اپراتور بودیم. در آن زمان تست‌های دیجیاتو روی این شبکه حداکثر سرعت را ۱.۵ گیگابیت در ثانیه نشان می‌داد؛ حالا اما این اپراتور توانسته از سرعت ۲.۵ گیگابیت هم عبور کند.

دکتر «بیژن عباسی‌آرند»، مدیرعامل ایرانسل با انتشار تصویری از تست سرعت اینترنت ‌همراه در صفحه اینستاگرام خود، از دستیابی به سرعت چشمگیر ۲.۵۴ گیگابیت بر ثانیه در شبکه 5G خبر داد. آنطور که این تصویر نشان می‌دهد سرعت آپلود در این تست ۵۴.۳ مگابیت بر ثانیه و پینگ هم ۶ میلی‌ثانیه است.

علی رغم افزایش چشمگیر سرعت دانلود در این تست، سرعت آپلود نسبت به آزمایش قبلی دیجیاتو حدود ۳۰ مگابیت در ثانیه کاهش یافته اما پینگ همچنان روی عدد ۶ میلی‌ثانیه ثابت مانده که بسیار مطلوب به نظر می‌رسد. پینگ یا به زبان ساده‌تر همان بازه ارسال بسته داده از سیستم کاربر به مقصد و بازگشت آن در حال حاضر برای کاربران ایرانی بین ۹۰ تا ۲۰۰ میلی ثانیه متغیر است و ارتقای آن تا ۶ میلی‌ثانیه در بهبود تجربه کاربری تاثیر به سزایی خواهد داشت.

دو مرکزی که ایرانسل ابتدا برای 5G بهره‌برداری کرد از نوع Indoor یا داخلی بودند اما ماه گذشته اولین سایت خارج از ساختمان ایرانسل در «در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌مدرس» به بهره‌برداری رسید. عباسی‌آرند علاوه بر خبر ثبت رکورد جدید در اینستاگرام خود تاکید کرد که به زودی سایت‌های جدید نسل پنجم تلفن‌همراه در تهران و شهرهای دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Vahid Asghari
    Vahid Asghari | ۵ دی ۱۳۹۹

    مثل ماشین مسابقه میمونه که تو پیست رکورد ۵۰۰کیلومتر سرعت بزنه تو جاده شهری نهایت ۸۰بره

  • Vahid Asghari
    Vahid Asghari | ۵ دی ۱۳۹۹

    ما که تو چالوس آخر سرعت دانلود به ۵۰۰کیلوبایت میرسه.البته اکثر اوقات زیر ۱۰۰ هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی