ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت چین تحقیقات ضدرقابتی علیه گروه علی‌بابا را کلید زد

سهام گروه علی بابا به دنبال شروع تحقیقات ضد انحصار از سوی سازمان تنظیم بازار چین در حدود 8 درصد افت کرد. گروه علی بابا در واکنش اعلام کرد که با این سازمان کاملا همکاری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۰

سهام گروه علی بابا به دنبال شروع تحقیقات ضد انحصار از سوی سازمان تنظیم بازار چین در حدود 8 درصد افت کرد. گروه علی بابا در واکنش اعلام کرد که با این سازمان کاملا همکاری می‌کند.

گروه علی بابا مدتی است در معرض اتهامات بسیاری از سوی سازمان نظارت بر بازار چین قرار گرفته‌ است و اخیرا این سازمان برای گروه علی بابا و دو شرکت دیگر،‌ جریمه‌ای سنگین به دلیل عدم رعایت قوانین رقابتی تعیین کرد.

هنوز مدت زمانی زیادی از تعیین جریمه‌های قبلی نگذشته که مجددا سازمان نظارت بر بازار چین در اخطاریه‌ای اعلام کرده است که در حال تحقیق و تفحص در مورد گروه علی بابا است تا مانع بروز رفتارهای ضد رقابتی در بازار شود. این سازمان علی‌بابا را متهم کرده که فروشندگان را تحت فشار قرار داده تا از بین این پلتفرم و دیگر مارکت‌پلیس‌ها نظیر JD.com و Pinduoduo یکی را انتخاب کنند.

دولت پکن در تلاش است تا شرکت‌های بزرگ فناوری قدرت بازار را به صورت انحصاری در دست نداشته باشند و تحت قوانین رقابتی به فعالیت خود ادامه بدهند.

سازمان تنظیم مقررات چین مصر است که نظارت بیشتری روی شرکت‌های بزرگ فناوری داشته باشد. هدف این سازمان تعیین چارچوب‌ها و قوانینی برای جلوگیری از رفتارهای ضدانحصاری است. در این صورت شرکت‌های بزرگ نمی‌کنند مانع رشد رقبای ضعیف‌تر خود در بازار شوند. یکی از شرکت‌هایی که در تیررس چنین اتهاماتی قرار دارد و پرونده‌اش روی میز سازمان نظارت بر بازار مفتوح است، گروه علی بابا است.

علی بابا بلافاصله در پاسخ به اخطاریه سازمان نظارت بر بازار اعلام کرد:

«گروه تجاری علی بابا از سازمان تنظیم رقابت بازار اخطاریه‌ای دریافت کرده است. این سازمان وضعیت شرکت را از نظر رعایت قوانین ضد انحصاری مورد بررسی قرار می‌دهد. علی بابا مسئولانه با نهادهای نظارتی همکاری خواهد کرد.»

علی‌رغم واکنش سریع علی بابا به اخطاریه سازمان تنظیم رقابت بازار، سهان این شرکت در هنگ‌کنگ بیش از 8 درصد سقوط کرد. علی بابا در بیانیه خود اضافه کرد:

«با دریافت اخطار از سوی این سازمان، به صورت جدی تمام الزامات نظارتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا همه موارد مورد نظر این نهاد رعایت شود. تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا بتوانیم تعهدات خود را مطابق نظر سازمان مربوطه و قوانین جاری به انجام برسانیم.»

حال باید ببینیم با واکنش گروه علی بابا، موضوع چگونه پیش خواهد رفت و آیا جریمه‌های بیشتری در انتظار این شرکت خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Masht ghorbon
    Masht ghorbon | ۵ دی ۱۳۹۹

    حالا چین کمونیست که مردم اختیار هیچ چیزی شون رو ندارن ادا و اطوار آمریکای سرمایه داری رو در میاره خیلی خنده دار میشه.کل اون کشور و مردمش در انحصار تک حزب کمونیسته و مردم اسیر و گرفتار حاکمین بی رحم و ظالم هستند اون وقت ادعا میکنن که قانون ضدانحصار رو رعایت نکردی. رییس علی بابا یه انتقاد کوچیک از حکومت مخوف و پلیسی چین کرد دارن به این بهانه پدرش رو در میارن همانطور که پزشک کاشف کرونا رو به اتهام تشویش اذهان عمومی دستگیر کرده بودند و به موقع با این ویروس مقابله نشد و دنیایی رو گرفتار کردن

  • آریا
    آریا | ۴ دی ۱۳۹۹

    دنیایی که چین توش ابرقدرت باشه دنیای خطرناکیه. خدا رو شکر عقاب آمریکا هست تا افسار این اژدهای وحشی رو بکشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی