ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل کاهش کمیسیون توسعه‌دهندگان از ۳۰ به ۱۵ درصد را شروع کرد

اپل پیش از آغاز سال 2021 برنامه کاهش کمیسیون توسعه دهندگان کوچک از 30 به 15 درصد را کلید زده است. اپل دوماه قبل از تصمیم خود برای کاهش کمیسیون آن دسته از توسعه دهندگان ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۷

اپل پیش از آغاز سال 2021 برنامه کاهش کمیسیون توسعه دهندگان کوچک از 30 به 15 درصد را کلید زده است.

اپل دوماه قبل از تصمیم خود برای کاهش کمیسیون آن دسته از توسعه دهندگان خبر داده بود که درآمد سالانه آنها کمتر از یک میلیون دلار است. پیش از این انتظار می‌رفت که خط مشی جدید اپل تحت عنوان «Small Business Program» از اول ژانویه 2021 اجرا شود اما این برنامه از همین حالا برای برخی توسعه‌دهندگان اجرایی شده است.

«جاکوب گوربون» بنیانگذار شرکت نرم افزاری «Apparent» با انتشار توییتی از در دسترس بودن زودهنگام این تغییرات اپل خبر داد. وی در توییت خود به تغییر حق کمیسیون فروش اپلیکیشن «ImageFramer» اشاره کرد که از 30 درصد به 15 درصد کاهش یافته است.

توسعه دهندگان دیگری نیز گزارش‌هایی از تغییر حق کمیسیون اپ استور منتشر کرده‌اند. ظاهرا اپل از ابتدای ماه نوامبر از طریق ارسال ایمیل، به توسعه دهندگان اطلاع رسانی کرده تا در صورت تمایل در برنامه مذکور شرکت کنند. برخی توسعه دهندگان در همین فاصله کوتاه، وارد برنامه جدید تغییر حق کمیسیون شده‌اند؛ اما طرح به صورت رسمی از ابتدای سال برای توسعه دهندگان کم درآمد اجرایی می‌‌شود.

توسعه دهندگانی که درآمد سالیانه آنها از فروش درون برنامه‌ای یا اشتراک سالیانه اپلیکیشن‌ها کمتر از یک میلیون دلار باشد، می‌توانند در برنامه جدید اپل حضور داشته باشند؛ اما وقتی درآمد آنها به مرز یک میلیون دلار رسید، مجددا باید حق کمیسیون 30 درصد پرداخت کنند.

تیم کوک مدیر عامل اپل در مورد طرح جدید اعلام کرد:

«این برنامه با هدف کمک به صاحبان مشاغل کوچک تبیین شده است تا بتوانند اپلیکیشن‌هایی با کیفیت به مشتریان خود ارائه بدهند و خلاقیت و نوآوری خود را به نمایش بگذارند.»

به نظر می‌رسد در همین ابتدای کار، بسیاری از توسعه دهندگان از برنامه جدید اپل استقبال کرده و چنین اقدامی را مثبت می‌دانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مدی صفا
    مدی صفا | ۶ دی ۱۳۹۹

    پس در ایران هم اپ استورها نصف باید بکنند .

  • Mahyar-86
    Mahyar-86 | ۶ دی ۱۳۹۹

    وای چه خوب 30 درصد واقعا زیاد بود

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۵ دی ۱۳۹۹

    من اینجور حرکت هارو مدیون اپیک میدونم.

    • Milad
      Milad | ۵ دی ۱۳۹۹

      دقیقا وقتی فشار روی کمپانی باشه ناچاره برای راضی کردن مشتری هاش امکانات بهتری ارائه بده وگرنه از دستشون میده

مطالب پیشنهادی