ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادامه فشارها بر جک ما: بانک مرکزی چین یک برنامه اصلاحی گسترده برای Ant ارائه کرد

در هفته‌های اخیر وضعیت چندان برای جک ما و شرکت فین‌تک آن یعنی گروه Ant مناسب نبوده و حالا بانک مرکزی چین از یک برنامه اصلاحی برای Ant پرده برداشته است. کمتر از دو ماه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

در هفته‌های اخیر وضعیت چندان برای جک ما و شرکت فین‌تک آن یعنی گروه Ant مناسب نبوده و حالا بانک مرکزی چین از یک برنامه اصلاحی برای Ant پرده برداشته است.

کمتر از دو ماه پیش مقامات مالی چین از عرضه اولیه سهام گروه Ant به دلیل مشکلات رگولاتوری جلوگیری کردند و اجازه ندادند بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ صورت بگیرد. حالا جلسه‌ای برای بررسی وضعیت این شرکت فین‌تک برگزار شده است.

به گفته بانک مرکزی چین، این کمپانی که به عنوان بازوی پرداخت فروشگاه آنلاین علی‌بابا شروع به کار کرد، فاقد ساختار حاکمیتی سالم است، از قوانین سرپیچی می‌کند، بطور غیرقانونی درگیر آربیتراژ می‌شود، به علت سلطه در بازار رقبا را کنار می‌زند و به حقوق مصرف‌کننده آسیب وارد می‌کند.

علاوه بر گروه Ant، رگولاتورهای چین از فروشگاه آنلاین علی‌بابا هم تحقیق می‌کنند. به این فروشگاه غول پیکر اتهاماتی مبنی بر انحصارطلبی وارد شده است.

مقامات بانکی چین یک دستورالعمل ۵ ماده‌ای برای گروه Ant که توسط جک ما کنترل می‌شود، ارائه کرده‌اند. این کمپانی فین‌تک باید موارد زیر را انجام دهد:

  • به ریشه‌های خود در پرداخت‌ها برگردد و شفافیت بیشتری در تراکنش‌های خود داشته باشد.
  • مجوزهای لازم برای کسب‌ و کارهای اعتباری خود را دریافت کند و همچنین از حریم خصوصی کاربران حفاظت کند.
  • یک هلدینگ مالی با سرمایه کافی تاسیس کند.
  • کسب و کارهای اعتباری، بیمه، مدیریت ثروت و سایر کسب و کارهای مالی را طبق قانون اصلاح کند.
  • در کسب و کار اوراق بهادار از قوانین پیروی کند.

گروه Ant

پس از این جلسه، گروه Ant اعلام کرد که یک گروه اصلاح داخلی تشکیل می‌دهد تا روی تمام موارد بالا کار کند. ضمنا جک ما چند وقت برای رضایت دولت چین کنترل بخشی از این کمپانی فین‌تک را پیشنهاد داده بود. این تغییرات چندین ماه طول می‌کشد و احتمالا روی ارزش بازار آن تاثیر می‌گذارد. زمانی که گروه Ant به دنبال عرضه عمومی سهام خود بود، ارزشی بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار داشت.

دولت چین می‌خواهد در پرداخت وام به مشتریان برای پلتفرم‌های فناوری شخص ثالث مانند گروه Ant محدودیت درنظر بگیرد. ۳۵ درصد از درآمد سالانه گروه Ant مربوط به همین وام‌ها می‌شوند. دولت پکن با این تغییر می‌خواهد ریسک بدهی این کشور را کنترل کند و همچنین وام‌دهندگان آنلاین را مجبور می‌کند که حداقل ۳۰ درصد از وام را بطور مشترک با بانک‌ها تامین کنند که روی گردش مالی گروه Ant تاثیر می‌گذارد.

با وجود تمام این موارد، برخی نسبت به آینده Ant خوشبین هستند و به این موضوع اشاره می‌کنند که وقفه کوتاه در عرضه اولیه سهام، تاثیر محدودی روی کسب و کار آن خواهد داشت. با این حال برخورد با گروه Ant، یک هشدار برای سایر شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۹ دی ۱۳۹۹

    بی جنبه ان اینا،حالا چی گفته جک ما که اینقدر عصبی شدن؟

مطالب پیشنهادی