ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بیمارستان هوشمند دبی با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری راه‌اندازی شد

امارات متحده عربی با سرعت بالایی نوآوری‌های مبتنی بر دنیای فناوری را در زیرساخت‌های خدمات درمانی خود ادغام می‌کند و حالا در دبی یک بیمارستان هوشمند شروع بکار کرده. در این بیمارستان بیماران به فناوری‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

امارات متحده عربی با سرعت بالایی نوآوری‌های مبتنی بر دنیای فناوری را در زیرساخت‌های خدمات درمانی خود ادغام می‌کند و حالا در دبی یک بیمارستان هوشمند شروع بکار کرده. در این بیمارستان بیماران به فناوری‌های مختلفی دسترسی دارند و برای مثال می‌توانند با یک تبلت محیط اطراف را کنترل کنند و با کادر درمان ارتباط داشته باشند.

امارات متحده عربی در زمینه پزشکی پیشرفت‌های زیادی را در سال‌های اخیر تجربه کرده و برای مثال در دوران شیوع ویروس کرونا، از اپ‌های موبایل برای ردیابی مبتلایان و همچنین بیماران مشکوک استفاده می‌کند و همچنین هوش مصنوعی برای جمع آوری داده‌ها و تصمیم‌گیری و تشخیص بهتر به پزشکان کمک می‌کند.

در حال حاضر امارات متحده عربی در بازار بیمارستان‌های هوشمند در خاورمیانه پیشتاز است و رشد سالانه‌ ۱۳ درصدی را تجربه می‌کند. در برخی بیمارستان‌های این کشور مانند بیمارستان «القاسمی» در شارجه از ربات‌ها برای برداشتن تومورها استفاده می‌شود.

بیمارستان هوشمند

دبی می‌خواهد به یک شهر هوشمند تبدیل شود و به همین دلیل روی خدمات درمانی هوشمند سرمایه‌گذاری می‌کند و در اولویت آن قرار دارد. حالا در «Silicon Oasis» دبی یک بیمارستان هوشمند شروع بکار کرده است.

بیمارستان دانشگاه «فقیه» با هزینه نزدیک به ۴۰۸ میلیون دلار ساخته شده و از تلاش‌های این شهر برای استفاده از فناوری در خدمات درمانی خبر می‌دهد. در این بیمارستان بیماران برای ارتباط با کادر درمان و همچنین کنترل محیط خود، در اتاق به یک تبلت دسترسی دارند تا از حفظ فاصله اجتماعی اطمینان حاصل شود. یک برنامه اختصاصی به پزشکان بیمارستان اجازه می‌دهد که از طریق یک مرکز کنترل وضعیت بیماران خود را در گذر زمان بررسی کنند.

علاوه بر دپارتمان‌هایی برای درمان بیماری‌های خاص مانند مشکلات قلبی و عضلات، تیمی از این بیمارستان جهت استفاده از ابزارهای دنیای فناوری برای عمل پیوند اعضا آموزش می‌بینند. ۱۲ اتاق عمل این بیمارستان پیش از استقرار در بیمارستان دبی، در آلمان توسعه پیدا کرده‌اند. ضمنا شرکت‌های فناوری بین‌المللی مانند فیلیپس، زیمنس و سیسکو هم در ساخت این بیمارستان هوشمند همکاری داشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ دی ۱۳۹۹

    آره دیگه حتما بزرگترین مرکز فساد دنیا به روایت آمار جهانی همچین بیمارستان هایی رو خم میخواد، چون معلوم نیست چه بیماری های جدیدی هر روز در نیاد از این کثافت کاری ها

    • Chapdast
      Chapdast | ۹ دی ۱۳۹۹

      چقد چندشی

    • آریا
      آریا | ۱۰ دی ۱۳۹۹

      بزرگترین طویله دنیا به روایت عینی هم گوسفندهایی مثل تو هم میخواد البته.

    • آریا
      آریا | ۱۰ دی ۱۳۹۹

      روز آخرتون خیلی دیدنی خواهد بود

  • mobin34
    mobin34 | ۸ دی ۱۳۹۹

    درسته خودشون فقط بابت این امکانات و ‌فناوری فقط پول پرداخت کرده اند
    ولی در نوع خودش طرح جالبیه !

مطالب پیشنهادی