ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادستان‌های کره جنوبی خواستار ۹ سال حبس برای وارث سامسونگ شدند

پرونده وارث سامسونگ و رئیس هیئت مدیره این کمپانی کره‌ای، «لی جائه-یونگ» به جرم کلاهبرداری، رشوه‌خواری و دستکاری ارزش سهام در مرحله بررسی مجدد قرار دارد. به علت درگذشت رئیس سامسونگ، وارث این کمپانی کره‌ای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

پرونده وارث سامسونگ و رئیس هیئت مدیره این کمپانی کره‌ای، «لی جائه-یونگ» به جرم کلاهبرداری، رشوه‌خواری و دستکاری ارزش سهام در مرحله بررسی مجدد قرار دارد. به علت درگذشت رئیس سامسونگ، وارث این کمپانی کره‌ای در دادرسی مجدد غایب بود و حالا دادستان‌ها درخواست ۹ سال حبس برای لی کرده‌اند.

طبق گزارش جدید، دادستان‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند که رئیس هیئت مدیره سامسونگ به علت جایگاه سامسونگ و همچنین شدت کارهای اشتباه، مستحق ۹ سال حبس است. یک دادستان به این موضوع اشاره کرده که زندانی شدن لی می‌تواند تبدیل به یک مثال در کره جنوبی شود. دادرسی مجدد این رسوایی مالی نزدیک به ۳ ماه پیش آغاز شده بود.

در پرونده لی یکی از افراد نزدیک رئیس جمهور سابق کره جنوبی یعنی «چوی سون سیل» به چشم می‌خورد. لی به پرداخت رشوه به چوی سون سیل برای ادغام «Cheil Industries» و «Samsung C&T» متهم شده تا بتواند کنترل گروه سامسونگ را از پدر خود بگیرد. پرونده مربوط به این اتهام ابتدا چندین سال پیش آغاز شد و لی به ۵ سال زندان محکوم شد، اما پس از مدتی حکم آن به ۲.۵ سال کاهش پیدا کرد. با این حال پس از تقریبا یکسال آزاد شد.

وارث سامسونگ

از زمان شروع دادرسی مجدد، لی بازدیدهای زیادی از کارخانه‌های سامسونگ و مراکز تحقیق و توسعه این کمپانی در کشورهای مختلف جهان داشته و حتی با یک گوشی ناشناس هم رویت شده. لی همچنین با رهبران بالارده این شرکت ملاقات داشته و برنامه‌های بزرگی برای موفقیت آن در آینده دارد. وارث سامسونگ همچنین به اهمیت بالای کسب و کارهای ساخت نیمه‌هادی و تراشه‌ها اشاره کرده است.

با وجود تمام این موارد، به نظر می‌رسد دادستان‌ها می‌خواهند یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین افراد کره جنوبی را به ۹ سال حبس محکوم کنند، البته هنوز نمی‌توان با قطعیت درباره اجرای چنین حکمی اظهارنظر کرد. شاید اینبار هم لی بتواند پس از مدت کوتاهی از زندان آزاد شود و دوباره شروع به مدیریت سامسونگ کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی