ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کپی نسخه کامل فیلم شرک روی فلاپی ۱.۴ مگابایتی [تماشا کنید]

یکی از کاربران با استفاده از یک نرم‌افزار فشرده‌سازی ویدیو توانست نسخه کامل فیلم شرک را درون یک فلاپی دیسک کپی کرده و آن را با استفاده از کامپیوتر رزبری پای پخش کند. یکی از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

یکی از کاربران با استفاده از یک نرم‌افزار فشرده‌سازی ویدیو توانست نسخه کامل فیلم شرک را درون یک فلاپی دیسک کپی کرده و آن را با استفاده از کامپیوتر رزبری پای پخش کند.

یکی از کاربران سایت ردیت یک کدک x256 سفارشی برای فشرده‌سازی ویدیو ساخته که کیفیت فیلم را تا رزولوشن ۱۲۰x۹۶ پیکسل و نرخ ۴ فریم بر ثانیه کاهش می‌دهد. او به کمک این کدک توانست حجم فیلم ۹۰ دقیقه‌ای شرک را به ۱.۳۷ مگابایت رسانده و آن درون فلاپی دیسک با ظرفیت ۱.۴۴ مگابایت یا در حدود ۰.۳ درصد ظرفیت یک DVD معمولی با حجم ۴.۷ گیگابایت کپی کند.

کاربر یاد شده با استفاده فلاپی درایو و کامپیوتر رزبری پای یک دستگاه پخش کننده ویدیوی خانگی ساخته که حین بوت شدن مثل کنسول های بازی لوگوی اختصاصی را نمایش می‌دهد. پس از قرار دادن فلاپی درون دستگاه پخش فیلم مثل پخش کننده‌های VHS قدیمی به شکل خودکار آغاز می‌شود.

همانطور که مشاهده کردید به خاطر فشرده‌سازی بیش از حد، کیفیت صدا و تصویر به شدت افت کرده و حس تماشای یک فایل gif بی‌کیفیت به کاربر دست می‌دهد، اما خلاقیت کاربر مذکور در جای دادن یک فیلم کامل در فلاپی که تکنولوژی آن به دهه ۷۰ میلادی برمی‌گردد، تحسین برانگیز بوده و پیشرفت فوق العاده بشر در تولید لوازم ذخیره‌سازی و رسیدن از تنها ۱.۴۴ مگابایت به هاردهای اکسترنال در ظرفیت‌های چند میلیون مگابایتی را نشان می‌دهد.

تا همین چند سال پیش سی دی‌ها با حجم ۷۰۰ مگابایت انقلابی در زمینه ذخیره‌سازی به شمار می‌رفتند، بعد DVD معمولی با حجم ۴.۷ گیگابایت و DVD دو لایه با حجم تقریبی ۱۰ گیگابایت کار ما در ذخیره‌سازی داده‌ها را آسان‌تر کردند و حالا دیسک‌های بلو-ری آمده‌اند که مدل یک لایه و دو لایه آنها به ترتیب ۲۵ و ۵۰ گیگابایت گنجایش دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ دی ۱۳۹۹

    قبلنا یه سری بازی کوتاهد دمو 3D با کلی جزئیات بالا و موزیک و... ساخته بودن که حجمشون 64-128 کیلو بایت بود! بازیهای کنسول Sega Genesis با اون همه جزئیات و موزیک و.. معمولاً حدود 2-3 مگابایت حجم داشتن (Shinobi III - 3.63Mb) سونیک 5 یا 3D حدود 5 مگابایت حجم داشت .

  • hasan
    hasan | ۱۱ دی ۱۳۹۹

    یادش بخیر داداشم کوچیک بود یه نوار ویدیو کپی کرده بود از دوساش که یکی از کارتونا شرک بود اونیکی شمشیر در سنگ شرک وسطش قطع میشد تا وسطش میدیدیم بقیشو دیگه نمیدونستیم داستانش چیه خخخ??? فقط همین کارتونارو داشتیم،باز هوس کارتون میکردیم همین شرکو تا نصفه میدیدیم.ولی الان هر بچه ای یه گوشی دستشه همه چی هم در اختیارشه ،ولی بنظر من اون زمان بهتر بود اینجوری بدرد نمیخوره.اگه موافقین لایک کنید.

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۱ دی ۱۳۹۹

    حالا چرا فیلمی که خودش گرفته انقدر کم کیفیته ❓؟ خودش هم روی فلاپی ریخته؟

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۱ دی ۱۳۹۹

    حتی اینم اچ دی بحساب میاد در مقایسه با ساعت مچی های کاسیو ک یک گیم داشتن با دوتا دکمه کنترل و ال سی دی تک رنگ سایز تمبر پست. یادمه بازی رانندگی بود و یک بازی بوکس هم بود. با موزیک جیرجیری ۴ بیتی! چقدرم سرگرم کننده بود...

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۱ دی ۱۳۹۹

    جالب بود
    یاد زمانی افتادم که سی دی شرک از کلوپ دانشگاه گرفتم (این که اصلا این اونجا چی کار میکرد بماند) و یاد کیفیت های افتضاح بیشتر سی دی ها افتادم و بعد خرید دی ویدی هایی که ۵ تا ده تا فیلم روش بود با اون کیفیت افتضاح
    و بعد تر ها که با نت ۵۰۰ ته سرعت مخابرات ۱۲ ساعت دانلود فیلم طول می کشید
    و حالا که انلاین میبینیم

مطالب پیشنهادی