ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

گزارش ویدیویی: ماجرای خودروی اپل چیست؟

چندین سال است که بازار خودروهای الکتریکی و خودران حسابی داغ شده است و به مرور باید شاهد زیاد شدن آن‌ها در خیابان‌ها باشیم. حال در این میان گزارشی از رویترز منتشر شده است که ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

چندین سال است که بازار خودروهای الکتریکی و خودران حسابی داغ شده است و به مرور باید شاهد زیاد شدن آن‌ها در خیابان‌ها باشیم. حال در این میان گزارشی از رویترز منتشر شده است که نشان می‌دهد خودروی اپل برای سال ۲۰۲۴ آماده شده است و این بار این غول تکنولوژی روی تصمیم خود مصمم‌تر است.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

اما این ماجرا برخلاف باور عموم مردم مربوط به زمان حال نیست و ماجرای ورود اپل به دنیای چهارچرخ‌ها طولانی‌تر از این حرف‌هاست. ماجرا به حداقل سال ۲۰۱۴ میلادی بر می‌گردد، یعنی وقتی که اپل پروژه‌ای به نام تایتان را شروع کرد و مانند اپل و گوگل در آن دوران قصد داشت خودرویی کاملا خودران و الکتریکی را وارد بازار کند که رقیبی سرسخت برای امثال تسلای تازه نفس نیز باشد.

با این وجود در سال ۲۰۱۶ این کمپانی رویه خود را به کلی تغییر داد و تصمیم گرفت که در ابتدا به سراغ توسعه نرم‌افزار خودروهای خودران برود. پس از آن نیز اپل چند استارتاپ مربوط به این حوزه را خریداری کرد. با این وجود به نظر می‌رسد که پروژه تایتان اپل همچنان به راه خود ادامه می‌دهد اما جزئیات کمتری از آن در دسترس است.

خودروی اپل

حالا گزارش رویترز در هفته اخیر با توییت جنجالی ماسک همراه شده که ادعا کرده در سال ۲۰۱۷ به دلیل نزدیکی این کمپانی به ورشکستی، قصد داشته کمپانی خود را به اپل بفروشد. البته ماسک در ادامه توییت خود می‌گوید که تیم کوک حتی حاضر به نشستن بر پای میز مذاکره هم نشده. زمانی که به گفته ماسک ارزش کمپانی تسلا یک دهم ارزش فعلی آن بود.

با تمام این اوصاف به نظر می‌رسد موفقیت ایلان ماسک و تسلا و همچنین موفقیت کمپانی‌های خودروسازی دیگر در عرصه اتومبیل‌های خودران، اپل را هم وسوسه کرده تا با جدیت بیشتری به این بازار وارد شود. در ویدیوی که در ابتدای همین مطلب قرار گرفته، به صورت خلاصه به سراغ اخبار و شایعات پیرامون خودروی اپل رفتیم و به صورت مختصر هر آن چه که تاکنون در این رابطه با می‌دانیم را با شما در میان گذاشته‌ایم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمدمهدی علی دوست
    محمدمهدی علی دوست | ۲ خرداد ۱۴۰۰

    داش کوروش عالی

مطالب پیشنهادی