ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شلوار جین مجهز به ایربگ، راهکاری برای حفاظت از موتورسواران و دوچرخه سواران

استفاده از لباس‌های مخصوص مجهز به ایربگ برای محافظت بهتر از راکبان موتورسیکلت و دوچرخه، ایده چندان جدیدی نیست. اما با وجود این، هنوز چنین لباس‌هایی راهی بازار نشده و عموم علاقه‌مندان نمی‌توانند نسبت به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

استفاده از لباس‌های مخصوص مجهز به ایربگ برای محافظت بهتر از راکبان موتورسیکلت و دوچرخه، ایده چندان جدیدی نیست. اما با وجود این، هنوز چنین لباس‌هایی راهی بازار نشده و عموم علاقه‌مندان نمی‌توانند نسبت به تهیه آنها اقدام کنند، اما در سال جدید میلادی یک شرکت سوئدی با تولید و عرضه شلوارهای مجهز به ایربگ، به این ایده جامه عمل خواهد پوشاند. این شرکت که مقر آن در گوتنبرگ واقع شده، Airbag Inside Sweden AB نام دارد و محصول جالب خود را تحت عنوان «ایربگ جینز» (Airbag Jeans) به فروش خواهد رساند.

شلوار جین مجهز به ایربگ

بنیانگذار شرکت Airbag Inside Sweden AB فردی به نام موزز شهریور (Moses Shahrivar) است. آقای شهریور پیشتر و در سال 2005 با همکاری کمپانی معروف هارلی دیویدسون جین‌های MC را با ساختار و کارکردی مشابه توسعه داده بود.

ایربگ جینز فعلا در مرحله پروتوتایپ قرار دارد. آنطور که سازنده وعده داده در صورت دریافت ایمیل به اندازه کافی و رسیدن میزان سفارشات به حد نصاب تعیین شده، این ایربگ می‌تواند به یک واقعیت تبدیل شود. چنانچه این امر محقق شود، شرکت Airbag Inside Sweden AB کمپینی را در KickStarter راه‌اندازی خواهد کرد تا بخشی از سرمایه‌های لازم برای تولید انبوه ایربگ جینز را تامین کند.

محصول نجات‌بخش سوئدی‌ها اگر مراحل موجود را با موفقیت طی کند، تحت برند موسایکل (Mo’Cycle) به دست مشتریان خواهد رسید. شاید بدانید این برند در زمینه تولید کاپشن‌های خلبانی از جنس الیاف پلی اتیلن با وزن مولکولی بالا شهرت زیادی دارد؛ گفته می‌شود این الیاف از فولاد مقاوم‌تر هستند.

همانگونه که در ویدیوی ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، بالشتک‌های نسخه اولیه از ایربگ جینز با مکانیسم ساده‌ای فعال می‌شوند. برای این کار کافی است راکب لحظاتی قبل از زمین خوردن، بند مخصوص را بکشد. از آنجایی که این مکانیسم همیشه کارساز نیست، طراحان کمپانی سوئدی می‌خواهند با همکاری محققان دانشگاه Uppsala وظیفه فعال کردن بالشتک‌های هوای ایربگ جینز را به سنسورهای الکترونیکی محول کنند. در رابطه با قیمت و زمان عرضه احتمالی ایربگ جینز فعلا اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی