ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک با عبور از جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان شد

افزایش قیمت سرسام آور سهام تسلا باعث شد ایلان ماسک با پیشی گرفتن از جف بزوس،‌ مدیر عامل آمازون به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. براساس رتبه بندی‌ بلومبرگ،‌ ایلان ماسک با ثروت 188 میلیارد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

افزایش قیمت سرسام آور سهام تسلا باعث شد ایلان ماسک با پیشی گرفتن از جف بزوس،‌ مدیر عامل آمازون به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود.

براساس رتبه بندی‌ بلومبرگ،‌ ایلان ماسک با ثروت 188 میلیارد دلار ی خود، ثروتمندترین فرد جهان است و پس از وی جف بزوس با 187 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

سرمایه‌گذاری مهم ایلان ماسک،‌ شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس است که تاکنون به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است. دلیل اصلی افزایش سرمایه وی، بهبود عملکرد تسلا و رشد چشمگیر ارزش سهام آن است. نزدیک به سه چهارم دارایی خالص ماسک را سهام تسلا تشکیل می‌دهد که چهار برابر ارزش بیشتری نسبت به سهم آن در اسپیس ایکس دارد.

ایلان ماسک در آبان‌ماه با عبور از بیل گیتس به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد. ثروت شخصی مدیر عامل تسلا در سال 2020 بیش از 150 میلیارد دلار افزایش داشت که مجددا به افزایش ارزش سهام تسلا مربوط می‌شود.

سهام تسلا طی سال گذشته میلادی به شکل باورنکردی رشد کرده است. ایلان ماسک با تغییر استراتژی‌ خود، این شرکت را از حالت جهنم تولید خارج کرده و فروش خودروهای الکتریکی را به صورت چشمگیری افزایش داده است. یکی از این خودرها سدان مدل 3 مدل Y SUV است که باعث شد سرمایه گذاران بسیاری به خودروهای جدید روی خوش نشان دهند.

افزایش ارزش سهام این مدیرعامل میلیاردر همچنان ادامه دارد. ثروت ایلان ماسک نیز مانند اکثر میلیاردرهای جهان، در جریان همه گیری کرونا افزایش یافت.

ثروت ایلان ماسک عمدتا به سهام تسلا و سایر شرکت‌های خصوصی مانند اسپیس ایکس و بورینگ وابسته است و پیشتر نیز گفته که از کمبود نقدینگی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری خود در تنگنای مالی قرار دارد.

ایلان ماسک معتقد است به دارایی‌های منقول نیازی ندارد و اعلام کرده است که می‌‌خواهد زندگی خود را وقف سفر به مریخ و ماه کند. او به دنبال محقق ساختن رویای بزرگ‌تری است و قصد دارد دارایی‌های املاک و مستغلات خود را بفروشد تا در کارهای بزرگ‌تری سرمایه‌گذاری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    آقا مریخ و ماهو فعلا بیخیال شو این نت ماهواره رو سروسامون بده خواهشا

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۱۹ دی ۱۳۹۹

      گیرم فردا آمد تو آسمون ما، ماهی چند ده دلار حاضرین اشتراک بدین؟

      • Tesla
        Tesla | ۱۹ دی ۱۳۹۹

        گیرم حاضر بودین اشتراک بدین
        قوانین کشور میزاره مردم از اینترنت ماهواره ای استفاده کنن؟

    • Elman dameshghi
      Elman dameshghi | ۲۰ دی ۱۳۹۹




      ??
      راست میگی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی