ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترندفورس: سهم چیپست M1 از بازار پردازنده لپ‌تاپ امسال 9 برابر می‌شود

ترند فورس در گزارش تحلیلی خود برآورد کرده که سهم چیپ M1 از بازار که فعلا 0.8 درصد است با رشد خیره کننده 9 برابری در تابستان آینده به 7 درصد خواهد رسید. اپل و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ دی ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

ترند فورس در گزارش تحلیلی خود برآورد کرده که سهم چیپ M1 از بازار که فعلا 0.8 درصد است با رشد خیره کننده 9 برابری در تابستان آینده به 7 درصد خواهد رسید.

اپل و AMD با چیپست‌های جدید و قدرتمند خود گام‌های بلندی برای در دست گرفتن سهم بیشتری از بازار برداشته‌اند و تهدیدی جدی برای امپراطوری اینتل محسوب می‌شوند.

پیش بینی می‌شود نسخه‌های جدید مک بوک پرو اپل با چیپست‌های مبتنی بر آرم اواخر سال 2021 به بازار عرضه شوند. داستان به همین جا ختم نمی‌شود و لپ‌تاپ‌های مجهز به چیپست‌های رایزن AMD نیز تهدید دیگری برای سیستم‌های مبتنی بر چیپست‌های اینتل در بازار رقابتی محسوب می‌شوند.

براساس بررسی‌های انجام شده توسط شرکت تحلیل بازار «TrendForce»، مک بوک پروهای جدید 14 و 16 اینچی اپل که انتظار می‌رود فصل دوم یا سوم 2021 به بازار عرضه شوند؛ با فناوری‌های جدیدی از جمله نمایشگر mini-LED سهم بیشتری از فروش بازار را از آن خود خواهند کرد.

این در حالی است که TrendForce در گزارش تحلیلی خود اعلام کرده که لپ‌تاپ‌های مجهز به چیپست AMD در سال 2019 توانستند 11.4 درصد سهم بازار را از آن خود کنند و در سال 2020 سهم بازار این دستگاه‌ها به 20.1 درصد افزایش یافت.

در نتیجه با سهم بازار 7 درصدی اپل و سهم بازار 20 درصدی AMD،‌ فضای رقابت برای اینتل تنگ‌تر خواهد شد و این شرکت مجبور است  استراتژی‌های جدیدی را برای تاب آوردن در این بازار رقابتی در پیش بگیرد.

چند روز قبل نیز سرمایه‌گذاران اینتل که شاهد به حاشیه رفتن این شرکت از سوی اپل، AMD و سامسونگ هستند، با ارسال نامه‌ای به اینتل خواستار تجدید نظر در رویکردها و استراتژی‌های فعلی شرکت شدند.

توانایی اینتل برای تامین چیپست‌های مورد نیاز مشتریان در سال‌های اخیر با چالش‌های بسیاری همراه بوده است و هرچند گسترش دورکاری با افزایش چشمگیر فروش پی‌سی فرصت مطلوبی را برای رونق کسب و کار آنها فراهم کرد؛ اما اینتل در استفاده از این شرایط چندان موفق نبود.

اینتل بزرگترین ضربه را زمانی دریافت کرد که اپل به توسعه چیپست‌های سفارشی سری M بر پایه معماری رقیب یعنی ARM روی آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی