ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از سری ۲۰۲۱ تلویزیون‌های براویا با هوش شناختی شبیه مغز انسان رونمایی کرد

سونی همیشه روی پردازش تصویر تاکید خاصی داشته اما اینبار با چیپست جدیدش یک گام فراتر رفته و هوش شناختی با عملکرد مشابه مغز انسان را به تلویزیون‌های براویا XR آورده است. تلویزیون‌های جدید سونی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

سونی همیشه روی پردازش تصویر تاکید خاصی داشته اما اینبار با چیپست جدیدش یک گام فراتر رفته و هوش شناختی با عملکرد مشابه مغز انسان را به تلویزیون‌های براویا XR آورده است.

تلویزیون‌های جدید سونی در مدل‌های براویا ایکس آر Z9J با ابعاد ۷۵ و ۸۵ اینچی و وضوح 8K و همچنین مدل‌‌های A90J ،A90J ،X95J و X93J با رزولوشن 4K معرفی شده‌اند. این دستگاه‌ها به نرخ تازه‌سازی متغیر تا حداکثر ۱۲۰ هرتز، ALLM برای کاهش تاخیر و eARC برای ارتقای کیفیت صدا مجهز شده‌اند. سونی برخلاف سامسونگ به جای استفاده از فناوری‌های نمایشگر جدید مثل Mini LED تکنولوژی فعلی خود در  OLED و Full array LCD را ارتقا داده است.

مهمترین قابلیت این دستگاه‌‌ها هوش شناختی است که با چیپ  «Cognitive Processor XR» میسر شده و به گفته شرکت سازنده چیزی فراتر از پردازش سیگنال تصویر و هوش مصنوعی مرسوم در برخی تلویزیون‌ها است:

«هوش مصنوعی مرسوم تنها قادر به شناسایی و تحلیل عناصر تصویر نظیر رنگ، کنتراست و تصویر به صورت مجزا است اما پردازنده جدید مثل مغز انسان گروهی از عناصر را به صورت همزمان پردازش می‌کند. بدین ترتیب هر عنصر با در نظر گرفتن دیگر بخش‌ها به بهترین شکل تولید می‌شود که نتیجه آن هماهنگی و تناسب بین تمام اجزا است.»

این چپیست همچنین با تراز کردن موقعیت صدا با تصویر روی نمایشگر، تجربه‌ای یکپارچه را خلق کرده و به ارتقای تجربه شنیداری نیز کمک می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های قابل توجه ارتقای سطح روشنایی در سری A90J مستر نسبت به نسل قبل نمایشگرهای OLED است که با اتصال یک سپر حرارتی آلومینیومی به پنل میسر شده است.

تلویزیون‌های جدید سونی از نظر نرم افزاری هم به گوگل تی‌وی مجهز شده‌اند که از نظر تجربه کاربری شباهت زیادی به «کروم ‌کست» دارد. از ویژگی‌های دیگر باید به دالبی ویژن HDR، درگاه HDMI 2.1 و پایه‌های قابل تنظیم اشاره کرد. سونی به تاریخ عرضه یا قیمت این تلویزیون‌ها اشاره‌ای نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    همه چیش عالیه فقط ایرادش اینه که احتمالا پنل هاشو از یه شرکت کره ای یا چینی میخره. کسی که زمانی سلطان بلامنازع تلویزیون و تصویر بوده

مطالب پیشنهادی