ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ سیگنال
تکنولوژی

افزایش ۴۰۰۰ درصدی دانلود سیگنال پس از سیاست‌های جدید واتساپ

به دنبال تصمیم واتساپ به تغییر سیاست‌ها کاربران مجبور به اشتراک داده‌های خود با کمپانی مادر یعنی فیسبوک می‌شوند. البته یک راه دیگر هم پیش روی کاربران قرار دارد و آن عدم استفاده از واتساپ است. به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

به دنبال تصمیم واتساپ به تغییر سیاست‌ها کاربران مجبور به اشتراک داده‌های خود با کمپانی مادر یعنی فیسبوک می‌شوند. البته یک راه دیگر هم پیش روی کاربران قرار دارد و آن عدم استفاده از واتساپ است. به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران راه دوم را انتخاب کرده‌اند و به اپلیکیشن سیگنال روی آورده‌اند. همین موضوع موجب شده میزان دانلود این اپ پیام‌رسان به شدت رشد کند.

سیاست‌های جدید واتساپ از ۲۰ بهمن ماه اعمال می‌شود و افرادی که با آن موافقت نکنند پس از این تاریخ امکان استفاده از آن را نخواهند داشت. به همین دلیل بسیاری کاربران به اپلیکیشن‌های رقیب سیگنال و تلگرام با قابلیت رمزنگاری پیام‌ها مهاجرت کرده‌اند. بر اساس گزارش سنسور تاور که به تحلیل اپلکیشن‌ها می‌پردازد در فاصله روزهای ۱۷ تا ۲۱ دی ماه،‌ سیگنال به تنهایی ۷.۵ میلیون بار از اپ استور و گوگل پلی دانلود شده که نشان از افزایش ۴۲۰۰ درصدی در مقایسه با یک هفته قبل‌تر دارد. دیگر اپلیکیشن پیام‌رسانی محبوب یعنی تلگرام هم با ۹ میلیون بار دانلود، افزایش ۹۱ درصدی را تجربه کرده است.

اپلیکیشن سیگنال

در بین تمامی کشورهایی که از این دو اپلیکیشن استقبال کرده‌اند هند با بیشترین میزان دانلود در صدر قرار دارد. اپلیکیشن سیگنال در این بازه زمانی در هندوستان ۲.۳ میلیون بار دانلود شده که شامل حدود ۳۰ درصد از کل نصب‌ها می‌شود. تلگرام هم با ۱.۵ میلیون دانلود در این کشور، ۱۶ درصد از کل دانلود را به خود اختصاص داده است. در این دوره، ایالات متحده با یک میلیون دانلود سیگنال در رده دوم کشورها قرار دارد.

بر اساس سیاست‌های جدید قرار است داده‌های متعددی از حساب کاربری واتساپ از جمله شماره تلفن و اطلاعات مکانی با فیسبوک به اشتراک گذاشته شود. البته واتساپ اعلام کرده که این موضوع شامل حال کاربران در بریتانیا و اتحادیه اروپا نمی‌شود. این کمپانی همچنین اشاره کرده که سیاست جدید بر حریم شخصی پیام‌ها با دوستان یا خانواده تاثیری نخواهد گذاشت.

از دیگر موضوعاتی که در روی آوردن کاربران به سیگنال نقش داشته باید به تشوق کاربران به استفاده از سیگنال از سوی ایلان ماسک و نیز ادوارد اسنودن اشاره کرد.

اخیرا واتساپ تلاش کرده در مورد قوانین جدید و حفظ حریم شخصی کاربران شفاف‌سازی کند اما همچنان بخش‌هایی از سیاست‌های این اپلیکیشن نامفهوم به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • main
    main | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    تماس های صوتی واتس اپ دیگه مزیت حساب نمی شوند با پیشرفت های تلگرام و با حمله هایی که چند ساله روی واتس اپ انجام شد لازم هست به یک اپلیکیشن امن تر برویم

  • VDIEX
    VDIEX | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    خیلی خفنِ این سیگنال

مطالب پیشنهادی