ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 از ۷ بهمن به لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌آیند

کمتر از شش ماه بعد از معرفی کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 برای کامپیوترهای دسکتاپ، انویدیا اکنون می‌خواهد RTX 3070 ،RTX 3060 و RTX 3080 را به لپ‌تاپ‌های گیمینگ بیاورد. این کمپانی تایوانی وعده بهینگی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۹

کمتر از شش ماه بعد از معرفی کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 برای کامپیوترهای دسکتاپ، انویدیا اکنون می‌خواهد RTX 3070 ،RTX 3060 و RTX 3080 را به لپ‌تاپ‌های گیمینگ بیاورد. این کمپانی تایوانی وعده بهینگی فراوان در مصرف انرژی را داده که به لطف معماری جدید Ampere حاصل شده و از سوی دیگر می‌توانیم منتظر بهبودهای بدیهی و فراوان نسبت به لپ‌تاپ‌های مجهز به سری RTX 2000 باشیم. از روز ۲۶ ژانویه امسال، بیش از ۷۰ لپ‌تاپ گیمینگ همراه با RTX 3070 و RTX 3080 در دسترس قرار می‌گیرند و با فاصله یک هفته، در روز دوم فوریه شاهد عرضه لپ‌تاپ‌های مجهز به RTX 3060 نیز خواهیم بود.

لپ‌تاپ‌های مبتنی بر RTX 3060 که به گفته انویدیا ۱.۳ برابر سریع‌تر از پلی استیشن ۵ ظاهر می‌شوند، حداقل ۹۹۹ دلار قیمت دارند. این برچسب قیمت برای لپ‌تاپ‌های RTX 3070 که ۱.۵ برابر سریع‌تر از سیستم‌های مبتنی بر RTX 2070 ظاهر می‌شوند و قادر به دستیابی به نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن 1440p هستند، به حداقل ۱۲۹۹ دلار می‌رسد.

و در نهایت نوبت به لپ‌تاپ‌های سری RTX 3080 می‌رسد که قیمت پایه ۱۹۹۹ دلاری دارند و همراه با سقف ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 از راه می‌رسند - در واقع بیشتر از آنچه روی پردازشگرهای گرافیکی کلاس دسکتاپ RTX 3080 در دسترس است. انویدیا می‌گوید این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند روی رزولوشن 1440p به نرخی بالاتر از ۱۰۰ فریم بر ثانیه دست پیدا کنند.

این لپ‌تاپ‌ها از نسل سوم Max-Q انویدیا بهره خواهند گرفت. مدل‌های Max-Q که برای دستیابی به باریک‌ترین و سبک‌وزن‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ممکن طراحی شده‌اند، می‌توانند از بیشینه قدرت پردازشی کارت‌های RTX 3000 در یک شاسی کوچک با کنترل حرارت بهتر استفاده کنند. انویدیا و تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های گیمینگ در این مسیر با یکدیگر همکاری می‌کنند و به بهینه‌سازی درایورها و قطعات حرارتی و الکتریکی می‌پردازند تا چنین پرفورمنسی قابل دستیابی باشد.

انویدیا می‌گوید تازه‌ترین نسل از لپ‌تاپ‌های Max-Q دو برابر پرفورمنس بیشتر نسبت به نسل قبل دارند. انویدیا از تکنولوژی جدید Dynamic Boost 2.0 نیز در این لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌کند که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، قادر به بالانس کردن قدرت میان پردازنده، پردازشگر گرافیکی و حافظه پردازشگر گرافیکی خواهد بود. این تکنولوژی روی هر فریم خروجی اعمال می‌شود و این یعنی متعادل‌سازی قدرت در لپ‌تاپ‌ها، به صورت بلادرنگ صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که این لپ‌تاپ‌ها به توان پردازشی کافی برای اجرای Microsoft Flight Simulator دسترسی دارند که عنوانی بسیار سنگین به حساب آمده و برخی آن را یکی از معدود بازی‌های ویدیویی نسل جدید واقعی تلقی می‌کنند. انویدیا در مراسم خود لپ‌تاپ Razer Blade 15 را به نمایش درآورد که قادر به اجرای این بازی با بالاترین تنظیمات گرافیکی بود.

انویدیا از سوی دیگر به رونمایی از WhisperMode 2.0 نیز پرداخته. با این قابلیت، کاربر قادر به انتخاب میان سطوح مختلف آکوستیک خواهد بود و هوش مصنوعی به مدیریت سرعت فن‌ها و تنظیمات بازی می‌پردازد تا صدای تولید شده توسط لپ‌تاپ در سطح مطلوب باقی بماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی