ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی ریزر از هوشمندترین ماسک N95 دنیا با اسپیکر، تهویه‌ هوا و نورپردازی RGB

ریزر در نمایشگاه CES 2021 از نمونه اولیه ماسک N95 با طراحی منحصر به فرد رونمایی کرد که از طراحی شفاف برخوردار بوده و به سیستم تهویه هوا و میکروفون مجهز شده است. ماسک جدید ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

ریزر در نمایشگاه CES 2021 از نمونه اولیه ماسک N95 با طراحی منحصر به فرد رونمایی کرد که از طراحی شفاف برخوردار بوده و به سیستم تهویه هوا و میکروفون مجهز شده است.

ماسک جدید ریزر Project Haze نام دارد اما هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه آن اعلام نشده است. ریزر از Project Hazel به عنوان یک ماسک جراحی یاد می‌کند اما این ماسک دیجیتال هنوز موفق به دریافت هیچ تاییدیه یا مجوز لازمی از سوی سازمان غذا و دارو، مراکز کنترل و پیشگیری بیماری و سازمان بهداشت و ایمنی نشده. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد با همکاری گروهی از متخصصین پزشکی و دانشمندان در حال تولید این ماسک دیجیتال هستند.

بنابر ادعای ریزر، Project Hazel با استفاده از دستگاه‌های تهویه‌ فعال دیسک مانند، هوای وارد شده و CO2 بازدم شده را فیلتر می‌کند. همچنین این کمپانی اضافه کرد که این ماسک دیجیتال برای تصفیه‌ 95 درصد از ذرات معلق در هوا، از جمله ویروس کووید-19 مجوز خواهد گرفت.

دستگاه‌های تهویه قرار داده شده بر روی این ماسک N95 قابل جدا شدن و شارژ هستند. بنابر گفته‌ یکی از سخنگویان ریزر آن‌ها در حال آزمایش طول عمر این ماسک‌ها هستند تا بتوانند زمان صحیح تعویض ماسک و مدت زمان تاثیرگذار بودن آن را مشخص کنند. این مورد احتمالا با اپلیکیشن گوشی هوشمند به کاربران اطلاع داده شود.

صدای شما از طریق میکروفون‌ها و تقویت کننده‌های قرار داده شده بر روی تهویه پخش خواهد شد. البته این ویژگی هنوز عملی نشده اما طبق ادعای ریزر آن‌ها برای پیدا کردن تعادل میزان صدای بلندگوها در حال همکاری با مهندسان صدای THX هستند.

این ماسک دیجیتال با استفاده از محافظ سیلیکونی تمام بینی و چانه‌ را می‌پوشاند و حلقه‌های گوش قابل تنظیم آن نیز اجازه می‌دهد کاربران به راحتی آن‌ را بر روی صورت خود تنظیم کنند؛ با این حال وزن آن نسبت به ماسک‌های معمولی سنگین‌تر است.

از ویژگی‌هایی که به مدرن شدن این ماسک N95 کمک می‌کند، استفاده از ال‌ای‌دی‌های Chroma RGB است. این ال‌ای‌دی باعث می‌شود هر کدام از حلقه‌های تقویت کننده‌ به رنگ دلخواه کاربر بدرخشند. همچنین با تاریک شدن هوا، به صورت خودکار نوعی ال‌ای‌دی فعال می‌شود و با تابش نور به دهان شما اجازه می‌دهد دیگران حرف زدن شما را ببینند.

طبق پیش‌بینی ریزر هر کدام از ماسک‌های دیجیتال Project Hazel برای شارژ از نوعی کیف بزرگ استفاده می‌کنند که اشعه ماورا بنفش آن به استریل کردن ماسک کمک می‌کند. اگر چه این ویژگی هنوز یک طرح مفهومی است و عملی نشده.

ریزر در نمایشگاه CES 2021 طرح مفهومی دیگری به نام Project Brooklyn برای ارائه دارد. این طرح مفهومی مربوط به نوعی صندلی مخصوص بازی با صفحه نمایش OLED خمیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی