ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس اروپا بزرگ‌ترین فروشگاه غیرقانونی دارک‌وب را تعطیل کرد

فعالیت بزرگ‌ترین فروشگاه دارک‌وب به نام دارک‌مارکت با جمع‌آوری سرورها و دستگیری افراد پشت پرده متوقف شد. این فروشگاه بیش از نیم میلیون کاربر و ۲۴۰۰ فروشنده فعال داشت. مقامات اروپایی طی عملیاتی مشترک توانستند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

فعالیت بزرگ‌ترین فروشگاه دارک‌وب به نام دارک‌مارکت با جمع‌آوری سرورها و دستگیری افراد پشت پرده متوقف شد. این فروشگاه بیش از نیم میلیون کاربر و ۲۴۰۰ فروشنده فعال داشت.

مقامات اروپایی طی عملیاتی مشترک توانستند تبعه استرالیایی که گرداننده این سایت غیرقانونی بوده را دستگیر کنند و ۲۰ سرور مربوط به سایت را نیز جمع‌آوری نمایند. این سرورها در دو کشور اوکراین و مولداوی قرار داشتند. تبعه استرالیایی ۳۴ ساله که هنوز مشخصاتش از سوی پلیس اعلام نشده در نزدیکی مرز آلمان و دانمارک دستگیر شده است.

دارک مارکت یکی از پرطرفدارترین سایت‌های دارک‌وب برای خرید و فروش مواد مخدر، بدافزار، کارت‌های اعتباری و اطلاعات سرقت شده، سیم‌کارت و دیگر خدمات و کالاهای غیرقانونی بود. طبق برآورد یوروپل، گردش مالی این سایت در روز به ۱۴۰ میلیون یورو می‌رسیده و پرداخت‌ها عمدتاً از طریق رمزارزهایی مثل بیت‌کوین و مونرو صورت می‌گرفته است. پلیس اروپا در حال حاضر مشغول بررسی اطلاعات سرورهای دارک‌مارکت است تا بتواند خریداران و فروشندگان فعال در این سایت را شناسایی کند.

دارک‌مارکت در جریان تحقیقات روی شرکت میزبانی وب سایبر بانکر (Cyberbunker) شناسایی شد. این شرکت که در یکی از پناهگاه‌های قدیمی ناتو مستقر شده بود، پیش از این دو سایت The Pirate Bay و ویکی‌لیکس را میزبانی می‌کرد. با توجه به کشف جدید یعنی دارک‌مارکت، به‌نظر می‌رسد که سایبر بانکر یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های خدمات‌دهنده به تبهکاران برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های غیرقانونی بوده است. تحقیقات برای شناسایی دیگر سایت‌های دارک‌وب هم‌چنان ادامه دارد.

طی سال‌های اخیر، عرصه بر کسب‌وکارهای غیرقانونی مانند دارک‌مارکت در فضای دارک‌وب تنگ و تنگ‌تر شده است. سال گذشته میلادی فعالیت فروشگاه وال‌استریت مارکت در جریان تحقیقات پلیس اروپا متوقف شد و عوامل پشت پرده سایت امپایر مارکت نیز فرار را بر قرار ترجیح دادند. به‌نظر می‌رسد با شناسایی نحوه فعالیت سایت‌های غیرقانونی، شاهد سرنوشت مشابهی برای دیگر سایت‌های دارک‌وب نیز خواهیم بود.

اگر می‌خواهید در مورد دارک‌وب بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنم این ویدیو دیجیاتو در یوتوب را ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی