ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مصرف دیتای ایرانسلی‌ها رکورد زد؛ ۱۳ پتابایت تنها در یک روز

کاربران شبکه اینترنت پرسرعت ایرانسل در 29 آذرماه امسال رکورد مصرف دیتای روزانه را با ثبت رقم 13.21 پتابایت (معادل 13 میلیون گیگابایت) شکستند که به نظر می‌رسد برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا و پخش ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۰

کاربران شبکه اینترنت پرسرعت ایرانسل در 29 آذرماه امسال رکورد مصرف دیتای روزانه را با ثبت رقم 13.21 پتابایت (معادل 13 میلیون گیگابایت) شکستند که به نظر می‌رسد برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا و پخش زنده گزارش عادل فردوسی‌پور از صفحه اینستاگرامی AFC در ثبت این رکورد بی‌تاثیر نبوده است.

از اسفندماه 98 با شیوع همه‌گیری کووید 19 و لزوم رعایت فاصله اجتماعی و ماندن در خانه، میزان مصرف اینترنت افزایش یافت. در بازه‌های زمانی مختلف نیز با اجرای قرنطینه، تعطیلی، الزام به دورکاری، غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها، محدودیت تردد و... شاهد رشد بیشتر دیتای مصرفی هستیم که اوج آن در 29 آذر 99 رخ داده است.

ثبت رکورد جدید مصرف دیتا در شبکه ایرانسل

با بررسی رفتار مصرف مشترکان شبکه اینترنت پرسرعت ایرانسل از ۱۷ آذر تا ۱۷ دی سال جاری، آمارها نشان می‌دهد بالاترین مصرف دیتای این شبکه، در روز شنبه ۲۹ آذرماه و در آستانه شب یلدا با گذر از مرز ۱۳.۲۱ پتابایت رقم خورده است که به احتمال بسیار اصلی‌ترین عامل این رکوردشکنی، پخش زنده دیدار حساس دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای در فینال لیگ قهرمانان آسیا بوده است چرا که بیش از ۱۰ میلیون مشترک شبکه‌های اینترنتی مختلف به تماشای این مسابقه از طریق پلتفرم‌های آنلاین داخلی پرداختند. همچنین نزدیک به یک میلیون نفر بعد از چندین سال پای گزارش عادل فردوسی‌پور در صفحه اینستاگرامی AFC فارسی نشستند.

در این بازه زمانی یک ماهه، میانگین مصرف روزانه دیتا در شبکه ایرانسل ۱۲.۶۴ پتابایت بوده است که محدودیت‌های منع تردد شبانه در طول این دوره را می‌توان یکی از عوامل رشد ترافیک مصرفی دانست.

اولین اپراتور دیجیتال ایران از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، با پیش‌بینی افزایش مصرف دیتا به صورت مستمر شبکه را پایش کرده تا از افت کیفیت آن جلوگیری کند. از جمله اقدامات ایرانسل برای افزایش ظرفیت شبکه اینترنت پرسرعت خود می‌توان به اضافه کردن بخش‌های جدیدی از باند فرکانسی ۹۰۰ و ۲۶۰۰ که پیش‌‎تر در اختیار این شبکه نبوده، اضافه کردن بیش از ۱۵۰۰ سایت و لایه فرکانسی در تمام کشور و ... اشاره کرد.

گسترش پوشش شبکه 5G در کشور

تمامی این موارد در حالی رخ می‌دهد که ایرانسل اولین ارائه دهنده نسل پنجم تلفن همراه در کشور است که به تازگی با ثبت سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه در شبکه  5G توانسته رکورد سرعت اینترنت در ایران را بشکند.

تا کنون این اپراتور از سه سایت 5G خود بهره برداری کرده و قرار است به زودی چهارمین سایت نسل پنجم تلفن همراه را در منطقه پارک آب و آتش تهران مورد بهره برداری و در دسترس عموم قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۲۵ دی ۱۳۹۹

    بگو، چند میلیارد پول به جیب زدین؟!

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۵ دی ۱۳۹۹

    فردا میگن مصرف اینترنت زیاد شده و مجبوریم روزی چند ساعت قطعش کنیم و دلیلش آدامس خورها هستند

  • goodarz
    goodarz | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    در مصرف دیتا صرفه جویی کنید وگرنه برقتون قطع میشه ?

  • molavy
    molavy | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    نگفته چقدرش داخلی بوده چقدرش بیرونی؟

مطالب پیشنهادی