ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آی مک جدید با طراحی متفاوت و مک پرو کوچکتر در راه هستند

اپل قصد دارد پس از مدت‌ها، تغییرات اساسی در طراحی آی مک سال ۲۰۲۱ اعمال کند. مک پرو نیز با ابعادی کوچک‌تر و تغییراتی دیگر از جمله با چیپ جدید اپل روانه بازار خواهد شد. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

اپل قصد دارد پس از مدت‌ها، تغییرات اساسی در طراحی آی مک سال ۲۰۲۱ اعمال کند. مک پرو نیز با ابعادی کوچک‌تر و تغییراتی دیگر از جمله با چیپ جدید اپل روانه بازار خواهد شد.

بر اساس گزارش مارک گرومن از بلومبرگ، آی مک جدید با بیشترین تغییرات از سال ۲۰۱۲ تاکنون مواجه خواهد شد. تفاوت‌ها در مدل جدید شامل کاهش حاشیه پایین نمایشگر، حاشیه‌های کوچکتر در اطراف نمایشگر و قاب پشتی تخت و با رنگ مشکی خواهد بود. با این تغییرات انتظار می‌رود آی مک جدید بسیار شبیه به نمایشگر Pro Display XDR باشد.

آخرین به روز‌ رسانی آی مک فعلی بیشتر روی افزایش سرعت، بهبود وب‌کم و اضافه شدن روکش نمایشگر نانو برای کاهش انعکاس نور متمرکز بود. آی مک جدید جایگزین مدل های فعلی با نمایشگر ۲۱.۷ و ۲۷ اینچی مجهز به پردازنده اینتل خواهد شد و یکی از مهم‌ترین تغییرات آن، مجهز شدن آن به چیپ‌های قدرتمند ساخت خود اپل است. در گزارش همچنین اشاره شده که این محصول در بین تمامی محصولات اپل در سال ۲۰۲۱ یکی از مواردی است که بیشترین تغییرات ظاهری را تجربه می‌کند.

آی مک
آخرین نسل آی مک فعلی

به گفته گورمن، در مورد مک پرو شاهد دو مدل متفاوت از اپل خواهیم بود. در یکی از این مدل‌ها، اپل طراحی فعلی قابل ارتقا مک پرو را به آپدیت‌هایی همراه خواهد کرد اما همچنان از چیپ اینتل بهره خواهد برد. مدل دوم از چیپ ساخت خود اپل بهره‌مند است و ابعادی نصف مدل دیگر دارد. طراحی این مدل به گونه‌ای است که در بیشتر بخش بیرونی از آلومینیوم بهره می‌برد و می‌تواند یاد‌آورد پاور مک G4 کیوب اپل باشد.

همچنین گزارش‌ها اشاره کرده‌اند که اپل قصد عرضه یک نمایشگر را دارد که از برخی مشخصات پیشرفته Pro Display XDR بی بهره خواهد بود اما در عوض کاربران دیگری را هدف قرار خواهد داد. مدل Pro Display XDR قیمت پایه ۵۰۰۰ دلاری دارد و در حال حاضر اپل نمایشگرهای ارزان قیمت‌تری از ال‌جی را هم در سبد محصولات خود دارد. گمان می‌رود جانشینی برای نمایشگرهای تاندربولت در سال جاری میلادی عرضه شوند.

اخیرا «مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف اپل اعلام کرده بود که اپل روی توسعه دو مدل مک بوک پرو  ۱۴ و ۱۶ اینچی با طراحی تخت مشابه آیفون ۱۲ کار می‌کند. او همچنین مدعی شده بود که این لپتاپ‌ها فاقد تاچ‌بار OLED خواهند بود و به جای آن از کلیدهای فیزیکی بهره می‌برد. علاوه بر این هر دو لپتاپ به پورت MagSafe مجهز خواهند شد.

تصویر تیتر مطلب مربوط به یک طرح مفهومی از آی مک‌ مورد بحث است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی