ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشی جدید از مرگ ۱۲ درصد بازماندگان کرونا در کمتر از ۵ ماه خبر می‌دهد

تقریبا یکسالی می‌شود که جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، اما هنوز با سوالات زیادی درباره آن مواجه هستیم. در همین راستا تحقیقات زیادی درباره آن صورت می‌گیرد که طبق یکی از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

تقریبا یکسالی می‌شود که جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، اما هنوز با سوالات زیادی درباره آن مواجه هستیم. در همین راستا تحقیقات زیادی درباره آن صورت می‌گیرد که طبق یکی از جدیدترین آن‌ها در بریتانیا، نزدیک به یک سوم افرادی که بهبود پیدا کرده‌اند، در کمتر از ۵ ماه دوباره در بیمارستان بستری می‌شوند و تقریبا ۱۲ درصد هم جانشان را از دست می‌دهند.

پژوهش جدید که توسط دانشگاه «لستر» و دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) انجام شده، نشان می‌دهد برخی افراد در بلندمدت با مشکلات مختلفی از قلبی گرفته تا دیابت مواجه می‌شوند. طبق این تحقیق، ۲۹.۴ درصد از ۴۷,۷۸۰ نفری که در موج اول شیوع کرونا از بیمارستان مرخص شده‌اند، در کمتر از ۱۴۰ روز دوباره بستری شده‌اند و ۱۲.۳ درصد هم مرده‌اند.

با توجه به چنین موضوعی، آمار قربانیان کرونا می‌تواند در ماه‌های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد. در همین راستا پژوهشگران از مقامات درخواست کرده‌اند افرادی که از بیمارستان مرخص می‌شوند را زیرنظر بگیرند.

یکی از نویسندگان این مقاله و استاد دانشگاه لستر به نام «Kamlesh Khunti» گفته:

«این بزرگترین پژوهش درباره افرادی است که پس از نجات از دست کرونا از بیمارستان مرخص شده‌اند. ظاهرا افرادی که به خانه می‌روند، با عوارض بلندمدت مواجه می‌شوند و دوباره به بیمارستان برمی‌گردند و می‌میرند. نزدیک به ۳۰ درصد افراد دوباره بستری می‌شوند که رقم بسیار بزرگی است. این موضوع نشان می‌دهد که برای بلندمدت باید آماده مقابله با کووید-۱۹ باشیم و باید به گونه‌ای این افراد پس از مرخص شدن زیرنظر باشند.»

کرونا

طبق پژوهش اخیر، بازماندگان کووید-۱۹ تا ۳.۵ برابر نسبت به سایر بیمارانی که از بیمارستان مرخص شده‌اند، در مدت ۱۴۰ روز با احتمال بستری شدن مجدد مواجه می‌شوند. یکی از موارد نگران‌کننده، بروز بیماری‌های دیگر در این افراد است، در حقیقت آن‌ها با بیماری‌های دیگری مانند قلبی، کلیه، کبد و حتی دیابت دوباره بستری می‌شوند.

در حال حاضر علت دقیق بروز این بیماری‌ها در بازماندگان کرونا مشخص نشده، اما Khunti گفته:

«ما علت دقیق بروز دیابت پس از ابتلا به کرونا را نمی‌دانیم. علت این موضوع می‌تواند نابودی سلول‌های بتا برای تولید انسولین و ابتلا به دیابت نوع ۱ یا مقاومت در برابر انسولین و ابتلا به دیابت نوع ۲ باشد. با این وجود در تشخیص‌های جدید با ابتلا به دیابت مواجه می‌شویم.»

پژوهش اخیر در مرحله بررسی قرار دارد، با این حال نتایج آن نشان می‌دهد که برخی افراد حتی پس از اینکه از دست کووید-۱۹ راحت می‌شوند، باید تا ماه‌ها یا تا آخر عمر با عوارض آن دست و پنجه نرم کنند. در این میان شماری از آن‌ها جانشان را هم از دست می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ دی ۱۳۹۹

    لعنت به چین

  • Chapdast
    Chapdast | ۳۰ دی ۱۳۹۹

    این آمار اگه درست باشه خیلی ترسناکه

مطالب پیشنهادی