ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل متهم به سکوت سه ساله برای استخدام کودکان کار توسط یکی از تامین‌کنندگانش

نزدیک به سه سال است که اپل از استخدام کارگران زیر سن قانونی در یکی از شرکت‌های تامین کننده  قطعات خود در چین با نام «سایین الکترونیکس» (Suyin Electronics) اطلاع دارد؛‌ اما سه سال طول ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۵

نزدیک به سه سال است که اپل از استخدام کارگران زیر سن قانونی در یکی از شرکت‌های تامین کننده  قطعات خود در چین با نام «سایین الکترونیکس» (Suyin Electronics) اطلاع دارد؛‌ اما سه سال طول کشیده تا با این شرکت ناقض قوانین کار و استخدام کودکان قطع همکاری کند.

اپل علیرغم اطلاع از استخدام نیروی کار کودک در شرکت سایین الکترونیکس، حدود سه سال به همکاری خود با این شرکت ادامه داد و اکنون پس از آنکه مورد انتقاد قرار گرفت، تصمیم گرفته دیگر با سایین الکترونیکس همکاری نکند.

برخی منتقدان به سکوت سه ساله اپل انتقاد وارد می‌کنند و می‌گویند از شرکتی همچون اپل انتظار می‌رود با سرعت عمل بالاتری نسبت به چنین مسائلی واکنش نشان دهد.

علاوه بر شرکت سایین الکترونیکس، اپل از عدم رعایت استانداردها و قوانین کار در برخی شرکت‌های زنجیره تامین دیگرش نیز خبر دارد؛ اما عموما واکنش سریعی به چنین مغایرت‌هایی نشان نمی‌دهد. حتی اپل در مورد کار اجباری اویغورها، اعتراضات شدید کارگران در مورد شرایط نامساعد کاری و پایین بودن دستمزدها در شرکت‌های تامین کننده قطعات مورد نیاز محصولاتش نیز واکنش سریعی نشان نداده است.

واشنگتن پست در اوایل همین هفته تصاویری از کار اجباری اویغورها منتشر کرد. ماه گذشته نیز نیویورک تایمز گزارش دیگری در همین رابطه منتشر کرده بود. منتقدان معتقدند، اپل که ادعا می‌کند استانداردهای بالایی را برای تولید محصولات خود در نظر می‌گیرد؛‌ باید همین استانداردها را در روابط کاری خود با زنجیره تامین نیز مد نظر قرار دهد و  به اصول اخلاق حرفه‌ای و استانداردهای کاری نیز پای‌بند باشد.

یکی دیگر از تامین کنندگان اپل،‌ «Biel Crystal» نام دارد که در واقع یکی از دو شرکت تامین کننده گلس نمایشگر آیفون است. این شرکت نیز سابقه ضعیفی در رعایت نکات ایمنی در محل کار در پرونده خود دارد. منتقدان می‌گویند کارمندان اپل و مدیران این شرکت به صراحت بارها گفته‌اند که به ارتقا وضعیت ایمنی اهمیتی نمی‌دهند.

اپل مدت هاست که به دلیل شیوه کار برخی از تأمین کنندگان خود، به ویژه در چین و هند مورد انتقاد قرار گرفته و باید ببینیم که چه رویکردی را در مقابل چنین اعتراضاتی از خود نشان خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ بهمن ۱۳۹۹

    آها . اپل متهم شد ولی چین و شرکتهای برده داریش متهم نشدن
    جمع کنید بابا ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی