ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ولوو گوتنبرگ را به یک هاب الکتریکی و شهری بدون آلایندگی تبدیل می‌کند

بخش خودروهای سواری کمپانی ولوو (Volvo Cars) با همکاری مقامات گوتنبرگ، می‌خواهد این شهر را به الگوی شهرهای سبزِ آینده تبدیل کند. از زمان اجرای این پروژه جذاب که «گوتنبرگ شهر سبز» (Gothenburg Green City) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

بخش خودروهای سواری کمپانی ولوو (Volvo Cars) با همکاری مقامات گوتنبرگ، می‌خواهد این شهر را به الگوی شهرهای سبزِ آینده تبدیل کند. از زمان اجرای این پروژه جذاب که «گوتنبرگ شهر سبز» (Gothenburg Green City) نامگذاری شده، تمامی رفت و آمدهای روزمره باید با خودروهای الکتریکی‌شده (شامل مدل‌های هیبریدی و برقی) انجام شوند؛ همچنین در آینده بخشی از وظیفه جابجایی شهروندان به تاکسی‌های خودران ولوو محول خواهد شد.

ولوو امیدوار است با ایجاد یک منطقه کاملا سبز در داخل شهر گوتنبرگ، صاحب یک لابراتوار بزرگ شده و بتواند تحقیقات خود در زمینه برقی‌سازی، فناوری خودران و مواردی از این دست را در شرایطی مشابه با دنیای واقعی انجام دهد. هاکان ساموئلسون (Håkan Samuelsson) مدیر بخش خودروهای سواری ولوو در این رابطه گفته:

«در اصل، ما پروژه‌ای را آغاز می‌کنیم که در آن هدف محدودسازی تعداد خودروها در شهر است و این امر با اهداف ولوو کاملا مطابقت دارد. ما می‌خواهیم در ساخت شهرهای آینده نقشی مثبت ایفا کرده و آنها را کماکان قابل سکونت نگه داریم. با این اقدامات فرصت دستیابی به آن هدف برای ما فراهم شده و در عین حال مسئولیتی را در شهر زادگاه خودمان بر عهده می‌گیریم.»

با تبدیل گوتنبرگ به یک «هاب حمل و نقل تمام‌الکتریکی»، ولوو به غیر از فناوری خودران، فرصت تست سایر فناوری‌ها را نیز پیدا کرده و خواهد توانست خودروهای برقی‌شده را به یک جریان فراگیر تبدیل کند

خودروساز سوئدی در پروژه جدید خود، اجازه دسترسی و بهره‌گیری از تکنولوژی ارتباط خودرو با اشیا را خواهد داشت. شاید بدانید با این تکنولوژی خودروها به زیرساخت‌های شهری متصل شده و اطلاعاتی بین آنها رد و بدل می‌شود. اجبار خودرو به کاهش سرعت در منطقه‌ای خاص با کمک تبادل داده، یکی از کاربردهای این تکنولوژی است.

هر چند فناوری خودران این روزها در کانون توجه بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفته و شاهد ایجاد مناطقی ویژه برای اجرای تست‌های مربوطه در چند شهر بزرگ دنیا هستیم، ولی با این حال هنوز شمار زیادی از دولت‌ها و مقامات شهرهای مختلف نسبت به آن بدبین بوده و اجازه انجام تست در معابر عمومی را نمی‌دهند.

اگر چه ولوو جزو پیشتازان فناوری خودران بوده و در سال 2019 عملکرد اتومبیل‌های خودران سطح 4 را در جاده‌های سوئد ارزیابی نموده، اما حادثه مرگباری که توسط یک دستگاه XC90 نیمه خودرانِ متعلق به ناوگان اوبر رقم زده شد، کمی اعتبار آن را خدشه‌دار کرده است. در این حادثه که سه سال پیش در آریزونا اتفاق افتاد، یک نفر به دلیل فعال نبودن سیستم پیشگیری از برخورد و عدم تشخیص وی از سوی خودرو، تصادف کرده و جان خود را از دست داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی