ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل ویمو: تکنولوژی خودران تسلا به بن بست می‌رسد

«ایلان ماسک» مدیر عامل کمپانی تسلا بارها اعلام کرد که با کامل شدن فناوری خودران تنها دو سال فاصله دارند، حال مدیرعامل کمپانی ویمو که از زیرمجموعه‌‌های گوگل محسوب می‌شود اعلام کرد کمپانی تسلا را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۳

«ایلان ماسک» مدیر عامل کمپانی تسلا بارها اعلام کرد که با کامل شدن فناوری خودران تنها دو سال فاصله دارند، حال مدیرعامل کمپانی ویمو که از زیرمجموعه‌‌های گوگل محسوب می‌شود اعلام کرد کمپانی تسلا را به عنوان یکی از رقبای خود قبول ندارد و تکنولوژی این کمپانی به بن بست خواهد خورد.

«جان کرافچیک» مدیر عامل کمپانی ویمو به تازگی طی مصاحبه‌ای عنوان کرد که تسلا را به عنوان یکی از رقیب‌های شرکتش قبول ندارد و بعید به نظر می‌رسد که استراتژی فعلی تسلا منجر به تولید تکنولوژی خودران شود. او در همین رابطه گفت: «ویمو در حال تولید یک سیستم رانندگی کاملاً مستقل است در حالی که تسلا یک کمپانی خودروساز است و در حال توسعه یک سیستم کمک راننده است.»

از سویی دیگر به عقیده ماسک، این دو فناوری در یک زنجیره قرار دارند. حالا برنامه او این است که نرم افزار خودران تسلا را به تدریج و تا حدی تقویت کند تا بتواند بدون هیچگونه نظارت انسانی به کار خود ادامه دهد هرچند از نظر کرافچیک این موضوع واقع بینانه نیست.

مدیرعامل ویمو در ادامه عنوان کرد این موضوع که با توسعه یک سیستم کمک راننده بتوان به یک سیستم رانندگی کاملا مستقل رسید یک تصور غلط است. او همچنین در ادامه به سنسورهای تکنولوژی وایمو اشاره کرد که از نظر استحکام و دقت کیفیت بهتری نسبت به سایر تولیدکنندگان دارد.

در این بین تسلا برای توسعه فناوری کاملاً خودران خود تلاش زیادی می‌کند. از سال ۲۰۱۶، تسلا اقدام به فروش خودروهایی با مجموعه‌ای از دوربین‌ها، رادار و سایر سخت‌افزارهایی کرد که قرار است در نسخه‌ی آینده نرم‌افزار کارکرد بسیار بالاتری پیدا کنند. ماسک ابتدا پیش بینی کرده بود که این تکنولوژی تا سال ۲۰۱۸ آماده باشد، اما بارها و بارها مجبور شد جدول زمانی آن را به عقب بیاندازد.

سرانجام تسلا در اکتبر سال گذشته نسخه بتای نرم افزار کاملاً خودران خود را برای گروه منتخبی از مشتریان منتشر کرد اما این نرم افزار به وضوح برای انتشار گسترده آماده نبود. البته تسلا در تلاش است تا این مشکلات را برطرف کند و به مرور زمان نرم افزار را بهبود بخشد.

اما مدیران ویمو از سال‌ها قبل مخالفت خود را با تکنولوژی خودران تسلا عنوان کرده‌اند و معتقدند که انتقال از سیستم کمک راننده به یک سیستم کاملاً بدون راننده با خطرات زیادی همراه است.

بنابر گفته کرافچیک مسائل فنی نرم‌افزار خودران ویمو تا حد زیادی به اتمام رسیده و اکنون تمرکز خود را بر روی پیمایش آن گذاشته‌اند. در همین حال ماسک روش ویمو را به عنوان یک راه حل کاملاً تخصصی قبول ندارد و آن را رد کرده است.

با وجود شکست های مکرر در پیش بینی‌های گذشته، ماسک همچنان اصرار دارد که فناوری کامل خودران تسلا نزدیک به انتشار است. صحت این تئوری‌ها طی دو سال آینده مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۴ بهمن ۱۳۹۹

    شبیه میوه ب جام شده، دولتش رفت یک گلابی کرمو هم نداد

مطالب پیشنهادی