ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک دیجیاتو به موبایل صاایران ویرا V5

صاایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های حوزه الکترونیک در کشور است که اخیرا توجه ویژه‌ای به بازار موبایل خصوصا در بخش اقتصادی داشته است. از همین رو این شرکت تصمیم گرفته با همکاری ایرانسل گوشی صاایران ویرا V5 را وارد بازار کند تا کاربران یک گزینه جدید نیز پیش روی خود داشته باشند. با ما همراه باشید تا نگاهی به این گوشی اقتصادی بیندازیم.

مشاهده در یوتوب دیجیاتو:

مشاهده در آپارات دیجیاتو:

صاایران ویرا V5 در اصل گوشی چینی Ulefone Note 7P است که صاایران به صورت پک شده از چین وارد کشور کرده است. این موضوع را خود صاایران هم کتمان نکرده و می‌گوید امکان تولید صفر تا صد یک گوشی هوشمند در کشور فعلا وجود ندارد.

با این حال صاایران تلاش خود را کرده و در این مسیر ایرانسل را هم کنار خود دارد تا شاید بتواند بار دیگر پدیده‌ای به اسم باندل را در کشور جای بیندازد. البته هم صاایران و هم ایرانسل کار سختی پیش روی خود دارند، چرا که باید با برند‌هایی نظیر شیائومی و نوکیا رقابت کند.

ویرا V5

صاایران یک گوشی اقتصادی وارد بازار کرده که از بسته‌بندی آن هم متوجه می‌شوید. درون جعبه یک قاب نرم و یک گلس هم وجود دارد. البته صاایران قاب را از پیش روی گوشی انداخته و یک محافظ نمایش دیگر نیز روی نمایشگر چسبانده است.

جالب اینجاست که زیر این محافظ، یک خش‌گیر نیز نصب است. همه این لایه‌های اضافی روی نمایشگر باعث می‌شود که لمس‌ها به درستی ثبت نشوند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم تمامی محافظ‌های اضافی را حذف و به همان محافظ صفحه اصلی بسنده کنید.

در کنار این‌ها، یک شارژر ۵ واتی و یک کابل میکرو USB هم وجود دارد. خود گوشی کیفیت ساخت معقولی دارد، ولی انتخاب پلاستیک براق باعث می‌شود در کسری از ثانیه اثرات انگشت شما روی قاب پشتی قرار گیرد و رنگ مشکی گوشی، جلوه خودش را از دست بدهد.

قاب پشتی گوشی حسگر اثر انگشت و ماژول مربعی دوربین ۳ گانه را نیز در خود جای داده است. به جز این موارد یک اسپیکر مونو در پایین قاب قرار دارد که دیدنیش باعث تعجبم شد. تقریبا مدتی می‌شود که اسپیکرها به روی لبه‌های پایینی گوشی رفته‌اند، اما صاایران در گوشی ویرا V5 چنین تصمیمی نگرفته است و همین تصمیم باعث می‌شود اکثر مواقع دستتان، خروجی اسپیکر را بپوشاند.

ویرا V5

اکنون نوبت می‌رسد یه یکی از شگفتی‌های صاایران ویرا V5. قاب پشتی این گوشی باز می‌شود! البته باز شدن قاب پشتی به این منظور نیست که باتری گوشی قابل تعویض است. صاایران ویرا V5 درگاه کارت حافظه و دو سیم کارت خود را به زیر قاب پشتی برده.

مدت‌ها بود ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند مرا شگفت‌زده نکرده‌ بود، اما صاایران توانست با یک حرکت ساده این کار را انجام دهد. این گوشی از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم پشتیبانی می‌کند که دیدن آن در هر شرایطی خوشحال کننده است.

ویرا V5

نمایشگر صاایران ویرا V5 از نوع IPS LCD است که با ابعاد ۶.۱ اینچی و رزولوشن ۶۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسلی، در رده اقتصادی قرار می‌گیرد. این نمایشگر توسط ۴ حاشیه بزرگ احاطه شده که کمی توی ذوق می‌زند. خصوصا حاشیه پایین نمایشگر که بسیار بزرگ است. در کل می‌توان گفت صاایران یک گوشی معمولی را وارد بازار می‌کند که از نظر طراحی و کیفیت ساخت معقول است اما جای تعریف و تمجید ندارد.

سخت‌افزار این گوشی نیز اقتصادی در نظر گرفته شده است، ولی از پس انجام کارهای روزمره مانند پیام‌رسانی و برنامه‌های سبک نیز بر می‌آید.

به طور کلی صاایران ویرا V5 به چیپست مدیاتک هلیو A22 مجهز شده که ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز آن را همراهی می‌کنند. البته فراموش نکنید که توانایی افزایش حافظه داخلی را دارید و می‌توانید میکرو SD تا سقف ۱۲۸ گیگابایت را به حافظه داخلی اضافه کنید.

نرم‌افزار این گوشی نیز اقتصادی است. اندروید ۹ کمی قدیمی شده ولی پچ امنیتی ویرا V5 برای اواسط تابستان است و به اندازه نسخه سیستم‌عامل قدیمی نیست.

در رابطه با توانایی بروزرسانی گوشی باید این را بگویم که صاایران اطلاعاتی در اختیارم نگذاشته اما با مراجعه به صفحه فروش گوشی در ایرانسل، از قابلیت بروزرسانی سیستم‌عامل صحبت شده است. همکاری ایرانسل و صاایران به اینجا ختم نشده و علاوه بر نصب پیش‌فرض اپلیکیشن‌های چارخونه، ایرانسل من، لنز و پیشواز، یک سیم کارت دائمی ایرانسل و ۵۹ گیگابایت اینترنت رایگان نیز دریافت می‌‌کنید.

دوربین‌ها نیز متشکل از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی اصلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی مجهول‌الهویه هستند. در صفحه فروش گوشی در وبسایت ایرانسل نیز صحبتی از ماهیت این دو دوربین نشده، اما با توجه به تجربه خود حدس می‌زنم یکی از این دوربین‌ها وظیفه عمق‌سنجی را بر عهده دارد و دیگری برای عکس‌برداری ماکرو در نظر گرفته شده است. البته این مورد را در بررسی کامل به صورت مفصل توضیح داده و همچنین نمونه عکس‌های آن را نیز در اختیارتان می‌گذاریم.

در کل می‌توان گفت صاایران ویرا V5 به عنوان یک عضو جدید در بازار گوشی‌های اقتصادی کشور که چندان هم رقابتی نیست، یک گوشی مناسب است که برای دانش‌آموزان گزینه خوبی خواهد بود. البته یک سری انتخاب‌های این شرکت قدیمی جاب بحث دارد. به زودی می‌توانید بررسی کامل گوشی صاایران ویرا V5 را در دیجیاتو بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • اسماعیل
    اسماعیل | ۸ بهمن ۱۳۹۹

    قیمتش در سایت ایرانسل ۲/۹۵۰/۰۰۰ تومانه . من اسفند ۹۸ گلکسی A50 رو گرفتم 3/150/000 ت .
    Galaxy A50 vs vira v5

    • اسماعیل
      اسماعیل | ۸ بهمن ۱۳۹۹

      بدترین تفکر در ایران اینکه ما باید در هر زمینه و هر صنعتی خودکفا بشیم .بابا آلمان و فرانسه و ایتالیا با اینکه خودروسازی های خوبی دارند ولی کمپانی گوشی سازی ندارند . حالا ما چند دهه است داریم تو خودروسازی ، سلاح کشتار خودمون رو میسازیم ، حالا هم رفتیم سمت گوشی سازی .

      • اسماعیل
        اسماعیل | ۸ بهمن ۱۳۹۹

        هر کشوری در یه زمینه ای موفقه . به نظرم ما میتونیم در دارو و پزشکی در منطقه بهترین باشیم .

  • آریا
    آریا | ۷ بهمن ۱۳۹۹

    بهترین کار نخریدن! آشغالای داخلی را بایکوت کنید تا درشون تخته بشه و بهتون زور نگن مگر تا زمانی که رقابت وجود داشته باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.