ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرونده کاهش عمدی سرعت آیفون؛ ایتالیا درخواست غرامت ۷۳ میلیون دلاری کرد

پرونده شکایت از اپل در مورد کند شدن سرعت آیفون‌های قدیمی هنوز به صورت کامل بسته نشده است. یکی از آژانس‌های عضو انجمن حمایت از مصرف کنندگان ایتالیا به نام «Altroconsumo»، ضمن محکوم کردن اپل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

پرونده شکایت از اپل در مورد کند شدن سرعت آیفون‌های قدیمی هنوز به صورت کامل بسته نشده است. یکی از آژانس‌های عضو انجمن حمایت از مصرف کنندگان ایتالیا به نام «Altroconsumo»، ضمن محکوم کردن اپل به کاهش عمدی سرعت گوشی‌های آیفون، خواستار دریافت غرامت ۷۳ میلیون دلاری از این شرکت شد.

اپل متهم است که عمدا و با پنهان کاری، اطلاعات نادرستی به کاربران ارائه داده و همین پنهان کاری باعث شده برخی کاربران مجبور به خرید گوشی آیفون جدید شوند. در صورتی که تنها با تعویض باتری، مشکل گوشی آنها به راحتی حل می‌شد.

انجمن حمایت از مصرف کنندگان ایتالیا، درخواست غرامت ۷۳ میلیون دلاری را برای گوشی‌های آیفون ۶، آیفون ۷ پلاس، آیفون 6S و آیفون 6S پلاس مطرح کرده است. با این حساب اپل باید به هر کاربر گوشی‌‌های آیفون ۷۳ دلار پرداخت کند.

سال گذشته میلادی، اپل با پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار برای حل و فصل پرونده مربوط به کاربران ایالات متحده موافقت کرد. آبان ماه امسال نیز در پی شکایت ۳۴ ایالت آمریکا از اپل به خاطر کند کردن عمدی آیفون‌ها، این شرکت بدون قبول اتهامات با پرداخت غرامت ۱۱۳ میلیون دلاری دیگر علاوه بر جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری قبلی موافقت کرد.

با این حال اکنون این پرونده به خارج از مرزهای آمریکا رفته است. «الز بروگمن» مدیر واحد سیاست‌گذاری و اجرای اتحادیه حمایت از مصرف کنندگان ایتالیا در بیانیه‌ای گفت: «وقتی کاربران گوشی‌های آیفون اپل را خریداری می‌کنند؛، انتظار محصولاتی با کیفیت را دارند. متاسفانه، این هدف در گوشی‌های سری آیفون ۶ محقق نشد. این رویکرد اپل نه تنها باعث شد کاربران این شرکت متحمل ضرر و زیان مالی شوند؛ بلکه از نظر زیست محیطی نیز کاری کاملا غیر مسئولانه است.»

سخنگوی اپل نیز در بیانیه‌ جداگانه‌‌ای گفت: «این کار هرگز به صورت عمدی و با هدف مجبور کردن کاربران به خرید گوشی جدید انجام نشده است. اپل هرگز کاری انجام نداده و نخواهد داد تا عمدا عمر محصولات خود را کوتاه کند. ما همواره در تلاش هستیم محصولاتی را که کاربران آن را دوست دارند طول عمر بالایی داشته باشند.»

اپل، در واقع موضوع کند شدن آیفون‌های قدیمی را رد نمی‌کند؛ اما می گوید این کار را برای افزایش عمر باتری انجام داده نه مجبور کردن کاربران به خرید مدل‌های جدید.

در حال حاضر اپل امکان مدیریت بر عملکرد باتری و سلامت آن را در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون قرار داده است. همچنین در نسخه iOS 13 ویژگی جدیدی برای بهینه سازی شارژ باتری اضافه کرده است که هدف آن افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون  است تا از شارژ ۱۰۰ درصدی باتری جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • patrik
    patrik | ۷ بهمن ۱۳۹۹

    یعنی به نطرتون در ایتالیای ۶۰ میلیونی، یک میلیون آیفون قدیمی داشتن؟ خیر! چیزی که کمتر دیده میشه اینه که دزد تر از اپل، اون شرکت های بزرگ وکالت هستن که بیشتر از نصف غرامت رو همیشه برا خودشون و حق وکالت برمیدارن. بیشتر گروگانگیری داخلیه، مصرف کننده نهایی کمتر منتفع میشه.

  • molavy
    molavy | ۷ بهمن ۱۳۹۹

    ایرانی ها هبایذ درخواست غرامت کنن

مطالب پیشنهادی