ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

وزیر راه و شهرسازی بابت فرسودگی ناوگان عمومی از مردم عذرخواهی کرد

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور ما همواره با تاخیر و حاشیه‌های فراوان انجام گرفته است. حتما شما هم بارها مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های فرسوده درون و برون شهری را دیده اید که ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور ما همواره با تاخیر و حاشیه‌های فراوان انجام گرفته است. حتما شما هم بارها مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های فرسوده درون و برون شهری را دیده اید که با وجود آلایندگی فراوان و ظاهر قدیمی، همچنان به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در رابطه با این موضوع، توضیحاتی ارائه داده است و  در رابطه با فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی از مردم عذرخواهی کرده است.

اسلامی در مراسم تحویل خودروهای طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری با بیان اینکه امروز یک بخش از طرح نوسازی ناوگان به اجرا رسید، اظهار داشت: «سیاست ما به عنوان ما به عنوان مسئول حمل و نقل در کشور این است که هم باید الزامات کیفی و ایمنی در بحث خودرو رعایت شود و هم این الزامات در بحث زیرساخت‌ها و راه‌ها موضوع مهمی است. این الزامات باید رعایت شوند تا مردم ما سفرهای ایمنی را تجربه کنند گرچه عقب‌ماندگی‌های سنگینی در این حوزه‌ها داریم.»

او در ادامه گفت: «اخیرا اتفاقات موثری از شرایط جوی و کمبود منابع رخ داده اما در تمام این سال‌ها سعی ما این بود که با استفاده بهینه نسبت به بهسازی زیرساخت‌ها و ناوگان در تمام مدهای حمل و نقل اقدامات موثری انجام دهیم.»

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در بحث زیرساخت‌ها گفت: «طول خطوط ریلی در طول این دو دولت 50 درصد افزایش یافته و در پایان دولت دوازدهم شاهد افزایش 50 درصدی طول آزادراه‌ها هستیم. در واقع طول بزرگراه‌های کشور که در ابتدای دولت یازدهم 12 هزار و 300 کیلومتر بوده در پایان فرصت خدمت این دولت به 22 هزار کیلومتر افزایش یافته است.»

اسلامی با اشاره به فرسودگی در بخش مینی‌بوس و ون گفت: «ناوگان مینی‌بوسی و ون بالاترین فرسودگی را دارند که ما از این بابت خجالت‌زده مردم هستیم و هر شرکتی که بتواند این عقب‌ماندگی را جبران کند از آ‌ن حمایت می‌کنیم. همچنین اگر در نوسازی ناوگان اتوبوسی تاخیر داشته‌ باشیم به سن فرسودگی آن نزدیک می‌شویم و باید بگویم که نوسازی حمل و نقل بار هم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و در حال حاضر 55 هزار دستگاه کامیون بالای 40 سال در جاده‌ها تردد دارند که این کاهلی صنعت را نشان می‌دهد.»

اسلامی تاکید کرد: «در شرایطی که 10 میلیون بار در هفته جابجا می‌شود و رشد 7 درصدی جابجایی بار در روز را شاهد هستیم نمی‌توان گفت که اقتصاد ایران به رکود رفته است و این میزان جابجایی نشان دهنده پویایی اقتصاد است. همچنین با توجه به استقبالی که مردم به ناوگان کرایه سواری داشتند شاهد افزایش استقبال مردم از این ناوگان هستیم که این به رفتار خوب رانندگان ناوگان کرایه سواری برمی‌گردد.»

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به متوسط عمر ناوگان کرایه سواری گفت: «28 هزار دستگاه خودرو در  بخش کرایه سواری فعال است که متوسط عمر این ناوگان به حدود 11 سال رسیده است این در حالی است که استاندارد طول آن 10 سال است که البته با اجرای طرح نوسازی ناوگان در پایان این طرح 3 هزار خودروی جدید تحویل می‌شود که با این اقدام به راحتی عمر ناوگان به زیر سن مجاز می‌رسد.»

طبق گفته وزیر راه و شهرسازی 70 درصد مبلغ هزینه مورد نیاز برای تامین خودروها را سازمان راهداری تسهیلات بانکی ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی