ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۰ ماهواره استارلینک با فناوری لیزری در مدار قطبی با یکدیگر در ارتباط خواهند بود

اسپیس ایکس برای فراهم کردن دسترسی به اینترنت در مناطق قطبی و دورافتاده مانند آلاسکا و به حداقل رساندن نیاز به ایستگاه‌های زمینی، ده ماهواره استارلینک به فضا پرتاب کرده است که از طریق فناوری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۲

اسپیس ایکس برای فراهم کردن دسترسی به اینترنت در مناطق قطبی و دورافتاده مانند آلاسکا و به حداقل رساندن نیاز به ایستگاه‌های زمینی، ده ماهواره استارلینک به فضا پرتاب کرده است که از طریق فناوری لیزری ارتباط برقرار می‌کنند.

به گفته ایلان ماسک، ماهواره‌های جدید برای برقراری ارتباط دیگر نیازی به ایستگاه‌های زمینی ندارند و به همین دلیل برای مناطق صعب العبور مانند قطب‌ها گزینه مناسبی هستند. اسپیس ایکس قصد دارد از سال آینده میلادی تمامی ماهواره‌های استارلینک را با فناوری ارتباطات لیزری به فضا پرتاب کند.

پروژه استارلینک در واقع با هدف ارایه اینترنت پر سرعت و ماهواره‌ای توسط ایلان ماسک طراحی شده است. در پروژه استارلینک با ارسال ماهواره در مدار زمین، شبکه‌ای عظیم ایجاد می‌‌شود که می‌تواند اینترنت را در دسترس همه ساکنان زمین قرار دهد.

به دنبال دریافت تاییدیه «کمیسیون ارتباطات فدرال» (FCC)، اسپیس ایکس ده ماهواره در تاریخ 5 بهمن‌ماه به فضا پرتاب کرد تا در مدار قطبی زمین قرار گیرند. این ماهواره‌ها جزو اولین ماهواره‌های عملیاتی استارلینک محسوب می‌شوند. ایلان ماسک با انتشار توییت‌های مختلفی این خبر را به اشتراک گذاشته است. وی در یکی از توییت‌های منتشر شده اعلام کرد:

«تمام ماهواره‌هایی که سال آینده به فضا پرتاب خواهند شد، از فناوری ارتباطات لیزری بهره خواهند برد. البته ماهواره‌هایی که امسال در مدار قطبی زمین قرار گرفتند نیز مجهز به نسخه 0.9 فناوری ارتباط لیزری هستند.»

ایلان ماسک در توییت دیگری در مورد ماهواره‌هایی که با هدف ارائه خدمات اینترنتی در آلاسکا پرتاب شده‌اند نیز گفت:

«ماهواره‌های جدید مجهز به فناوری ارتباطات لیزری بین ماهواره‌ای هستند و در نتیجه دیگر نیازی به ایستگاه زمینی در مناطق قطبی ندارند.»

افرادی که در آلاسکا زندگی‌ می‌کنند می‌توانند از ماهواره‌های با فناوری لیزری استارلینک بهره برده و به اینترنت به راحتی دسترسی داشته باشند. اسپیس ایکس از مدتی قبل امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای خود را با سرعتی قابل توجه در بعضی مناطق آمریکا و کانادا ارائه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    ایلان انصافا مفید ترین فرد برای کره زمین

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    الاسکا و مدار قطبی مهاجر نمیخواد
    بریم اونجا

    • آریا
      آریا | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

      الاسکا که یکی از ایالت های امریکاست. برای رفتن باید ویزای امریکا بگیری
      کسی که ویزای امریکا میگیره چذا دیگه بره الاسکا؟ میره یه ایالت خوش آب و هوا تر

مطالب پیشنهادی