ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هند با هدف معرفی رمزارز رسمی، به دنبال ممنوعیت سایر رمزارزها است

هند می‌خواهد با معرفی قانونی جدید رمزارزهای غیرمتمرکز از جمله بیت کوین را ممنوع کرده و به جای آن چارچوبی برای معرفی ارز دیجیتال رسمی توسط بانک مرکزی ارائه کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

هند می‌خواهد با معرفی قانونی جدید رمزارزهای غیرمتمرکز از جمله بیت کوین را ممنوع کرده و به جای آن چارچوبی برای معرفی ارز دیجیتال رسمی توسط بانک مرکزی ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق سندی که در وب‌سایت مجلس عوام هندوستان منتشر شده، قانون مورد بحث «چارچوبی تسهیل‌کننده برای ساخت ارز دیجیتال رسمی صادر شده توسط بانک مرکزی هند» فراهم می‌کند. این قانون که در نوبت بحث و گفتگو در پارلمان هند قرار دارد، می‌خواهد «تمام ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز را در هند ممنوع اعلام کند، اما استثناهایی برای پیشرفت فناوری زیرساخت ارز دیجیتال و مصارف آن» قائل خواهد شد.

هند سال هاست به فکر ممنوع کردن ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است. اواسط سال ۲۰۱۹ پنلی در دولت هند ایده ممنوع کردن تمام رمزارزهای غیرمتمرکز را مطرح کرد و خواستار حبس تا ۱۰ سال و جریمه‌های سنگین برای متخلفان حوزه ارزهای دیجیتال شد. این پنل از دولت خواست تا به فکر معرفی یک ارز دیجیتال رسمی با عملکرد اسکناس باشد که توسط بانک مرکزی هندوستان عرضه می‌شود.

سال ۲۰۱۸ بانک مرکزی هند به مؤسسات مالی این کشور دستور داد تا هرگونه رابطه با افراد یا کسب و کارهای فعال در حوزه ارزهای مجازی مثل بیت کوین را ظرف سه ماه قطع کنند. البته دیوان عالی هند مارس ۲۰۲۰ به بانک‌ها اجازه مدیریت تراکنش‌های رمزارز مربوط به صرافی‌ها و تبادل کنندگان را داد و محدودیت بانک مرکزی که ضربه بزرگی به صنعت رمزارز وارد کرده بود را برداشت.

کشورهای مختلف از جمله چین، ایالات متحده، کانادا و سوئد به دنبال قانونمند کردن ارزهای دیجیتال هستند اما هیچ کدام از اقتصادهای بزرگ دنیا مثل هند اقدامی برای ممنوع کردن مالکیت پول‌های مجازی انجام نداده اند، هر چند که نگرانی‌هایی در رابطه با سوءاستفاده از داده‌های مشتریان و تأثیر احتمالی آن بر سیستم مالی بوجود آمده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pooria_mania
    pooria_mania | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    خدا لعنتشون کنه...همشون دزدن

مطالب پیشنهادی