ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مینگ-چی کو: خودروی اپل با پلتفرم E-GMP هیوندای از راه می‌رسد

بازار شایعات درباره خودروی اپل داغ است و در هفته‌های گذشته شاهد انتشار گزارش‌های بی‌شماری درباره این محصول بودیم. حالا تحلیلگر معروف محصولات اپل، «مینگ-چی کو» اطلاعات بیشتری درباره این پروژه منتشر و اعلام کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

بازار شایعات درباره خودروی اپل داغ است و در هفته‌های گذشته شاهد انتشار گزارش‌های بی‌شماری درباره این محصول بودیم. حالا تحلیلگر معروف محصولات اپل، «مینگ-چی کو» اطلاعات بیشتری درباره این پروژه منتشر و اعلام کرده این خودروی برقی با پلتفرم E-GMP هیوندای تولید خواهد شد.

مدت‌هاست گزارش‌ها به مذاکرات میان هیوندای و اپل اشاره می‌کنند و حتی با وجود اختلاف نظر میان مدیران این کمپانی کره‌ای، انتظار داریم ماه آینده میلادی چنین قراردادی امضا شود. اخیرا مینگ-چی کو که سابقه درخشانی در پیش‌بینی محصولات آینده اپل دارد، جزئیات جدیدی درباره اولین خودروی اپل منتشر کرده است.

به اعتقاد کو، این خودروی برقی با پلتفرم E-GMP هیوندای ساخته می‌شود، پلتفرمی که سال گذشته میلادی رسما معرفی شد و توانایی کره‌ای‌ها را در زمینه خودروهای برقی افزایش می‌دهد. به گفته هیوندای، خودروها با این پلتفرم می‌توانند با هربار شارژ کامل بردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر داشته باشند و همچنین می‌توان ۸۰ درصد ظرفیت باتری را در مدت ۱۸ دقیقه شارژ کرد، البته این مدت زمان بستگی به مدل خودرو هم دارد.

کو ادعا کرده که اولین خودروی اپل با همکاری هیوندای ساخته می‌شود، با این حال احتمال تولید خودروهای دیگر با همکاری «جنرال موتورز» و «PSA» هم وجود دارد. علاوه بر این، کوپرتینویی‌ها برای زنجیره تامین قطعات با شرکت‌های خودروساز همکاری خواهد کرد.

در حالی که گفته می‌شود هیوندای مسئول طراحی قطعات و تولید آن‌ها خواهد بود، زیرمجموعه کوچکترش یعنی کیا این خودرو را در ایالات متحده آمریکا می‌سازد.

خودروی اپل

هیوندای چندین هفته پیش مذاکره با اپل را تایید کرد، با این حال پس از مدتی چنین گفته‌ای را پس گرفت و تنها به این موضوع اشاره داشت که با چندین کمپانی برای توسعه خودروهای برقی خودران در حال مذاکره است و هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده. علاوه بر سازنده اولین خودروی برقی اپل، درباره تاریخ معرفی این محصول هم اختلاف نظر وجود دارد.

در حالی که انتظار می‌رود تا پیش از سال ۲۰۳۰ این خودرو وارد بازار ‌شود، کو باور دارد که زودتر از ۲۰۲۵ با این محصول روبه‌رو نمی‌شویم. البته این تحلیلگر در گذشته گفته بود این محصول در سال ۲۰۲۸ از راه می‌رسد. طبق گزارش‌ها، اولین خودروی اپل از فناوری‌های پیشرفته بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی