ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امتیاز پایین iFixit به تعمیرپذیری گلکسی S21 [تماشا کنید]

iFixit ویدیوی کالبدشکافی گلکسی S21 را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد تعمیر جدیدترین پرچمدار سامسونگ چندان ساده نیست و این گوشی هوشمند از نظر قابلیت تعمیرپذیری امتیاز پایین 4 از 10 را دریافت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

iFixit ویدیوی کالبدشکافی گلکسی S21 را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد تعمیر جدیدترین پرچمدار سامسونگ چندان ساده نیست و این گوشی هوشمند از نظر قابلیت تعمیرپذیری امتیاز پایین 4 از 10 را دریافت کرده است.

گلکسی S21 مقرون به صرفه‌ترین مدل در بین پرچمداران سری گلکسی S21 محسوب می‌‌شود و بر خلاف نسخه اولترا، بدنه پشتی دستگاه پلاستیکی بوده و از نمایشگر تخت بهره می‌برد. چنین مشخصاتی شاید در بین پرچمداران گران قیمت مرسوم نباشد، اما همین نمایشگر تخت، احتمال ترک خوردن صفحه نمایش را در حین باز کردن فریم آن کاهش می‌دهد.

همان‌طور که در ویدیوی کالبد شکافی مشاهده می‌کنید،‌ این گوشی هوشمند با بهره‌مندی از بدنه پلاستیکی به جای گلس، راحت‌تر باز می‌شود و به واسطه طراحی تختی که دارد در حین عملیات تعمیر، به راحتی روی سطوح مسطح قرار می‌گیرد که کار را برای تعمیرکاران ساده‌تر می‌کند. همچنین قابلیت ارتجاعی پلاستیک باعث می‌شود، تعمیرکاران راحت‌تر بتوانند درپوش پشتی گوشی را باز کنند.

قطعات مختلف دستگاه به راحتی قابلیت باز شدن دارند و طراحی مدولار و استفاده از پیچ‌های استاندارد باعث شده است که کار دمونتاژ گوشی به راحتی و سادگی پیش برود تنها قطعه‌ای که در داخل بدنه گوشی به راحتی باز نمی‌شود و جدا کردن آن کمی زحمت دارد، ظاهرا باتری گوشی است که برای جدا کردن آن باید از ساکشن کمک گرفت ولی بقیه قطعات به راحتی جدا می‌شوند.

برخلاف بدنه اصلی گلکسی S21 باز کردن نمایشگر دستگاه چندان ساده نیست و برای انجام آن باید به حرارت و ساکشن متوسل شد. علاوه بر این در حین جدا کردن نمایشگر، تعمیرکاران مجبور هستند این کار با دقت و ظرافت خاصی انجام بدهند که به دستگاه آسیبی وارد نشود.

علی رقم اینکه بسیاری از قطعات داخلی گلکسی S21 به راحتی دمونتاژ و مونتاژ می‌شوند، اما کارشناسان iFixit از نظر تعمیرپذیری به گلکسی S21 امتیاز 4 از 10 را داده‌اند که امتیاز ناامید کننده‌ای برای قابلیت تعمیرپذیری آن محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Sina Elahi
    Sina Elahi | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    یعنی بقیه گوشی ها رو خواهش میکنن ازشون خودشون وا میشن؟؟؟

  • mr. anybody
    mr. anybody | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

    تیتر اصلاح کنید ??

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

    تیتر رو اشتباه زدین
    s20 نوشتین به جای s21

مطالب پیشنهادی