ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

حضور سامسونگ در صنعت نیمه‌رسانا خودروها جدی‌تر می‌شود

سامسونگ ظاهرا می‌خواهد با تصاحب شرکت‌ها و ادغام با کمپانی‌های دیگر بطور گسترده وارد صنعت قطعات نیمه‌رسانا خودرو شود. اخیرا مدیر ارشد مالی این کمپانی به نام «چوی یون-هو» تاخیر در برنامه‌های آن به علت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

سامسونگ ظاهرا می‌خواهد با تصاحب شرکت‌ها و ادغام با کمپانی‌های دیگر بطور گسترده وارد صنعت قطعات نیمه‌رسانا خودرو شود. اخیرا مدیر ارشد مالی این کمپانی به نام «چوی یون-هو» تاخیر در برنامه‌های آن به علت دستگیری وارث این شرکت یعنی «لی جائه-یونگ» را رد کرده و گفته سامسونگ برنامه‌هایش را پیش می‌برد.

در حال حاضر کره‌ای‌ها به شرکت خاصی برای خرید یا ادغام با آن اشاره‌ای نکرده‌اند، اما طبق گزارش یک خبرگزاری‌ کره‌ای، سامسونگ سه شرکت را مدنظر دارد. این کمپانی‌ها را NXP، «تگزاس اینسترومنتس» و «رونساس الکترونیکس» تشکیل می‌دهند. این شرکت‌ها در زمینه صنعت نیمه‌رسانا خودروها تجربه دارند و سامسونگ می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود.

ارزش بازار این سه کمپانی در مجموع به کمتر از ۲۲۱.۸ میلیارد دلار می‌رسد که تگزاس اینسترومنتس ارزش بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها دارد. با توجه به اینکه هزینه نهایی تصاحب این شرکت‌ها کمتر از این مقدار خواهد بود و سامسونگ در پایان سه ماهه سوم ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۴ میلیارد دلار دارایی قابل نقد شدن داشت، می‌تواند هرکدام از این کمپانی‌ها را تصاحب کند.

سامسونگ

به نظر می‌رسد سامسونگ از رشد بازار نیمه‌رسانا خودروها اطلاع دارد و می‌خواهد دست به چنین خریدی بزند. کره‌ای‌ها به برخی از بخش‌های بازار نیمه‌رساناها وارد شده‌اند و حالا می‌خواهند رشد بیشتری را در بازار خودرو تجربه کنند.

میانگین قیمت قطعات نیمه‌رسانا در بازار خودرو در سال ۲۰۱۸ برابر ۴۰۰ دلار بود، اما این میزان در حال افزایش است و انتظار می‌رود با ورود گسترده‌تر خودروهای برقی به بازار، قیمت آن‌ها به بیش از ۱۰۰۰ دلار برسد.

در حال حاضر خبر رسمی مبنی بر خرید هرکدام این شرکت‌ها از سوی سامسونگ منتشر نشده و تحلیلگران بازار چنین قراردادهایی را پیش‌بینی کرده‌اند. با این حال با توجه به افزایش چشمگیر تقاضا برای خودروهای برقی و همچنین امکان کمبود قطعات در این بخش از بازار، چنین پیش‌بینی منطقی به نظر می‌رسد.

اگر کره‌ای‌ها بتوانند وارد این بخش از بازار شوند، حضور قدرتمندتری در بازار نیمه‌رساناها خواهند داشت و شاید روزی در آینده اکثر خودروها به قطعات آن مجهز شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

    یادمه سه چهارسال پیش کمپانی qualcomme میخواست NXP رو بخره به خاطر قوانین آنتی تراس نتوانست معامله را نهایی کند و به انحصار گرایی متهم شد، سامسونگ هم احتمالا از طرف کمیسیون تجارت منصفانه اروپا متهم به انحصار گرایی بشه و نتواند چنین ادغامی را انجام دهد

    • آریا
      آریا | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

      امیدوارم

  • آریا
    آریا | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

    نه دیگه تگزاس اینسترومنت رو شوهر ندید بره ? ?
    TI مخترع اولین IC جهانه . نماد دنیای دیجیتالی عصر حاضره. اینو دیگه نابود نکنید گلوبالیستهای احمق

مطالب پیشنهادی