ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عملکرد درخشان تویوتا GR یاریس در تست گوزن؛ وقتی هندلینگ حرف اول را می‌زند

نشریه اسپانیایی KM77 که به خاطر ارزیابی عملکرد خودروهای مختلف در تست گوزن شهرتی جهانی پیدا کرده، در جدیدترین بررسی خود به سراغ نسخه GR از تویوتا یاریس رفته است. هاچبک تند و تیز ژاپنی‌ها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

نشریه اسپانیایی KM77 که به خاطر ارزیابی عملکرد خودروهای مختلف در تست گوزن شهرتی جهانی پیدا کرده، در جدیدترین بررسی خود به سراغ نسخه GR از تویوتا یاریس رفته است. هاچبک تند و تیز ژاپنی‌ها در این تست نمایش بسیار درخشانی ارائه نموده و توانسته پس از مدت‌ها دوباره لبخند رضایت را بر لبان دست‌اندرکاران KM77 بنشاند!

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، تویوتا GR یاریس در تست گوزن KM77 موفق می‌شود با سرعت 80 کیلومتر در ساعت بدون انحراف از مسیر یا تماس با مخروطی‌ها به انتهای مسیر مارپیچ برسد.

شاید بدانید شرط قبولی در ارزیابی نشریه اسپانیایی ثبت رکورد 77 کیلومتر در ساعت است.

برای اینکه درک بهتری از رکورد تویوتا GR یاریس داشته باشید، باید به رکورد مرسدس AMG A45 S اشاره کنیم؛ این خودرو که یکی از پرادعاترین هاچبک‌های آلمانی است، در تست گوزن KM77 رد شده و نتوانسته به رکوردی بیشتر از 75 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند!

همچنین سری 1 ب‌ام‌و هم رکورد 73 کیلومتر در ساعت را در تست این نشریه برجای گذاشته است.

به گفته برگزارکنندگان تست، تویوتا GR یاریس هنگام تغییر مسیر ناگهانی، چسبندگی و پایداری خود را به خوبی حفظ کرده و از مسیر منحرف نمی‌شود. البته ذکر این نکته ضروری است که مدل بررسی شده توسط KM77 از آپشن Circuit Pack سود می‌برد.

با سفارش این آپشن سیستم تعلیق خودرو سفت‌تر شده و رینگ‌های استاندارد با نمونه 18 اینچی آلیاژی جایگزین می‌شوند؛ بهره‌گیری از تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S با ابعاد 225/40  و استفاده از دیفرانسیل لغزش محدود Torsen در جلو و عقب دیگر آیتم‌های این آپشن را تشکیل می‌دهند.

عملکرد درخشان تویوتا GR یاریس در تست گوزن

بد نیست اشاره کنیم تویوتا GR یاریس سال گذشته معرفی شد. پلتفرم این هاچبک subcompact از ترکیب قسمت جلویی پلتفرم GA-B با قسمت عقب پلتفرم GA-C تویوتا ساخته شده است.

در زیر کاپوت این خودروی 1280 کیلوگرمی یک موتور 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ با توانایی تولید 257 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور قرار دارد.

نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس شش سرعته دستی به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود. با تکیه بر این قوای محرکه توانمند، تویوتا GR یاریس در عرض 5.5 ثانیه صفر تا صد را محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 230 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

    ایرانخودرو با یه گونی سیلندر هم نمیتونه به این قدرت برسه?

  • GT
    GT | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

    تویوتا همیشه یچی واسه غافل گیر کردن داره?

  • Nnb
    Nnb | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

    سه سیلندر ،1.6
    257 اسب بخار
    دست خوش

مطالب پیشنهادی