ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون در جلسه‌ای با FCC دوباره با تغییرات استارلینک مخالفت کرد

در هفته‌های اخیر شاهد بحث‌های زیادی میان کمپانی‌های دو فرد فوق ثروتمند جهان بوده‌ایم. ایلان ماسک به دنبال اعمال تغییراتی در ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس ایکس است و آمازون به علت «پروژه کویپر» با آن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

در هفته‌های اخیر شاهد بحث‌های زیادی میان کمپانی‌های دو فرد فوق ثروتمند جهان بوده‌ایم. ایلان ماسک به دنبال اعمال تغییراتی در ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس ایکس است و آمازون به علت «پروژه کویپر» با آن مخالفت می‌کند. چند روز پیش اسپیس ایکس این مخالفت را ضدرقابتی دانست و حالا این فروشگاه اینترنتی به این ادعا واکنش نشان داده است.

نمایندگان آمازون به تازگی با مقامات کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) صحبت و دوباره روی این موضوع تاکید کرده‌اند که این کمیسیون نباید با اصلاحات مدنظر اسپیس ایکس موافقت کند. آمازون و اسپیس ایکس در حال ساخت یک شبکه اینترنت ماهواره‌ای به نام‌های کویپر و استارلینک هستند که برای دستیابی به هدفشان باید هزاران ماهواره در نزدیکی زمین داشته باشند.

در حالی که آمازون از این موضوع که اپراتورها می‌توانند سیستم‌های خود را اصلاح کنند، پشتیبانی کرده، تغییرات پیشنهادی استارلینک را بیش از اصلاحات ساده دانسته است. در حقیقت به اعتقاد این کمپانی، این تغییرات را FCC باید به عنوان یک سیستم جدید طراحی شده درنظر بگیرد و آن را بیشتر مورد بررسی قرار دهد.

آمازون در نامه‌ای به FCC اعلام کرده با چنین کاری می‌توان رقابت را افزایش داد و منافع عموم را تامین کرد:

«انجام اینکار مبتنی بر سابقه کمیسیون است که شامل محافظت از منافع عمومی، افزایش هماهنگی‌ها و رقابت می‌شود.»

آمازون

آمازون تنها شرکتی نیست که با اصلاحات درخواستی اسپیس ایکس مخالفت می‌کند و نمی‌خواهد شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک ارتفاع ماهواره‌های استارلینک را کاهش دهد. در حقیقت کمپانی‌هایی مانند دل هم مخالف چنین تغییراتی هستند، اما به تازگی بحث‌ها میان اسپیس ایکس و آمازون بالا گرفته است.

چندین هفته پیش ایلان ماسک در توییتر شرکت آمازون را به تلاش برای نابودی رقابت متهم و به این موضوع اشاره کرد که چندین سال تا پرتاب اولین ماهواره‌های کویپر باقی مانده. آمازون تا ژوئیه ۲۰۲۶ نزدیک به ۱۶۰۰ ماهواره در مدار زمین خواهد داشت.

اسپیس ایکس می‌خواهد نزدیک به ۲۸۰۰ ماهواره استارلینک را از وضعیت اولیه که مورد تایید FCC قرار گرفته، به ارتفاع پایین‌تری منتقل کند. نگرانی اصلی آمازون، تداخل استارلینک با کویپر و همچنین افزایش احتمال برخوردهای فضایی است.

در حال حاضر FCC درباره اصلاحات پیشنهادی اسپیس ایکس تصمیم‌گیری نکرده، با این حال ماه گذشته میلادی این کمپانی ۱۰ ماهواره را در مدار دیگری قرار داد. باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک از این شرکت‌ها موفق به شکست دیگری می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

    تغییرات ارتفاع استارلینک تو اصلاحیه جدید چند کیلومتره ؟ العان 560 کیلومتره درست ؟

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

    آفرین به جف بزوس که اجازه نمیده افرادی مثل ایلان ماسک (که بیخودی و با ایده های بیجا و دست دادن با بازار بورس که سهامش الکی بالا میره به جایگاه الانش رسیده) هر غلطی خواستن انجام بدن ،،،،، بژرگترین فرق جف بزوس با ایلان ماسک همینه ، جف همه مسائل رو بررسی میکنه بعدش میاد وسط (قانون دو پیتزا) و صد در صد موفق میشه بدون خطا از قبل تیمش با بررسی میدونستن کدوم مدار برای ماهواره های اینترنتی خوبه ، به این میگن سیستم نه اینکه طرف عجله داره مثل ماسک فکر میکنه زودتر ایده هاشو بگه کارش درسته البته مردمی که کورکورانه دنبال همچین کسانی برن کم نیستن ،،،، بازم دمش گرم جف بزوس

    • CANOPUS
      CANOPUS | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

      گمان میکنم شما صرفا برای جلب توجه همچین نظراتی دارید، یا شاید خصومت شخصی با ماسک دارید ؟ خدای ناکرده مثل اتفاقاتی که برای جانی دپ اوفتاد ؟

  • nima_ra
    nima_ra | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

    جف بزوس فقط اسکی میره

  • 68peyman
    68peyman | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

    آمازون خودش که حرکتی نمیکنه حالا که استارلینک داره پیشرفت میکنه قصد داره جلوشو بگیره

مطالب پیشنهادی