ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت بیت کوین از مرز ۴۷ هزار گذشت؛ خیز جدیدی برای قله ۵۰ هزار دلاری؟

پس از تایید تسلا از خرید ۱.۵ میلیارد دلاری بیت کوین، قیمت این رمز ارز در کمتر از ۲۴ ساعت با رشد ۱۸.۵۲ درصدی از مرز  ۴۷ هزار دلار گذشت و به نظر می رسد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۷

پس از تایید تسلا از خرید ۱.۵ میلیارد دلاری بیت کوین، قیمت این رمز ارز در کمتر از ۲۴ ساعت با رشد ۱۸.۵۲ درصدی از مرز  ۴۷ هزار دلار گذشت و به نظر می رسد اگر با همین شیب صعود کند، شاید بتواند قله جدید ۵۰ هزار دلاری را نیز فتح کند.

براساس سند دولتی مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده موسوم به «SEC»، تسلا اعلام کرد که در مجموع رقمی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است و در آینده نزدیک نیز قصد دارد از این رمز ارز به عنوان گزینه‌ پرداخت برای محصولات خود استفاده کند.

پس از انتشار این خبر، قیمت بیت کوین در ساعت‌های اولیه از مرز ۴۴ هزار دلار گذشت و اکنون با گذشت زمانی کمتر از ۲۴ ساعت با رشد ۱۸.۵۲ درصدی در بالاترین رقم طی ساعات گذشته به ارزش ۴۷۱۹۲ دلار دست یافت. این نخستین بار است که ارزش بیت کوین توانسته چنین رکوردی را به نام خود ثبت کند و به نظر می رسد که این روند صعودی ادامه داشته باشد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا طی هفته‌های اخیر علاقه زیادی به بیت کوین نشان داده است و اعلام کرده که سیاست سرمایه‌گذاری خود را تغییر داده و قصد دارد دارایی‌های خود اعم از دارایی های دیجیتالی، شمش طلا، صندوق های معامله در بورس طلا و سایر دارایی ها را در بیت کوین سرمایه گذاری کند.

علاوه بر خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین، تسلا همچنین قصد دارد به زودی برای پرداخت محصولات خود به صورت محدود از بیت کوین استفاده کند. با این حساب، تسلا اولین خودروسازی است که چنین کاری را انجام می دهد. پس از انتشار این خبر علاوه بر رشد ارزش بیت کوین و جهش لحظه‌ای آن، ارزش سهام تسلا نیز دو درصد افزایش یافت.

اوایل بهمن ماه نیز فقط با اضافه کردن هشتگ بیت کوین به بیوگرافی پروفایل توییتر خود، ارزش بیت کوین در حدود ۱۴ درصد بالا رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

    وقتی حرفت سنده. قدرت به این میگن

    • آریا
      آریا | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

      هرچند زیاد به این ارز های دیجیتالی بدون پشتوانه خوش بین نیستم.

  • وحید
    وحید | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

    هنوز شک دارید ایلان ماسک همون ساتوشی ناکاموتو عه؟

  • Uncle_STULIN
    Uncle_STULIN | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

    ایلان ماسک لال شی الهی

مطالب پیشنهادی