ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حساب هک یا غیرفعال شده اینستاگرام خود را چگونه برگردانیم؟

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست که کاربران بی‌شماری دارد و قطع دسترسی به آن می‌تواند یک کابوس بزرگ باشد. علاوه بر اینکه ارتباط شما با دوستان، اعضای خانواده و جامعه اینستاگرام قطع ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست که کاربران بی‌شماری دارد و قطع دسترسی به آن می‌تواند یک کابوس بزرگ باشد. علاوه بر اینکه ارتباط شما با دوستان، اعضای خانواده و جامعه اینستاگرام قطع می‌شود، تصاویر و ویدیوهای چندین ساله هم از بین می‌روند. با این وجود امکان بازیابی اکانت اینستاگرام وجود دارد و می‌توانید یک حساب غیرفعال یا هک شده را برگردانید.

فرقی نمی‌کند حساب اینستاگرام شما غیرفعال یا هک شده باشد، چرا که می‌توانید آن را بازیابی کنید، با این حال با توجه به وضعیت شما، ریکاوری اکانت می‌تواند چندین روز یا حتی چندین هفته طول بکشد. برای اطلاع از نحوه بازیابی اکانت اینستاگرام در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

چرا اکانت اینستاگرام غیرفعال می‌شود؟

ترفند اینستاگرام

دلایل مختلفی برای غیرفعال شدن حساب اینستاگرام وجود دارد و اغلب اینکار بدون هیچ‌گونه هشداری انجام می‌شود. زمانی که بخواهید وارد حساب خود شوید، یک پیام پاپ آپ در برابرتان قرار می‌گیرد و چنین موضوعی را به شما اطلاع می‌دهد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که پیام به نمایش گذاشته شده با پیام مربوط به وارد کردن یوزنیم یا پسورد اشتباه، متفاوت است. اگر یوزنیم یا پسورد خود را فراموش کرده باشید، می‌توانید به راحتی با وارد کردن ایمیل یا شماره موبایل خود، پسوردتان را ریست کنید و در چند دقیقه دوباره وارد حسابتان شوید که البته در صورت هک شدن، کار به این سادگی انجام نمی‌شود.

اینستاگرام اطلاعات دقیقی درباره علت غیرفعال شدن حساب‌ها ارائه نکرده، اما به این موضوع اشاره داشته که زیرپا گذاشتن شرایط استفاده می‌تواند منجر به چنین سرنوشتی شود. در حالت کلی اقدامات غیرقانونی، نفرت‌پراکنی یا انتشار محتوای نامناسب دلیل این اقدام اینستاگرام محسوب می‌شوند و اگر چندین بار از قوانین تخطی کنید، حساب شما برای همیشه حذف می‌شود و نمی‌توانید آن را بازیابی کنید.

اگر حساب شما غیرفعال شده باشد، با چندین قدم ساده می‌توانید آن را بازیابی کنید. برای دسترسی دوباره به حساب خود باید چندین روز صبر کنید، با این حال این میزان در برابر تصاویر و ویدیوهایی که در چندین سال پست کرده‌اید، به چشم نمی‌آید.

اکانت غیرفعال شده اینستاگرام را چگونه برگردانیم؟

بازیابی اکانت اینستاگرام

زمانی که با پیام غیرفعال یا دی اکتیو شدن حساب خود مواجه می‌شوید، این اپ شما را به مشاهده بخش «Learn More» تشویق می‌کند. این بخش کم و بیش به شما فرایند بازیابی اکانت اینستاگرام را آموزش می‌دهد، با این حال چندین ترفند دیگر برای اینکار وجود دارد که نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

دستورالعمل‌های موجود در اپ را انجام دهید، البته به این موضوع توجه داشته باشید که برای بازیابی اکانت اینستاگرام خود باید فرایند تجدیدنظر را پشت سر بگذارید. تنها در صورتی این اتفاق رخ می‌دهد که حساب به اشتباه غیرفعال شده باشد. اگر به اشتباه خود اعتراف کنید و قول بدهید که دیگر قوانین را زیرپا نمی‌گذارید، به سادگی باعث فعالسازی اکانت شما نمی‌شود.

یکی از کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید، ثبت درخواست در صفحه رسمی تماس است. در این صفحه بخش‌های موردنظر را پر کنید و در نهایت روی گزینه «Send» کلیک کنید تا درخواست شما مورد بررسی قرار بگیرد. در درخواست خود معذرت‌خواهی نکنید چرا که به نظر می‌رسد از قصد کار اشتباهی انجام داده‌اید و مقصر هستید. این احتمال وجود دارد که در این فرایند از شما درخواست ارسال عکس سلفی شود.

فرایند تجدید نظر را تا زمانی که فردی ملایم‌تر و نرم‌تر حسابتان را بررسی کند، تکرار کنید. اگر از قصد قانون خاصی را زیرپا نگذاشته باشید، تنها در چندین روز به درخواست شما پاسخ داده می‌شود. از پافشاری نترسید چرا که در نهایت منجر به بازیابی اکانت اینستاگرام می‌شود.

چگونه حساب اینستاگرام را دوباره فعال کنیم؟

اینستاگرام

از چندین سال پیش اینستاگرام قابلیتی را در اختیار کاربران قرار داده که می‌توانند بطور موقت حساب خود را غیرفعال کنند. دی‌ اکتیو کردن موقت را تنها می‌توان با مرورگر گوشی یا کامپیوتر انجام داد و درون اپ کارایی ندارد، با این حال با چنین کاری تمام محتوای صفحه شما حذف می‌شود و شبیه به یک حساب حذف شده به نظر می‌رسد.

در این زمان فعالسازی مجدد حساب بسیار ساده‌ است و تنها کافیست دوباره وارد حسابتان شوید. بدون توجه به دستگاه مورد استفاده، حساب بطور خودکار دوباره فعال می‌شود. اگر مدت زمانی غیرفعال بودن حساب زیاد باشد، شاید پس از فعالسازی مجدد مجبور به پذیرش شرایط جدیدی شوید.

آموزش بازیابی اکانت اینستاگرام هک شده

بازیابی اکانت اینستاگرام

هکرها به حساب‌های اینستاگرام حمله می‌کنند و به دنبال دسترسی به اکانت‌های شخصی هستند. آن‌ها سعی می‌کنند یوزرنیم شما را بفروشند یا با سرقت اطلاعات شخصی، دست به کارهای دیگری بزنند. اگر به هک شدن حسابتان مشکوک هستید، باید در سریعترین زمان ممکن کنترل آن را در دست بگیرید. هرچقدر هکر بیشتر به اکانت دسترسی داشته باشد، احتمال آسیب دیدن شما بیشتر می‌شود.

اولین کار برای بررسی این موضوع، جستجو برای ایمیلی از سوی اینستاگرام است که در آن گفته شده ایمیل مرتبط با حساب، تغییر کرده. تغییر ایمیل ساده‌ترین راهی است که هکرها می‌توانند کنترل حساب را در دست بگیرند. با این حال اگر به چنین ایمیلی برخورد کردید، می‌توانید سریعا چنین عملی را برگردانید و معکوس کنید.

اگر نتوانستید چنین ایمیلی را پیدا کنید، یک راه‌حل دیگر برای رفع مشکل وجود دارد که آن، درخواست برای ارسال لینک ورود به شماره موبایل شما بجای آدرس ایمیل هکر است. در صفحه ورود در اندروید روی گزینه «Get help singing in» و در iOS روی گزینه «?Forgot Password» ضربه بزنید. در ادامه شماره موبایل خود را وارد کنید تا یک لینک ورود موقت برایتان ارسال شود. دستورالعمل‌ها را برای کنترل مجدد حساب دنبال کنید.

اگر با اینکار دوباره کنترل حساب را برعهده گرفتید، به سرعت پسوردتان را تغییر دهید و هرگونه دسترسی که به اپ‌های شخص ثالث داده شده را از بین ببرید. این احتمال وجود دارد که افراد جدیدی را دنبال کرده باشید، بجای اینکه به آنفالو کردن آن‌ها فکر کنید، به دنبال حفظ امنیت اکانت باشید. در پایان می‌توانید این صفحات را آنفالو کنید.

اگر هیچ‌کدام از اقدامات بالا منجر به کنترل حساب نشد، می‌توانید هک شدن اکانت خود را به اینستاگرام اطلاع دهید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید و ترسی از پافشاری نداشته باشید:

  1. در صفحه ورود، در اندروید روی گزینه Get help singing in و در سیستم عامل iOS روی گزینه ?Forgot Password ضربه بزنید.
  2. تنها در اندروید یوزرنیم، ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد کرده و روی گزینه Next ضربه بزنید.
  3. در پایان روی گزینه ?Need more help ضربه بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

به عنوان بخشی از این فرایند و احراز هویت باید یک عکس از خودتان با کد امنیتی برای اینستاگرام بفرستید. برای به حداقل رساندن احتمال هک شدن، پس از کنترل مجدد حساب، احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.

آیا امکان بازیابی اکانت حذف شده اینستاگرام وجود دارد؟

اینستاگرام

اگر شما یا فرد دیگری با اطلاعات ورود تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام بگیرید، دیگر نمی‌توانید آن را بازیابی کنید. با توجه به این موضوع در اشتراک‌گذاری اطلاعات ورود با دوستان یا اعضای خانواده محتاط باشید. علاوه بر این، اگر ایمیلی مبنی بر فعالیت‌های مشکوک دریافت کردید، آن را جدی بگیرید و پسوردتان را تغییر دهید.

اگرچه امکان بازیابی اکانت اینستاگرام حذف شده وجود ندارد، اما می‌توانید با آدرس ایمیل یا شماره موبایل یکسان یک حساب جدید بسازید. شما نمی‌توانید از یوزرنیم یکسان با گذشته استفاده کنید و همچنین امکان بازیابی فالورها یا تصاویر و ویدیوهای پست شده هم وجود ندارد.

با چندین روش بالا می‌توانید اکانت اینستاگرام هک یا غیرفعال شده خود را بازیابی کنید. در حقیقت هر حسابی که بطور دائمی حذف یا بن نشده باشد را می‌توان بازیابی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Kania Scot
    Kania Scot | ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

    سلام من یه ماه پیش ارور مهلت۳۰ روزه آورد رو اینستام بعد هیچ اقدام نکردم فکر کردم خودش بعد۳۰ روز درست میشه🥺الان زمانش به پایان رسیده و اصلا دیگه نمیتونم پیجم بالا بیارم تروخداا یکی تون به من بگه میشه پیجمو برگردونم😭

  • abolfazlm1384
    abolfazlm1384 | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

    در پست گفته شده "و همچنین امکان بازیابی فالورها یا تصاویر و ویدیوهای پست شده هم وجود دارد.". خب دقیقا چطوری؟ چرا توضیحی در مورد اینکه اگر پیج حذف شد چطوری فالوور ها و پست هارو برگردانیم ندادید؟

    • ʜ ᴏ ᴊ ᴀ ᴛ
      ʜ ᴏ ᴊ ᴀ ᴛ | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

      در صورت (حذف) شدن پیج شما نمیتونید فالوورها و پستهاتون رو برگردونید و همه اطلاعات از بین میره

      اگه پیج به صورت موقت (غیرفعال) شده باشه وقتی دوباره فعال بشه همه چیز به حالت عادی برمیگرده، هم فالوورها هم پست ها

مطالب پیشنهادی