ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با پرداخت ۵۱ میلیارد دلار در پی خرید پینترست بوده است

مایکروسافت در هفته‌های اخیر مذاکراتی را برای خرید «پینترست» با مبلغ سرسام‌آور ۵۱ میلیارد دلار داشته که در صورت عملی شدن به بزرگترین خرید تاریخ مایکروسافت تبدیل می‌شود. آنطور که «فایننشال تایمز» به نقل از منابع ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

مایکروسافت در هفته‌های اخیر مذاکراتی را برای خرید «پینترست» با مبلغ سرسام‌آور ۵۱ میلیارد دلار داشته که در صورت عملی شدن به بزرگترین خرید تاریخ مایکروسافت تبدیل می‌شود.

آنطور که «فایننشال تایمز» به نقل از منابع آگاه می‌گوید مایکروسافت در پی خرید این شبکه اجتماعی محبوب بوده اما مذاکرات فعلا از دستور کار خارج شده است. ردموندی‌ها اخیرا تلاش زیادی برای افزایش سهم پلتفرم اژور از بازار زیرساخت ابری داشته‌اند و یکی از دلایل تمایل شرکت ردموندی برای تصاحب پینترست می‌تواند انتقال آن به این پلفترم باشد.

پینترست که در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد، عظیم‌ترین پلتفرم اشتراک‌گذاری ایده در دنیاست و از ایده‌های طراحی اتاق خواب و آشپزخانه گرفته تا چیدمان مبل و صندلی، نورپردازی و هر چیز دیگری را در آن خواهید یافت. این پلتفرم بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر از سراسر دنیا دارد و در دوران خانه نشینی ناشی از کرونا به محبوبیت آن نیز افزوده شده است.

در صورتی که شبکه‌ اجتماعی محبوبی مثل پینترست با پایگاه کاربری چشمگیرش به شکلی روان روی اژور اجرا شود، بی ‌شک شرکت‌های بسیار دیگری نیز به این پلتفرم روی خوش نشان خواهند داد و مایکروسافت خواهد توانست بخشی از بازار را از سلطه AWS آمازون خارج کند. این همان سیاستی است که مایکروسافت سعی کرد با خرید تیک‌تاک دنبال کند که در نهایت با موفقیت همراه نشد.

مایکروسافت تحت رهبری ساتیا نادلا شرکت‌های بزرگ و کوچک زیادی را تحت تملک خود درآورده است که از این بین می‌توان به خرید ۲۶.۲ میلیارد دلاری لینکدین و ۷.۵ میلیارد دلاری گیت‌هاب اشاره کرد. این شرکت همچنین در مراحل پایانی نهایی کردن خرید «بتسدا» با مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار قرار دارد اما در صورتی که تملک پینترست عملی می‌شد، با اختلاف در راس این معامله‌ها قرار می‌گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mojavad
    mojavad | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

    ين مسيري که بيل گيتس با ماکروسافت طي کرده و رشدي که داشته توي کم تر کمپاني در جهان ديده خواهد شد بي ترديد با اين تفاسير آينده را مايکروسافت ميسازد

  • Uncle_STULIN
    Uncle_STULIN | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

    کلاً با تنها چیزی که تو مایکروسافت مشکل دارم همین خرید های مسخرشه، نصف چیز هایی که خرید نابود شدن، نمونش همین نوکیا

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

    چرا اخه قرار اینم داعون کنه
    ماکروسافت چرا انقدر خرید های چرت میکنه
    بابا لامصب بیخیال پیام رسان و گوشی بشو

    • mamad1166
      mamad1166 | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

      خریدهای بعد از نادلا کدومش نابود شد ؟

مطالب پیشنهادی