ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی احتمالا با معرفی لپ‌تاپ و کنسول گیمینگ وارد صنعت بازی می‌شود

هرچند هواوی روزهای دشواری را به تبع تحریم‌های آمریکا سپری می‌کند اما خبرهایی مبنی بر تلاش این شرکت برای ورود به حوزه گیمینگ با معرفی یک لپ‌تاپ و حتی کنسول بازی به گوش می‌رسد حساب ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۲

هرچند هواوی روزهای دشواری را به تبع تحریم‌های آمریکا سپری می‌کند اما خبرهایی مبنی بر تلاش این شرکت برای ورود به حوزه گیمینگ با معرفی یک لپ‌تاپ و حتی کنسول بازی به گوش می‌رسد

حساب کاربری «Tomato Prince» در شبکه اجتماعی ویبو چین ادعا می‌کند که هواوی قصد دارد نخستین کنسول بازی خود را با نام «میت‌استیشن» توسعه داده و در دسترس کاربران قرار دهد. به گفته این افشاگر هواوی پیش از کنسول با معرفی یک لپ‌تاپ گیمینگ‌ به صنعت بازی وارد می‌شود.

هرچند این خبر هنوز از سوی منابع دیگری تایید نشده و باید با تردید به آن نگریست اما ورود به حوزه بازی برای شرکتی در ابعاد هواوی چندان دور از انتظار نیست چرا که از نظر مالی نیز درآمد صنعت گیم روز به روز در حال افزایش است تا جایی که سونی تنها طی سال ۲۰۲۰ توانسته ۴.۵ میلیون پلی استیشن ۵ به فروش برساند و حتی با مشکل کمبود قطعات به خاطر تقاضای گسترده روبرو شده است. فروش این کنسول‌ها البته جدای از درآمد سرشاری است که از فروش بازی و آیتم‌های درون آنها حاصل می‌شود.

از طرف دیگر هواوی پیش از این با معرفی مدل‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌های کارآمد و پی‌سی میت‌استیشن B515 توانایی خود را در زمینه کامپیوتر اثبات کرده است. سال گذشته میلادی نیز زمانی که آنر به عنوان شرکت زیر مجموعه هواوی فعالیت می‌کرد، شاهد معرفی لپ تاپ گیمینگ هانتر V700 ‌بودیم که از تمایل شرکت چینی برای فعالیت در این زمینه حکایت دارد. بنابراین معرفی لپ‌تاپ گیمینگ از سوی هواوی کاملا منطقی می‌رسد.

شرایط برای کنسول بازی اما به مراتب پیچیده‌تر است چرا که به اکوسیستمی یکپارچه نیاز دارد که شامل کنسول، پلتفرم پشتیبان، توسعه بازی‌های متعدد در ژانرهای مختلف و در نهایت شبکه‌ای برای پشتیبانی و عرضه این بازی‌ها می‌شود که پروژه‌ای زمانبر و بسیار پیچیده است.

این نخستین بار است که خبری در مورد تلاش هواوی برای توسعه کنسول بازی منتشر می‌شود و جالب‌تر اینکه گفته می‌شود شرکت چینی قصد دارد کنسول بازی خود را از نظر سخت‌افزاری در حد پلی استیشن و ایکس باکس به بازار عرضه کند. در صورتی که این خبر درست از آب درآید، هواوی می‌تواند برای کاهش پیچیدگی‌ها روی بازار پر رونق چین تمرکز کرده و با توسعه دهندگانی همچون «تنسنت» وارد همکاری شود تا بازی‌های محبوب آنها را در سیستم عامل خود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

    خیلی هم عالی دمش گرم هواوی ???

مطالب پیشنهادی