ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بازگشت پژو به آمریکا فعلا منتفی است، استلانتیس بر احیای برند کرایسلر تمرکز می‌کند

با آنکه در چند سال اخیر همواره زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت پژو به ایالات متحده شنیده شده، اما پس از شکل‌گیری استلانتیس بسیاری از کارشناسان نسبت به حضور مجدد این برند فرانسوی در بازار آمریکا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

با آنکه در چند سال اخیر همواره زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت پژو به ایالات متحده شنیده شده، اما پس از شکل‌گیری استلانتیس بسیاری از کارشناسان نسبت به حضور مجدد این برند فرانسوی در بازار آمریکا ابراز تردید کرده‌اند. حال با اظهاراتی که کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس در یک مصاحبه مطبوعاتی با نشریه Car and Driver مطرح کرده، مشخص می‌شود حداقل در آینده نزدیک چنین بازگشتی در کار نخواهد بود.

بازگشت پژو به آمریکا

بر اساس استراتژی جدید، استلانتیس بر تقویت جایگاه کرایسلر در آمریکا تمرکز خواهد کرد تا این برند در سرزمین مادری خود شرایط بهتری داشته باشد. آقای تاوارس در این رابطه گفته بازگشت پژو به آمریکا جزو اولویت‌های کنونی نیست و فاکتورهای دیگری مثل استعدادیابی، افزایش سرمایه و ارتقای توانمندی‌های مهندسی باید مورد توجه قرار گیرد.

از نظر آقای تاوارس، استلانتیس به لطف برندهای پرتعداد خود حضور پررنگی در ایالات متحده دارد و باید با بهبود و شتاب‌دهی برخی موارد لازم، جایگاه آنها را در این کشور بهبود ببخشد. این مدیرعامل 63 ساله، کرایسلر را در کنار دو برند فیات و پژو، یکی از سه ستون تاریخی استلانتیس توصیف کرده و افزوده با تصمیم مدیران آینده‌ای روشن در انتظار آن است.

پیش‌تر گفته می‌شد استلانتیس برند کرایسلر را از رده خارج خواهد کرد، ولی با این مصاحبه آقای تاوارس، شایعات موجود رنگ باخته و کرایسلر کماکان به حیات خود ادامه خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که آینده کرایسلر دقیقا به چه شکلی خواهد بود. در حال حاضر این برند آمریکایی سه مدل را روی خط تولید دارد که عبارتند از مینی‌ون پاسیفیکا، مینی‌ون Voyager و سدان 300. طبق آمار، سال گذشته فقط 110,464 خودرو با نشان کرایسلر به فروش رسیده که در مقایسه با سال 2019 کاهشی 13 درصدی داشته است. از میان رقم مذکور 93,802 دستگاه به مدل پاسیفیکا و 16,653 دستگاه به مدل 300 تعلق دارد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، کرایسلر 300 به پایان راه رسیده و بزودی بازنشسته خواهد شد. در مدل 2021 از این سدان آمریکایی دیگر خبری از نسخه پرچمدار 300C نیست و خریداران فقط باید از بین دو تریم تورینگ و S نسخه دلخواه را انتخاب کنند. اگر روند افت تقاضا برای این خودرو با شتاب موجود ادامه پیدا کند، مسلما تولید آن توجیهی نخواهد داشت. بد نیست بدانید فروش کرایسلر 300C در سال 2020 به میزان قابل توجه 43 درصد افت کرده است.

همچنین باید اشاره کنیم پژو تا اوایل دهه 90 میلادی محصولات خود را در ایالات متحده عرضه می‌کرد. اما با تنگ‌تر شده عرصه رقابت، این شرکت در سال 1991 تصمیم به خروج از این کشور گرفت؛ جالب اینکه ۴۰۵ آخرین محصول این خودروساز فرانسوی در بازار آمریکا محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی