ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جک دورسی و جی‌-زی می‌خواهند بیت کوین را به «ارز اینترنت» تبدیل کنند

«جک دورسی» مدیرعامل توییتر و Square، به همراه رپر مشهور، «جی-زی» از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ بیت کوین در یک ذخیره ارزی (Endowment) خبر دادند که ابتدا بودجه توسعه این رمزارز در کشورهای هند و آفریقایی را تامین می‌کند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

«جک دورسی» مدیرعامل توییتر و Square، به همراه رپر مشهور، «جی-زی» از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ بیت کوین در یک ذخیره ارزی (Endowment) خبر دادند که ابتدا بودجه توسعه این رمزارز در کشورهای هند و آفریقایی را تامین می‌کند. هدف اصلی این دو چهره شناخته شده، تبدیل بیت کوین به ارز دنیای اینترنت است.

این ۵۰۰ بیت کوین که ارزشی نزدیک به ۲۴ میلیون دلار دارد، در یک ذخیره ارزی به نام «trust₿» قرار می‌گیرد و دورسی و جی-زی در هدایت آن نقشی نخواهند داشت. آنطور که رسانه «تک‌کرانچ» اعلام کرده، trust₿ به دنبال استخدام سه نفر برای هیئت مدیره خواهد بود و هدفش تبدیل بیت کوین به ارز رایج اینترنت است.

دولت هند تا به امروز تمایلی به پذیرش بیت کوین و سایر رمزارزها نداشته و خبر اخیر مدیرعامل توییتر در زمانی اعلام شده که دولت هند می‌خواهد با قانونی جدید، رمزارزهای خصوصی را در این کشور ممنوع کند و به دنبال توسعه ارز دیجیتال مخصوص به خود باشد.

به گفته «وارون دشپند»، هم‌بنیانگذار سازنده پلتفرم بانکداری دیجیتال «OnJuno» هند نقش چندانی در توسعه هسته بیت کوین نداشته:

«حتی اگر هند پایتخت توسعه نرم افزار در جهان باشد، ما در توسعه هسته بیت‌ کوین مشارکت چندانی نداشته‌ایم. هند همیشه مهارت‌های کافی برای مشارکت در این رمزارز را داشت، اما فاقد مشوق‌های مناسب بود. حالا طرح جدید انگیزه‌های مناسبی برای توسه‌دهندگان ایجاد می‌کند. در حالی که دولت هند خود را برای وضع قانونی جهت ممنوعیت رمزارزها آماده می‌کند، جهان به دنبال بهره‌مندی از استعداد فنی عظیم ما برای حفظ امنیت شبکه بیت کوین است.»

بیت کوین

در کنار هند، آفریقا و به ویژه نیجریه با افزایش چشمگیر تراکنش‌های رمزارزها در سال‌های گذشته مواجه شده. سال گذشته میلادی ساکنان نیجریه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار رمزارز توسط صرافی‌های بزرگ محلی معامله کردند. کشورهای آفریقایی به علت کاهش ارزش ارزهای ملی و برای حفظ سرمایه خود به سراغ رمزارزها رفته‌اند.

جک دورسی در سال‌های گذشته نقش بزرگی در پذیرش بیت کوین داشته و سال گذشته میلادی Square، نزدیک به ۵۰ میلیون دلار از این رمزارز خریداری کرد. علاوه بر این، توییتر هم شاید روزی از آن برای پرداخت‌هایش استفاده کند.

از چندین روز پیش و با اعلام خبر سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین، این رمزارز مورد توجه زیادی قرار گرفته و قیمتش افزایش قابل توجهی داشته. حالا احتمال می‌رود با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، ارزش آن در آینده بیشتر هم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

    جک دوروسی منفور

  • مصطفی کاشی
    مصطفی کاشی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    اول تسلا،بعد اپل و جک دورسی و جی زی.احتمالا در آینده بیت کوین و بقیه رمز ارز ها بخش جدا نشدنی از زندگی مردم خواهد بود.

مطالب پیشنهادی