ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان بریتانیایی: گونه شایع کرونا در انگلیس می‌تواند تا ۷۰ درصد کشنده‌تر باشد

مدت‌هاست کرونا به زندگی بشر راه پیدا کرده و این ویروس با گونه‌های جدیدش همچنان در حال قربانی گرفتن است. یکی از این گونه‌های جدید که در بریتانیا شیوع پیدا کرده، سرعت انتقال بالاتری نسبت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

مدت‌هاست کرونا به زندگی بشر راه پیدا کرده و این ویروس با گونه‌های جدیدش همچنان در حال قربانی گرفتن است. یکی از این گونه‌های جدید که در بریتانیا شیوع پیدا کرده، سرعت انتقال بالاتری نسبت به نسخه اصلی دارد. حالا پژوهشگران اعلام کرده‌اند که این گونه می‌تواند تا ۷۰ درصد خطر مرگ را هم افزایش دهد.

پژوهشگران دولت بریتانیا به تازگی در یک ارزیابی اعلام کرده‌اند که طبق مطالعات، گونه جدید کرونا احتمالا کشنده‌تر از گونه اولیه کووید-۱۹ است. در این گزارش جدید، چندین پژوهش مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت دانشمندان تخمین زده‌اند که این گونه جدید با نام «B.1.1.7» می‌تواند ۳۰ تا ۷۰ درصد کشنده‌تر باشد.

مطالعات گذشته نشان داده‌اند که این گونه جدید می‌تواند با سرعت بالاتری شیوع پیدا کند، اما کمتر از یک ماه پیش نخست وزیر بریتانیا، «بوریس جانسون» از افزایش خطر مرگ در صورت ابتلا به این گونه خبر داد. حالا گزارش جدید چنین نگرانی را تایید می‌کند، البته دانشمندان همچنان روی نیاز به مطالعات و بررسی داده‌های بیشتر تاکید کرده‌اند.

این گونه جدید ابتدا در بریتانیا شناسایی شد و دولت برای جلوگیری از انتقال آن مجبور به قرنطینه مردم شد، اما حالا به کشورهای بی‌شماری سرایت کرده. در حقیقت این گونه حداقل در ۸۲ کشور شناسایی شده است.

کرونا

چند روز پیش پژوهشی نشان داده بود که این گونه با سرعت بالایی در ایالات متحده آمریکا در حال گسترش است و تا ماه آینده میلادی به گونه غالب در این کشور تبدیل می‌شود. طبق این مطالعه، گونه B.1.1.7 نزدیک به ۴۵ درصد سرعت شیوع بالاتری دارد. انتظار می‌رود چنین آینده‌ای در انتظار کشورهای دیگری هم باشد.

در حال حاضر بطور دقیق نمی‌دانیم که چه عاملی می‌تواند باعث افزایش نرخ مرگ و میر در میان مبتلایان به گونه جدید شود، با این حال یکی از دلایل ممکن می‌تواند وجود حجم بالاتر ویروس در بدن باشد که با علائم شدید کووید-۱۹ در ارتباط است.

با وجود چنین نگرانی‌ها، واکسن کرونا فایزر و مدرنا در برابر این گونه و همچنین گونه شایع در آفریقای جنوبی کارایی دارند. بنابراین دولت‌ها باید با سرعت بیشتری برنامه‌های واکسیناسیون را دنبال کنند تا جهان دچار موج جدیدی از شیوع کووید-۱۹ نشود. علاوه بر این، سازندگان واکسن می‌توانند روی تقویت‌کننده واکسن هم کار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ozone
    ozone | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

    خیلی‌ بعید میدانم که اگر کرونا در ایران جهشی داشته باشد کسی متوجه بشود. چون تجهیزات زیادی برای این کار نداریم. مسئولین هم تمایلی ندارند که کشف بشود.

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

    شفافیتشون تحسین بر انگیزه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی