ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی خطاب به مخابرات: نباید هزینه‌های توسعه و سوء مدیریت را از جیب مردم پرداخت

وزیر ارتباطات در رویداد «هفته ایران دیجیتال» تاکید کرد که کشور در زمینه پیشرفت ارتباطات نباید معطل مخابرات باشد و باید هر چه سریع‌تر در همه زمینه‌ها رشد و توسعه را هدف اصلی قرار داد. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

وزیر ارتباطات در رویداد «هفته ایران دیجیتال» تاکید کرد که کشور در زمینه پیشرفت ارتباطات نباید معطل مخابرات باشد و باید هر چه سریع‌تر در همه زمینه‌ها رشد و توسعه را هدف اصلی قرار داد. او تاکید کرد که نباید هزینه‌های توسعه و سو مدیریت را از جیب مردم برداشت کرد.

«محمد جواد آذری جهرمی» با اعلام این نکته که ایران رشد بالایی را طی سه دوره متوالی در زمینه فناوری بر اساس گواهی ITU جهانی داشته اعلام کرد که استفاده از فناوری اطلاعات یک بحث ماجراست و کاربرد این فناوری اطلاعات مبحثی دیگر که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

او با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه مخابرات در زمینه توسعه ارتباطات کشور می‌گوید که هرجا چرخ‌های مخابرات به حرکت در آمد، توسعه فناوری نیز در آنجا رخ داده است: «البته این نیز خودش یک نوع انحصار ذاتی را نشان می‌دهد.»

جهرمی می‌گوید از زمانی که بخش موبایل و ثابت در مخابرات ایران از هم تفکیک شدند و بخش موبایل به یک قسمت سود ده تبدیل شد و بخش ثابت به قسمتی غیر سود ده، مشکلات زیادی در ساختار مخابرات به وجود آمده است: «می‌گویند درآمدهای ما کفاف سرمایه‌گذاری را نمی‌دهد، باید به آنها گفت هزینه‌ها را در مسیر غلطی خرج کردید. چرا باید دو Core شبکه و دو سرمایه‌گذاری مستقل و دو هزینه برای نگهداری و OSS و Bss بدهید؟ در حال حاضر ظرفیت همراه اول از ظرفیت مخابرات ایران خیلی بیشتر است، ما در زمان مدیریت پیشین مخابرات WLA را به ظرفیت موبایل وصل کردیم و این بروزرسانی کاری کرد که ۴۰ رصد هزینه‌های مخابرات کم شد و این مساله هم به سود مردم شد و هم این شرکت.»

جهرمی تاکید دارد FMC مسیری است که مخابرات باید در آن قدم بگذارد: «نباید هزینه‌های توسعه و سو مدیریت را به جیب مردم تحمیل کرد، هر روز می‌گویند تعرفه‌های مخابراتی را بالا ببرید تا درآمدزایی داشته باشیم، به آنها می‌گویم هزینه‌هایتان را مدیریت کنید و این درخواست‌ها را ندهید. مخابرات تنها با این استراتژی می‌تواند پیشرفت کند به شرطی که در حد حرف نباشد و اجرایی باشد.»

جهرمی با طرح این پرسش که آیا با شرایط کنونی باید مسیر پیشرفت ارتباطات کشور را معطل مخابرات کرد یا خیر گفت که این اتفاق نباید بیفتد: «عدم وابستگی به مخابرات کار دشواری است اما نشدنی نیست. میدان دادن به 5G FWA یکی از این گزینه‌ها است. در حوزه ارتباطات بین شهری درون استانی نیز در حال حاضر ایرانیان نت در ۵ استان پهنای باند B2B ارائه می‌کند و انحصار مخابرات را شکانده است. در حوزه داخل شهری نیز به زودی پروانه‌ای به شهرداری تهران خواهیم داد تا بتواند به عنوان اپراتور وارد شود و به دیگر اپراتورها نیز فضا دهد، برای تحقق این کار شهرداری باید ۶۰ مرکز مخابراتی در تهران ایجاد کند که این مهم در حال انجام است.»

جهرمی در مورد انحصار سیم مسی نیز بار دیگر تاکید کرد که با 5G FWA به مقابله آن رفته‌اند. او ضمن اشاره به رونمایی ایرانسل از اولین سایت عمومی‌ 5G خود در پارک آب و آتش تاکید کرد که این موارد جزو اقداماتی است که مخابرات را باید به تکاپو وا دارد تا در عرصه رقابت شرکت کند و تصمیم‌های غلط خود را اصلاح کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • فراز
    فراز | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

    یعنی بقول یه بابایی آخرت پرپکانی هستن ایشون

  • Xtract
    Xtract | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

    الآن یه عده میان مزه می‌ریزند . وقتی هم که این دولت یه کار درستی انجام میده ، به جای تشویق ، حمله می کنند !!! الحق که لیاقت ما بیشتر از این نیست ...

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

      مردم کار میخوان،نه حرف

      • expire expre
        expire expre | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

        کار انجام شده وزیر جوان کارش درسته

        • آریا
          آریا | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

          اره تو بازجویی و تهدید به قتل کارش خیلی درسته

مطالب پیشنهادی