ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی فضانوردان ایستگاه فضایی سر جای خود میخکوب می‌شوند [تماشا کنید]

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در اقدامی جالب چالش مانکن را انجام دادند که به خاطر گرانش ضعیف بسیار باورپذیر از آب درآمده است. سرنشینان ایستگاه فضایی بین المللی در اقدامی جالب چالش مانکن را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در اقدامی جالب چالش مانکن را انجام دادند که به خاطر گرانش ضعیف بسیار باورپذیر از آب درآمده است.

سرنشینان ایستگاه فضایی بین المللی در اقدامی جالب چالش مانکن را انجام دادند. انجام این چالش در وضعیت ریزگرانش یا همان گرانش ضعیف که نگه داشتن دستان در کنار بدن را هم به کار سختی تبدیل می‌کند، کار ساده‌ای نیست اما همانطور که مشاهده می‌شود فضانوردان به خوبی از پس انجام آن برآمده‌اند:

تمام فضانوردان به شیوه‌ای استادانه و تقریباً بی‌نقص سر جای خود خشک شدند تا ماحصل کار تولید ویدیویی جالب و شاید هم کمی ترسناک بشود. با دیدن این کلیپ بیننده تا حد زیادی یاد موزه «مادام توسو» در لندن می‌افتد که در آن تندیس‌های مومی باورپذیر افراد مشهور و تاریخ ساز نگهداری می‌شوند.

فیلمبردار کلیپ «سرگئی رژیکوف» فضانورد روسی است و فضانوردانی که به ترتیب نمایش داده می‌شوند، «سرگئی کود-سورچکوف» (آژانس فضایی روسیه)، «ویکتور گلاور» (ناسا)، «سوئیچی ناگوچی» (جاکسا)، «شنون واکر» (ناسا)، «کیت روبینز» (ناسا) و «مایک هاپکینز» (ناسا) هستند.

جالب است بدانید در گذشته نیز چالش مانکن در ایستگاه ۴۰۲ کیلومتری سطح زمین انجام شده است. سال ۲۰۱۶، یعنی همان سالی که چالش مانکن برای اولین بار وایرال شد، سرنشینان ایستگاه این چالش را انجام دادند.

سرنشینان ایستگاه فضایی پس از کمی تفریح به سرعت سر کار برگشتند تا آمده رسیدن فضاپیمای بدون سرنشین روسی Progress 77 شوند که محموله‌ای تقریباً ۲.۵ تنی شامل گاز نیتروژن، آب تازه، تجهیزات آزمایشگاهی جدید، پوشاک و غذا را به آنها تحویل می‌دهد. این فضاپیما پس از ۳۳ بار گردش به دور زمین در خلال سفر دو روزه خود صبح امروز به وقت ایران کنار ایستگاه پهلو گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی