ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای تولید آیپد در هند به دنبال لابی با دولت این کشور است

اپل از دولت هند خواسته برای جبران کمبود زیرساخت‌ها، مشوق‌های مالی را افزایش دهد تا این شرکت علاوه بر آیفون قادر به تولید آیپد در هند باشد آنطور که خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

اپل از دولت هند خواسته برای جبران کمبود زیرساخت‌ها، مشوق‌های مالی را افزایش دهد تا این شرکت علاوه بر آیفون قادر به تولید آیپد در هند باشد

آنطور که خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه می‌گوید، اپل با شرکت در طرح پیشنهادی جدید دولت هند به منظور افزایش تولید و صادرات قطعات و محصولات رایانه‌ای، به دنبال شروع تولید آیپد در این کشور است.

سال گذشته، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر فعلی هند طرح جدیدی به نام PLI راه‌اندازه کرد که برخی شرکت‌های بزرگ از جمله اپل را به تولید محصولات بیشتر در این کشور تشویق می‌کرد. بودجه دولتی این طرح نزدیک به یک میلیارد دلار است و به تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان مشوق‌های مالی را در ازای صادرات قطعات رایانه‌ای ارائه می‌کند.

بنابر این گزارش، اپل از دولت هند خواسته در طرح جدید که هدف آن افزایش تولید محصولات حوزه IT مانند تبلت، لپ‌تاپ و سرور است، برای جبران کمبود زیرساخت‌های موردنیاز تولید این محصولات در این کشور بودجه خود را به ۲.۷ میلیارد دلار افزایش دهد.

در مقابل دولت هند از اپل می‌خواهد آیپدهای محبوب خود را در این کشور و توسط سازندگان طرف قرارداد خود، یعنی شرکت‌های غیرچینی مونتاژ کند. در حال حاضر، سه تامین کننده اپل یعنی فاکسکان، ویسترون و پگاترون در این کشور فعالیت می‌کنند. هرچند مشخص نیست کدام یک از این سه تامین‌کننده مسئول تولید آیپد خواهند بود یا کدام مدل آیپد تولید خواهد شد.

همچنین ماه گذشته گزارش مشابهی مبنی بر تصمیم اپل برای افزایش تولید آیپد در کنار آیفون و مک در هند گزارش منتشر شد. در این گزارش ذکر شده بود که تولید این محصولات از اواسط سال جاری آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد با طرح جدید PLI هند هماهنگ باشد.

با این وجود تعدادی از تأمین‌کنندگان اپل پیش از این، فعالیت خود را در هند آغاز کرده‌ بودند. گزارش شده است که پگاترون یکی از تامین‌کننده‌های آیفون سال گذشته سرمایه‌گذاری خود در هند را تا ۱۵۰ میلیون دلار افزایش داده است و در گزارش دیگری عنوان شده بود که اپل قصد دارد سرمایه‌گذاری خود برای تولید گوشی‌های هوشمند در هند را تا بیش از ۴۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

با وجود تلاش‌های اپل برای تقویت تولید محصولات خود در هند، شورش‌های اخیر موجب کاهش سرعت این فرآیند شده است. در ماه دسامبر، کارگران یکی از کارخانه‌های متعلق به ویسترون دست به شورش زدند و با ادعایی مبنی بر عدم پرداخت دستمزدهای خود به تجهیزات کارخانه آسیب وارد کردند. اپل در پاسخ به این موضوع، ویسترون را در حالت تعلیق مراقبتی قرار داد و متوجه شد که این تامین کننده منشور اخلاقی اپل را نقض کرده است. اپل هنوز همکاری خود با این تامین‌کننده را از حالت تعلیق خارج نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

    برو فعلا این حاشیه هایی که ساخته شده تو هند رو جمع کن بعد گسترش بده

مطالب پیشنهادی